دو نفر برای پیدا کردن گنج نفرین شده جان باختند

4 نفر برای یافتن گنجی افسانه‌ای در یک خانه قدیمی، دست به حفاری در قسمت زیرزمین خانه زدند اما 2نفر از آنها، بهای این ماجراجویی را با جانشان پرداخت کردند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

4 نفر برای یافتن گنجی افسانه‌ای در یک خانه قدیمی، دست به حفاری در قسمت زیرزمین خانه زدند اما 2نفر از آنها، بهای این ماجراجویی را با جانشان پرداخت کردند.

همه‌‌چیز از روزی شروع شد که مردی تصمیم گرفت خانه قدیمی‌اش را تعمیر و بازسازی کند. وی در حال جمع‌آوری وسایل خانه‌اش بود تا اینکه زیر یک طاقچه‌ای قدیمی چشمش به یک برگه عجیب افتاد. مرد صاحبخانه روی برگه نشانه‌ها و علائمی دید که ناگهان او را به سال‌ها قبل برد و یاد حرف‌های پدربزرگش افتاد که همیشه برای او داستان‌هایی از خرید نقشه‌های گنج توسط پدرش و جست‌وجوی او برای پیدا کردن عتیقه‌های گران‌قیمت و زیرخاکی تعریف می‌کرد.

مرد صاحبخانه احتمال داد که این برگه عجیب با حرف‌های عجیب‌تر پدربزرگش بی‌ربط نباشد و چیزی که پیدا کرده در حقیقت یک نقشه گنج است که اگر آن را پیدا کند، به ثروت هنگفتی دست می‌یابد.

در این شرایط بود که وی به سراغ یکی از دوستانش رفت و با راهنمایی او، نقشه را نزد فردی که در زمینه خرید و فروش عتیقه فعالیت داشت بردند. او به محض دیدن کاغذ قدیمی و نشانه‌هایی  که روی آن بود مدعی شد، این یک نقشه گنج است. وی پس از بررسی نقشه، رو به مرد صاحبخانه گفت: طبق نقشه، گنج درست زیر خانه خودت دفن شده و برای رسیدن به آن باید زمین خانه‌ات را حفاری کنی.

مرد صاحبخانه حالا مطمئن شده بود داستان‌هایی که در کودکی از پدربزرگش درباره جدش شنیده، افسانه نبوده و حقیقت دارد. او به خیال اینکه قرار است به گنج برسد و زندگی اش دگرگون شود، به سراغ 3نفر از دوستانش رفت تا جست‌و‌جو در خانه را شروع کنند و به گنج برسند. براساس گفته‌های مردی که مدعی بود تخصص اش خواندن نقشه گنج است، گنج در قسمت زیرزمین خانه پنهان بود. بنابراین مرد صاحبخانه به همراه 3نفر از دوستانش، حفاری در قسمت زیرزمین خانه را شروع کردند اما ماجرا آنطور که تصور می‌کردند پیش نرفت و بهای این ماجراجویی به قیمت جان 2 نفر از آنها تمام شد.

48ساعت عملیات دشوار

بامداد یکی از روزهای آبان ماه، خبر رسید که 2نفر در چاه یک خانه قدیمی گرفتار شده و نیاز به کمک دارند. دقایقی از حادثه می‌گذشت که آتش‌نشانان و اورژانس پایتخت، خود را به محل حادثه رساندند. آنها پس از ورود به خانه، در قسمت زیرزمین متوجه چاهی عمیق شدند که به تازگی حفر شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که 2 نفر زمانی که در چاه بودند، بر اثر ریزش خاک مدفون شده‌اند. از سویی، 2مرد دیگر بیرون از چاه مضطرب و نگران وضعیت دوستان شان بودند که زیر تلی از خاک گرفتار شده بودند. دهانه گودال حفر شده تنگ و باریک و عبور از آن دشوار بود و مشخص نبود که عمق آن چقدر است. در این شرایط بود که آتش‌نشانان عملیات سخت خود را آغاز کردند؛ عملیات دشواری که 48ساعت طول کشید تا این که پیکر 2 مرد از زیر خاک بیرون کشیده و تحویل اورژانس شد. اما آنها به‌دلیل استنشاق گازهای سمی که درون چاه وجود داشت، جانشان را از دست داده بودند.  به‌دنبال این حادثه مرگبار، ماجرا به پلیس اعلام شد و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات معلوم شد که 2نفر برای یافتن گنج به درون گودالی که حفر کرده بودند، رفتند اما هیچ‌کدام نتوانستند از آنجا خارج شوند. در این شرایط بود که 2نفری که جان سالم به در برده بودند، به دستور بازپرس جنایی تهران به اتهام حفاری غیرمجاز بازداشت شدند. یکی از آنها وقتی برای تحقیق به دادسرا منتقل شد، درباره جزئیات حادثه گفت: ما به خانه قدیمی دوستم رفته بودیم تا با کندن زمین به گنج برسیم. نمی‌دانستیم همه اینها افسانه بوده و حادثه‌ای دردناک در انتظار مان است. وی ادامه داد: در زمان حادثه، دوستم که صاحبخانه بود وارد گودال شد و شروع کرد به حفاری اما دقایقی بعد با بی‌سیمی که داشت به ما خبر داد که هنگام کندن، زیرپایش خالی و دچار حادثه شده است. پس از آن که او درخواست کمک کرد، یکی از دوستانم برای کمک به او وارد گودال شد اما ناگهان دیوارهای آن فرو ریخت و دوستان مان زیر آوار گرفتار شدند. این اتفاق موجب وحشت ما شد و سراسیمه به امدادگران زنگ زدیم و درخواست کمک کردیم اما تلاش برای نجات  آنها بی‌فایده بود و حالا به‌شدت از مرگ دوستان مان ناراحتیم.  براساس این گزارش، تحقیقات در این پرونده با دستور قاضی عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران ادامه دارد.

 

منبع: حادثه 24
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان