سهام عدالت | سود سهام عدالت

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت | ثبت نام و واریز سود سهام عدالت برای جاماندگان به زودی

بورس تهران روز چهارشنبه کمتر از یک درصد افزایش یافت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سهام عدالت نوعی یارانه است. هدف از سهام عدالت تامین عدالت اجتماعی است. سهام عدالت با هدف خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به اقشار کم درآمد از زمان دولت نهم اجرا شد. سه تصمیم جدید در مورد سهام عدالت اخذ شده است. در ادامه مطلب تصمیمات گرفته شده در مورد سهام عدالت را می خوانید. 

شاخص کل بورس در پایان معاملات چهارشنبه در حدود میانگین نوسان خود از ابتدای آذر تا کنون حرکت کرد. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به میزان 3 هزار و 760 واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 417 هزار و 964 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن در جریان دادوستندهای چهارشنبه با 0.15 درصد افزایش، 623 واحد رشد کرد و به محدوده 413 هزار و 277 واحد رسید. این رشد اندک از آن جهت اهمیت دارد که شاخص کل هم‌وزن روز گذشته موفق به شکست محدوده مقاومتی 410 تا 412 هزار واحد شده بود.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

بررسی بودجه در دولت از یکشنبه 13 آذر ماه

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان از 9 آذرماه خبر داد و گفت: هر دستگاهی اسامی را بفرستد، پرداخت‌هایشان را انجام می‌دهیم.(ایرنا)

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: امیدواریم بحث بودجه با توجه به اینکه در کمیسیون فرعی کارش به اتمام رسیده است و از سوی دیگر هم قرار است از روز یکشنبه در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر کار بررسی‌اش در دولت شروع شود، در زمان خودش به مجلس رود.

بررسی لایحه بودجه و انتشار جزئیات آن مسیر کلی بورس در سال آینده را مشخص خواهد کرد.

رویترز: اتحادیه اروپا با سقف قیمت 60 دلار برای نفت روسیه موافقت کرد

اظهارات دیپلمات‌های اتحادیه اروپا و سند مشاهده شده توسط رویترز حاکی از آن است که دولت‌های این بلوک با سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه برای نفت دریابرد روسیه و همچنین مکانیزم تنظیمی برای حفظ قیمت نفت روسیه پنج درصد پایین‌تر از نرخ بازار، تقریبا به توافق رسیده اند. (ایسنا)

کاهش قیمت نفت، خبر خوبی برای گروه پالایشی و پتروشیمی و به طور کلی بورس کامودیتی‌محور تهران به شمار نمی‌رود.

معاون وزیر اقتصاد:‌ در تلاشیم به جامانده‌ها سهام عدالت بدهیم

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه ارزش سهام عدالت واگذارشده به مردم بالغ بر ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: ما در زمان حاضر از طریق سازمان خصوصی‌سازی در تلاشیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.(تسنیم)

تعیین تکلیف سهام عدالت و وضعیت بازماندگان آن از موضوعاتی است که می‌تواند تاثیر چشمگیری بر روند کوتاه‌مدت معاملات داشته باشد.

اخبار تغییر ریاست سازمان اشتباه خبری خوبی نبود

وی در ادامه درمورد اتفاقاتی که درمورد استعفا و تغییر رییس سازمان بورس مطرح شده بود، توضیح داد: رفتن از سازمان دل‌پذیر است؛ موضوع استعفا در شورای عالی بورس مطرح شد و در گزارشی که در جلسه ارایه کردم به این‌ موضوع اشاره کردم که شاید اگر از سازمان کناره‌گیری کنم به نفع بازار باشد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: اما همه اعضا با توجه به گزارش ارائه شده با استعفا مخالفت کردند. موضوعاتی که درمورد تغییر سازمان مطرح شد اشتباه خبری خوبی نبود.

عشقی به این سوال که آیا از سمت مجلس فشاری در زمینه استعفا وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: با مجلس در تعامل خوبی هستیم و این مباحث وجود ندارد.

درمورد سهام عدالت توافق وجود ندارد

وی در ادامه در پاسخ به سوال ایسنا درمورد بازنگری آیین‌نامه سهام عدالت اظهار کرد: آیین‌نانه اجرایی سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تصویب شد و از سال قبل مجدد در شورای عالی بورس مورد بررسی قرار گرفت. اما درمورد مدلی که درمورد نحوه آزادسازی، برگزاری مجامع، امکان فروش سهام عدالت در شورا به توافق نرسیدیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تصمیماتی که درمورد سهام عدالت اخذ می‌شود تبعات زیادی دارد، عنوان کرد: در انتظار نهایی شدن مدل هستیم، البته مدیریت در دست دولت نیست. تصمیم شورا از سال گذشته بر این شد که مدیریت در میان مدت به کانون سهام عدالت منتقل شود و سهام‌داران در مجامع حاضر شوند.

عشقی با تاکید بر اینکه محور تصمیم‌گیری درمورد غیرمستقیم‌ها در دست کانون سهام عدالت است، عنوان کرد: برای دوره گذار تا زمانی که مجامع برگزار شود، یک کمیته سه نفره متشکل از وزارت اقتصاد، عضو حقیقی شورا و کانون سهام عدالت تشکیل شده است تا درمورد نحوه حضور شرکت سرمایه‌پذیر تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: فروش سهام عدالت متناسب با شرایط بازار صورت خواهد گرفت. بازار باید کشش فروش این حجم از سهام را داشته باشد.

 به سود سهام عدالت مالیات تعلق نمی‌گیرد!

مالیات مربوط به سود سهام عدالت توسط شرکت‌های سهام عدالت محاسبه و کسر می‌شود. از این رو، مبلغی که به اشخاص پرداخت می‌شود، مالیات جدیدی ندارد. در ابتدای طرح سهام عدالت، ارزش اوراق بهادار برابر با ۵۰۰ هزار تومان بود، ولی بعد به یک میلیون تومان نیز رسید.

سود واریز شده درسال ۱۴۰۰ مربوط به عملکرد شرکت‌ها در سال ۹۹ می‌شود افرادی که دارای سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی بودند به میزان ۴۸۹ هزار تومان سود دریافت کردند به ترتیب سود سهام‌های ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی به میزان ۵۳۲ هزار تومان، ۵۷۵ هزار تومان و یک میلیون و ۸۱ هزار تومان بود، در مجموع طی سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت توزیع شد.

 طبق گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، سود سهام عدالت در دو مرحله واریز می‌شود که احتمالا ارقام آن دو برابر سال گذشته باشد، بنابراین، پیش بینی می‌شود که میزان توزیع سود سهام عدالت از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند. افرادی که دارای سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی بودند به میزان ۹۷۸ هزار تومان سود دریافت کردند به ترتیب سود سهام‌های ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی به میزان یک میلیون و ۶۴ هزار تومان، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و۲ میلیون و ۱۶۲ هزار تومان باشد.  

در رابطه با زمان پرداخت سود نیز مشاور رئیس سازمان بورس اعلام کرد که قسط اوّل سود سهام عدالت تا پایان آذرماه پرداخت می‌شود.

منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان