قیمت برنج | قیمت برنج در بازار

جدیدترین قیمت برنج در بازار امروز | تصمیمات جدید دولت برای قیمت برنج

رویکرد مسوولان کشور در ارتباط با محصولات تولیدی کشور از جمله برنج، انتقاد نمایندگان مجلس را به دنبال داشته است. به گفته آنها، رهبری همواره در خصوص حمایت از محصولات داخلی بیاناتی را داشتند اما مگر برنج ایرانی محصول داخلی نیست که دولتمردان توجهی به آن نشان نمی دهند؟

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت برنج ایرانی نسبت به برنج خارجی گرانتر است مدتی بود به علت گرانی قیمت برنج ،برنج کم یاب شده بود بهترین برنج، برنج گیلان است که قیمت برنج این شهر نسبت به قیمت برنج شهرهای دیگر گرانتر است قیمت برنج مدام در حال نوسان است قیمت برنج گرانتر می شود ولی ارزان نمی شود علت گرانی قیمت برنج ایرانی زحمت زیادی است که کشاورزان میکشند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در حالی از وجود ۵۰۰ هزار تن برنج در انبارهای مازندران خبر داد و اعلام کرد که دولت باید برای خرید یا عرضه آن در بازار برنامه ریزی کند که از سوی دیگر نماینده آمل در مجلس نیز خطاب به دولتمردان و وزیر کشاورزی گفت: در تیرماه سال جاری برنج کاران محصول خود را برداشت کردند اما پس از گذشت حدود ۵ ماه از آن تاریخ حدود ۸۰ درصد از محصول برنج کاران در کارخانه‌های شالی کوبی باقی مانده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز: بر اساس آنچه برخی از نمایندگان مجلس اعلام می کنند، برنج‌های تولیدی در حالی روی دست کشاورزان باقی مانده است که شواهد نشان می دهد در دانشگاه‌ها و مراکز دولتی برنج خارجی پخت می‌شود و دولت برای حمایت از کشاورزان و خرید به موقع محصولات آنها کاری انجام نداده است. این موضوع در ارتباط با دیگر محصولات کشاورزی نیز صدق می کند و شاهد مازاد تولید روی دست کشاورزان هستیم. اما مشکل اصلی در این حوزه آن است که مسوولان کشاورزی در دولت سیزدهم نیز هیچ برنامه ای برای الگوی کشت و ساماندهی به بازار محصولات کشاورزی ندارند و تنها زمانی که متوجه کمبود یا گرانی بیش از حد برخی محصولات در بازار می شوند، به پیش پا افتاده ترین راهکار یعنی ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی دست می زنند.

رویکرد مسوولان کشور در ارتباط با محصولات تولیدی کشور از جمله برنج، انتقاد نمایندگان مجلس را به دنبال داشته است. به گفته آنها، رهبری همواره در خصوص حمایت از محصولات داخلی بیاناتی را داشتند اما مگر برنج ایرانی محصول داخلی نیست که دولتمردان توجهی به آن نشان نمی دهند؟

دپوی ۵۰۰ هزار تن برنج در انبارهای مازندران

بر اساس آنچه معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرده است، در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن برنج در انبارهای مازندران باقی مانده و دولت باید برای خرید یا عرضه آن در بازار برنامه ریزی کند. محسن رضایی، تعهد ارزی را از جمله مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان مازندران بیان کرد و گفت: حل این مشکل می‌تواند درآمدهای ارزی کشور را بالا برد و درآمد مردم را رشد دهد.

رضایی کمبود سرمایه در گردش تولیدکنندگان را از دیگر مسائل بیان کرد و با اشاره به بازدید از بندر امیرآباد آن را جز بنادر کم نیرو یاد کرد و خواستار افزایش ظرفیت آن به ۱۰ میلیون تن شد و گفت: طرح توسعه ظرفیت بندر باید تهیه شود. معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین با عنوان اینکه بخشی از مرکبات روی درخت مانده است، گفت: باید راهکاری اتخاذ شود تا مرکبات به بازارهای داخلی و صادراتی ورود پیدا کند.

مگر برنج ایرانی محصول داخلی نیست؟

از طرفی نماینده مردم آمل در مجلس نیز گفت: در تیرماه سال جاری برنج کاران محصول خود را برداشت کردند اما پس از گذشت حدود ۵ ماه از آن تاریخ حدود ۸۰ درصد از محصول برنج کاران در کارخانه‌های شالی کوبی باقی مانده است ولی در دانشگاه‌ها و مراکز دولتی برنج خارجی پخت می‌شود. مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از محصولات داخلی بیاناتی را داشتند مگر برنج ایرانی

محصول داخلی نیست؟

رضا حاجی پور در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی روز یکشنبه مجلس ادامه داد: چرا بایستی کشاورزان ما اینگونه مورد بی مهری و بی احترامی قرار بگیرند؛ ۵ ماه از برداشت قیمت برنج و کشت مرحله اول و دوم گذشته است. امروز مرکبات و سردرختی‌ها باقی مانده اند و کسی نیست که این محصولات را خریداری کند. کیوی کاران نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند و چگونه باید محصولات را به فروش برسانند.

۸۰ درصد برنج کشاورزان در کارخانه‌های شالی کوبی

حاجی پور خطاب به رئیس جمهور، عنوان کرد: قول دادید که ۶ ماهه مشکل پسماند کشور را برطرف می‌کنید، نزدیک به یک سال از سفر شما گذشته اما هیچگونه اتفاقی برای پسماند آمل رخ نداده است.

نماینده مردم آمل در مجلس، اضافه کرد: علی‌رغم منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولیدات داخلی، اکنون ۸۰ درصد برنج کشاورزان در کارخانه‌های شالی کوبی باقی مانده و این مشکل با دست رئیس جمهور حل می‌شود، بایستی دولتمردان و وزرا به مسئولین دستور دهند تا در درون کارخانه‌های شالی کوبی خرید کنند به جای اینکه برنج های خارجی در مراکز دولتی توزیع شود. کی قصد دارید تصمیم بگیرید؟ اکنون مجددا فصل کشاورزی آغاز شده است.

منبع: جهان صنعت
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان