رییسی: پیاده‌روی اربعین به عنوان به نماد تحول و جلوه مقاومت تبدیل شده است

رئیس جمهور در جلسه فعالان مردمی ستاد اربعین کارکرد اصلی پیاده‌روی اربعین را جامعه‌سازی و تمدن‌سازی قرآنی آن دانست و بر فراهم کردن پشتیبانی‌های لازم و کمک به تقویت ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی و همراهی و همدلی دولت و ملت ایران و عراق برای کمک به تسهیل زیارت زائران تاکید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه فعالان مردمی ستاد اربعین، زیارت و پیاده‌روی اربعین را حرکتی تمدنی دانست که با اتحاد ملت‌ها در برابر نظام سلطه، امروزه به نماد تحول و جلوه شاخص مقاومت تبدیل شده است.

رئیس جمهور در این جلسه با قدردانی از همه زحمات و تلاش‌هایی که در سال‌های گذشته برای برگزاری مراسم اربعین صورت گرفته است، بر بهره‌گیری از همه تجارب اندوخته شده و همچنین به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود، به‌ویژه ظرفیت عظیم مردمی برای هر چه باشکوه و دلنشین‌تر برگزار شدن آن، تاکید کرد.

وی همچنین کارکرد اصلی زیارت و پیاده‌روی اربعین را جامعه‌سازی و تمدن‌سازی قرآنی آن دانست و بر فراهم کردن پشتیبانی‌های لازم و کمک به تقویت ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی و همراهی و همدلی دولت و ملت ایران و عراق برای کمک به تسهیل زیارت زائران تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به نقش موثر مردم و نیرو‌های مردمی و جهادی در برگزاری پیاده‌روی اربعین، از فعال نمودن شورای راهبردی اربعین با محوریت فعالان و تشکل‌های مردمی، با حضور فعالان با تجربه مردمی و شخصیت‌های مورد اعتماد استقبال کرد.

وی برجسته شدن نقش مردم در برگزاری مراسم اربعین را باعث خنثی شدن تلاش دشمنان برای تحت تاثیر قرار دادن شکوه و اثرگذاری مراسم اربعین دانست و توجه به طرح‌های نوین در برنامه‌ریزی برای تسهیل و ارتقای کیفیت سفر و برگزاری مراسم اربعین را خواستار شد.

رئیس جمهور همکاری فرمانداران و استاندار‌ها با ستاد‌های مردمی اربعین را ضروری دانست و با تاکید بر تقویت ظرفیت‌های رسانه‌ای مردمی برای انعکاس عظمت این حماسه بزرگ و مردمی گفت: ما خود را خادم زائران اربعین می‌دانیم و برای تقویت گروه‌های مردمی در این مسیر همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان