حمله خرس به دو چوپان | یکی از آنها از دهان خرس فرار کرد

2 مرد جوان از روستای نازی، بخش بازفت شهرکرد، هدف حمله یک قلاده خرس قرار گرفتند وتا پای مرگ پیش‌رفتند اما با هوشیاری و اقدام به‌موقع، خرس را فراری دادند. هر دو مرد درحالی‌که جراحت‌های عمیقی برداشته بودند، به بیمارستان منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

صبح روز یکشنبه بود که علی و احسان اسدی که از اقوام یکدیگر هستند، تصمیم گرفتند گوسفندان خود را برای چرا به ارتفاعات ببرند، غافل از این‌که حادثه‌ای مرگبار در انتظار آنان بود. علی اسدی که ۴۲ساله است، از روز حادثه برای جام‌جم توضیح می‌دهد: «ما چادرنشین و عشایر هستیم و آن روز 2 نفری، گوسفندان‌مان را برای چرا به کوه بردیم. در حال راه‌رفتن بودیم که ناگهان سروکله یک خرس پیدا شد و همان لحظه به احسان حمله کرد و برخی از قسمت‌های بدنش را به‌شدت گاز گرفت. خرس سر احسان را به‌طورکامل در دهانش برده و دندان‌هایش را داخل گوشت سر او فرو کرده بود. علاوه‌ بر سر، قسمت داخلی ران و سمت لگن احسان هم به‌شدت زخمی شد. من که شاهد حادثه بودم، به سمت احسان که ۲۳ - ۲۲ ساله است رفتم تا به او کمک کنم اما خرس این‌بار به من حمله کرد و دست و آرنج و کتفم را گاز گرفت. شاید حدود 2 دقیقه با خرس درگیر بودیم اما حیوان دست‌بردار نبود. اوضاع آن‌قدر وحشتناک بود و به‌شدت ترسیده بودیم. الان که فکر می‌کنم درست یادم نمی‌آید چه اتفاقی افتاد. خدا خیلی به ما رحم کرد که زنده ماندیم. در تمام آن لحظات فقط به این فکر می‌کردم که احسان را نجات دهم. بعد از مدتی درگیری، وقتی دیدیم خرس دست‌بردار نیست، با صدای بلند شروع به داد و فریاد کردیم که خوشبختانه خرس ترسید و فرار کرد. بعد از فرار خرس، احسان شرایط خوبی نداشت و اصلا نمی‌توانست راه برود اما من مشکل چندانی در راه‌رفتن نداشتم. با یکی از اقوامم تماس ‌گرفتم و درخواست کمک کردم.»

داریوش، برادر احسان در ادامه می‌گوید: «در تماس با ما گفتند خرس به آنها حمله کرده و گازمان گرفته است. احسان نمی‌تواند راه برود و به کمک نیاز دارد. با این خبر، با یکی از عموهایم به محل حادثه رفتیم. نیم‌ساعتی طول کشید تا به آنجا برسیم. بعد هم هلال‌احمر آمد و مصدومان به پایین کوه منتقل شدند. به گفته پدران‌مان، شاید ۳۰ - ۲۰ سال پیش خرس در این منطقه به انسان حمله کرد و بعد از آن این اتفاق نیفتاد تا وقتی که به این 2 نفر حمله کرد.»

هر 2 مصدوم حدود 2 روز در بیمارستان بستری بودند و پس از بخیه‌خوردن زخم‌ها و درمان به خانه برگشتند. فرخنده اسدی، خاله احسان، در مورد آخرین وضعیت جسمی او می‌گوید: «احسان به‌شدت زخمی شده است. او به‌دلیل وحشتی که در آن لحظات تجربه کرده است، دچار لکنت زبان شده و نمی‌تواند به‌راحتی صحبت کند. کل سرش به خاطر گازگرفتگی خرس باندپیچی شده و توان انجام کاری را ندارد.» آن‌طور که علی می‌گوید، آنها به محیط‌زیست مرکز شهرکرد مراجعه کرده و موضوع را اطلاع دادند اما مسئولان در پاسخ گفتند اگر می‌خواهید شکایت کنید یا نکنید، میل خودتان است. اگر شکایت کنید برای خودتان دردسر درست می‌شود و مدام باید در رفت‌وآمد باشید. پاسگاه شهرکرد هم آمد و صورتجلسه کرد و رفت. خودمان هم تمام هزینه‌های درمانی را پرداخت کردیم و هیچ‌کس این ماجرا را پیگیری نکرد.»

محمود شمسی‌پور، رئیس مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد درباره این حادثه ‌گفت: «یک قلاده خرس در روستای نازی، بخش بازفت شهرستان کوهرنگ به 2 جوان حمله و آنان را زخمی کرد که برای دریافت خدمات درمانی تکمیلی به بیمارستان سیدالشهدا(ع) فارسان منتقل شدند. این دو نفر از ناحیه دست و کمر دچار آسیب شدند.»

لیلا حسین‌زاده - روزنامه جام جم

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان