پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

اختلاف نظر و مشکل در خانواده امر کاملا طبیعی است اما زمانی که این تعارض ها شدت بیشتری پیدا کند و منجر به مشکلات خانوادگی جدی شود لازم است که حتما برای جلوگیری از مسائل جدی تر به وکیل خانواده در تهران مراجعه کنید. در واقع با مداخله و مشاوره با وکیل خانواده می توانید راه حل های اساسی برای حل این مشکلات پیدا کرده و و روابط حسنه را مجددا به خانواده خود برگردانید. مجله وکیل چی (vakilchi.com) در این مقاله قصد دارد موضوع آیا خلاصی از مشکلات خانوادگی 10 تومن نمی ارزد؟ را مورد بررسی قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

دلایل اصلی مشکلات خانوادگی چیست؟

خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی که هر فرد به محض تولد به آن وارد می شود نقش اساسی در تربیت و رشد هر فردی دارد. ایجاد آرامش در خانواده و دور بودن آن از هر گونه تعارض و مشکلات خانوادگی موجب می شود تا روابط عاطفی، روحی، اجتماعی در بهترین حالت خود باشد. این امر حتی می تواند در پیشرفت جامعه نیز تاثیر بسزایی ایفا کند. از این رو دولت ها برای افزایش کیفیت و سلامت خانواده سعی دارند امتیازات و امکانات رفاهی را در اختیار آنان قرار دهند و در صورت بروز مشکلات خانوادگی بلافاصله جلسات مشاوره را برای حل بحران به وجود آمده و جلوگیری از شدت گرفتن آن در اختیار خانواده ها قرار می دهند.

از دلایل اصلی مشکلات خانوادگی در جوامع امروزی تاثیرپذیری در تغییرات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که البته عوامل اقتصادی در پیدایش این بحران نقش پررنگ تری دارد. بالا رفتن سطح مصرف خانوارها، نداشتن همبستگی میان میزان درآمد و هزینه ها در خانواده و تغییر الگوها موجب بروز بحران در خانواده می گردد.

رشد جمعیت، اختلافات والدین و تنش های سیاسی و اجتماعی را نیز می توان از دیگر عوامل ایجاد بحران و پیدایش مشکلات خانوادگی به شمار آورد که البته از طریق برنامه ریزی عملی و دریافت مشاوره از افرد متخصصی که در حوزه خانواده فعالیت دارند می توان تا حد زیادی در کنترل این بحران ها تاثیرگذار دانست.

02

رایج ترین مشکلات خانوادگی و راهکارهایی برای حل آن ها

مشکلات خانوادگی در تمامی خانواده ها یکسان نیست بلکه هر خانواده ای بر اساس فرهنگ و رفتارهای اجتماعی و فردی آن دارای مشکلات متفاوتی بوده و مشاورین و وکلای خانواده که در حوزه حل مشکلات خانوادگی فعالیت دارند راه حل هایی را متناسب با مشکل و شرایط همان خانواده به آنان ارائه می دهند. برای دریافت مشاوره می توانید به بهترین وکیل زن در تهران که در حوزه پیگیری و رسیدگی به دعاوی خانواده به صورت تخصصی فعالیت دارد مراجعه کنید. انواع مشکلات خانوادگی که ممکن است در هر خانواده به طریق مختلف وجود داشته باشد و راه حل های آن ها به قرار ذیل است:

  • فاصله های عاطفی: یکی از مواردی که می تواند آسیب های سنگینی را بر خانواده وارد کند و موجب بروز مشکلات خانوادگی جدی شود فاصله میان اعضای خانواده است. فاصله عاطفی تاثیرات منفی زیادی در روابط خانوادگی داشته و ضررهای زیادی برای هر کدام از اعضا در پی خواهد داشت.

لذا اگر حتی برای مسائل کاری مجبور هستید که به دور از خانواده باشید همواره سعی کنید از طریق مختلف مانند تماس های مکرر تلفنی و تصویری با خانواده این فاصله عاطفی را به حداقل ممکن برسانید. البته ذکر این نکته نیز حائز اهیمت است که نزدیکی بیش از حد به خانواده خود به نوعی موجب بروز مشکلات خانوادگی از قبیل وابستگی های شدید، بی احترامی و غیره می شود لذا این فاصله ها باید در حد متعادل حفظ شود.

  • اختلاف در طریقه تربیت فرزندان: والدین با دیدگاه های متفاوتی که درباره تربیت فرزندان خود دارند ممکن است با هم اختلاف نظر پیدا کنند که این مورد را نیز می توان یکی از جدی ترین مشکلات خانوادگی در عصر حاضر به شمار آورد. لذا اگر شما با همسرتان در نحوه تربیت فرزندان مشکل دارید باید سعی کنید از طریق صحبت کردن با هم و ارائه دلایل منطقی برای روش تربیتی مدنظرتان به یک نظر و تصمیم یکسان برسید.
  • عدم ارتباط سالم: یکی از مهم ترین مهارت های زندگی مشترک که لازم است زن و مرد در مورد آن اطلاعات و دانش کافی داشته باشند داشتن یک ارتباط مفید و مثبت است. ریشه بیشتر مشکلات خانوادگی و دعواها و مشاجراتی که میان زن و مرد و دیگر اعضای خانواده پیش می آید ضعف در ایجاد ارتباط میان آن ها است. لذا باید سعی کنید حتی در صورت لزوم از طریق دریافت مشاوره از افراد متخصص در این حوزه، ارتباطات سالم را در خانواده گسترش دهید.

متاسفانه یکی از دلایل ارائه دادخواست طلاق در دادگاه خانواده عدم ارتباط سالم میان زوجین است. برای جلوگیری از بروز این مشکلات می توانید با وکلای متخصص خانواده از طریق مراجعه به مجله وکیل چی مشاوره حضوری و غیر حضوری داشته باشید.

  • مشکلات اقتصادی: یکی از برزگترین عوامل ایحاد مشکل در هر خانواده بر سر پول و میزان درآمد است و این امر حتی موجب ایجاد ناهماهنگی و تنش در روابط خانوادگی نیز می گردد. برای حل مشکلات مالی واقتصادی راه حل های زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به مدیریت هزینه ها، حذف هزینه های غیر ضروری، مدیریت پس انداز و مشورت با شریک زندگی در مورد نیازهای ضروری خانواده اشاره کرد.

خلاصی از مشکلات خانوادگی چقدر می ارزد؟

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند موجب بهبود روابط خانوادگی شده و حتی جدی ترین و پر تنش ترین مشکلات را حل کند دریافت مشاوره از افراد متخصصی است که در این حوزه فعالیت دارند و با مهارت و تجربه ای که در کمک به خانواده های مختلف کسب نموده اند راهکارهای اساسی و مفید را برای از بین بحران و تنش در خانواده به شما پیشنهاد دهند.

خلاصی از مشکلات خانوادگی و از بین رفتن تعارضات تنها با پرداخت هزینه مشاوره، نه تنها برای خانواده ها هزینه بر نبوده بلکه حتی با صرف ناچیزترین هزینه ممکن می توانید آرامش و ارتباط سالم را به خانواده خود برگردانید و موجب تقویت در قدرت تصمیم گیری در زمان مواجه با مشکلات خانوادگی مختلف نیز خواهد شد.

03

کلام آخر

اختلافات و مشکلات خانوادگی در هر خانواده ای براساس فرهنگ، رفتارهای اجتماعی و فردی وجود دارد که برخی از این مشکلات موجب ایجاد دعوا میان اعضای خانواده و سلب آرامش می شود. شما می توانید با مراجعه به مجله وکیل چی با وکلای متخصص خانواده که در حوزه ارائه مشاوره و حل مشکلات خانوادگی فعالیت دارند برای پیدا کردن راه حل اساسی در حل مسائل خانواده ارتباط برقرار کنید. در صورت هرگونه انتقاد و پیشنهاد می توانید از طریق سایت وکیل چی (vakilchi.com) با ما در ارتباط باشید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان