بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

سورپرایز ویژه رئیسی برای بازنشستگان تامین اجتماعی | خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی

در این خبر به توضیحاتی درباره زمان و نحوه ثبت نام غیر حضوری وام قرض‌الحسنه 20 میلیونی ویژه بازنشستگان پرداخته شده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی، وابسته به میزان سخت بودن شغل و همینطور وابسته به جنسیت است. حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ سال است. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون، تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت می‌باشد. بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن‌ماه فرصت ثبت نام داشتند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد. بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه، باتوجه به سنوات، کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: امکان ثبت نام غیرحضوری دریافت وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی ویژه بازنشستگان از ۲۱ مرداد ماه آغاز می‌شود و تا سقف ۴۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات افزایش وام  بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را اعلام کرد. مدیرعامل سازمان تامین‌ اجتماعی از  افزایش وام تامین اجتماعی خبر داد. 

میرهاشم موسوی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان تأمین‌اجتماعی شفا سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان تأمین‌اجتماعی برای دریافت وام ۲۰۰ میلیون ریالی ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: دریافت وام برای بازنشستگان در قالب ثبت‌نام در سامانه یکپارچه و به‌صورت الکترونیکی در سالجاری تسهیل شد و تا سقف ۴۰ هزار بازنشسته واجد شرایط امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی تصریح کرد: اتباع خارجی طبق توافق بین‌المللی و زمینه‌های قانونی موجود، پس از اخذ مجوزهای قانونی و اشتغال قانونی، می‌توانند تحت پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات بیمه‌ای و درمانی بر اساس مقررات بین‌المللی و ضوابط داخلی استفاده کنند.

وی یادآور شد: طرح‌های توسعه پوشش بیمه‌ای برای اتباع خارجی در دستور کار است و به‌زودی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: طبق توافق اجرایی و عملیاتی با سازمان بیمه سلامت که متولی اصلی صندوق بیماران صعب‌العلاج است، مقرر شد که هزینه‌های باقی مانده تا پایان تیرماه را سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و بعد از پایان تیرماه نیز کل مابه‌التفاوت بیمه‌ای این بیماران به‌صورت غیرحضوری و الکترونیکی به بیمه سلامت ارجاع شود و پرداخت هم براساس ضوابط مربوط به آن صندوق به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی و همه آحاد جامعه انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور بازدید میدانی از چگونگی ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان سمنان و نیز دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان شرکای اجتماعی و مسئولان محلی به استان سمنان سفر کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی بیان کرد: طرح توسعه درمانگاه سمنان با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در حال انجام است که باید تسریع شود.

وی با اشاره به این‌که در حوزه درمان مستقیم، خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ارایه می‌شود، افزود: خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی نیاز به توسعه دارد و در استان سمنان نیز همچون سایر استان‌ها، توسعه درمان مستقیم در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان سمنان، اظهار کرد: تامین متخصصان مورد نیاز مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی با کمک دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌شود تا عمق تخصصی خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در استان سمنان افزایش یابد.

بازنشستگان تامین اجتماعی

 سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در زمینه تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان سایر سطوح و متوسط بگیران صندوق این سازمان، از نظر مساعد دولت درباره افزایش حقوق این دسته بازنشستگان خبر داد.

به نظر می‌رسد بالاخره دولت تسلیم افزایش حقوق بازنشستگان شد. سازمان تامین‌ اجتماعی با انتشار اطلاعیه‌ای در زمینه تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان سایر سطوح و متوسط بگیران صندوق این سازمان، از نظر مساعد دولت درباره افزایش حقوق این دسته بازنشستگان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: با نظر مساعد دولت مردمی، پیشنهاد این سازمان درباره سایر سطوح مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی، در دستور کار دولت قرار گرفته و به زودی اعلام می‌شود.

بنا به این گزارش، روز چهارشنبه هفته گذشته محمدباقر قالیباف، رییس مجلس در نامه‌ای مصوبه هیات دولت درباره حقوق بازنشستگان را مغایر با قانون تشخیص داد.

بنا به گفته محمدباقر قالیباف، رییس مجلس، تعیین تکلیف وضعیت همسان‌سازیِ حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید. بر همین اساس، ضروری است دولت هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱ و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان محترم مبادرت ورزد.

در مصوبه مورد اشاره که در ماه‌های گذشته منشا اختلاف میان گروهی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با هیات دولت شد، مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر به میزان ۱۰ درصد افزایش یافت. این درحالی بود که پیش از این قرار بود دریافتی این کارگران به میزان ۳۸ درصد افزایش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان