پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره نرم افزار CRM و کاربرد های آن در اختیارتان قرار دهیم. به کمک این نرم افزار تیم فروش سازمان، فرآیند فروش را هوشمندانه تر انجام می دهند. مدیران سازمان ها با استفاده از این نرم افزار شناخت بیشتر و بهتری از مشتریان و نیاز های آن ها پیدا می کنند و در نتیجه نرخ جذب مشتریان بیشتر می شود، در ادامه به مطالب کامل تری در این خصوص پرداخته ایم. از شما خواهشمندیم تا پایان مقاله حسابدارا همراه ما باشید.

CRM مخفف چیست؟

کلمه CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management و به معنی مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. بهترین نرم افزار CRM تعاملات بین شرکت و مشتریان را بهبود می بخشد و باعث سودآوری بیشتر و کاهش هزینه ها می گردد. نرم افزار CRM ارتباط شما با مشتری را به گونه ای مدیریت می کند که سبب رضایت مشتری، افزایش فروش و سودآوری می گردد. این نرم افزار به شرکت ها کمک می کند تا در طول فرآیند تعاملات با مشتریان اعم از مشتریان جدید و قدیم، فروش و ارائه پشتیبانی و خدمات در تمام مدت روابط خود، بر روابط شرکت با یکایک مشتریان تمرکز کنند.

امروزه بیشتر مشاغل برای حل مشکلاتی چون فرآیند های ناکارآمد، گزارشات غیر قابل اعتماد، نظم بخشیدن به اطلاعات مشتریان، کالاهای موجود در انبار و موارد دیگر از CRM استفاده می کنند. این نرم افزار از طریق ایجاد و نگهداری روابط بلند مدت با مشتریان، پردازش و هماهنگی اطلاعات ذخیر سازی آن ها در یک پایگاه داده، موجب جذب، حفظ و پرورش مشتریان می شود و همچنین به مدیران و مسئولان سازمان ها در تصمیم گیری های تجاری، بررسی سود و زیان و رشد سازمان کمک بسیاری می کند.

8

کاربردها و اهداف نرم افزارهای CRM

نرم افزار CRM مجموعه ای از ابزار ها می باشد که از طریق جذب و حفظ روابط بلند مدت با مشتریان، سازمان را در جذب، حفظ و پرورش مشتریان سودآور می سازد و همچنین از طریق ذخیره سازی اطلاعات در یک پایگاه داده سازمان را در درک بهتر مشتریان و نیاز های آن ها آگاه می سازد. در ادامه به برخی از اهداف نرم افزار CRM پرداخته ایم :

  • رضایت مشتری: اولین و اصلی ترین هدف این نرم افزار رضایت مشتریان می باشد. از طریق ویژگی های خاصی چون استفاده از تیکتینگ برای پاسخگویی سریع، شناسایی و وفاداری مشتریان توسط بررسی اطلاعات موجود در نرم افزار، درک و شناخت نیاز های مشتریان از طریق بررسی تاریخچه رفتار مشتری در جهت برآورده کردن خواسته های آن ها، قابلیت رسیدگی به شکایت ها و در نتیجه موجب رضایت مشتریان می شود.
  • سیستم اتوماسیون:  این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که اغلب کار ها را به طور اتوماتیک انجام می دهد و از طریق ارتقا وب سایت، تولید صفحات جدید، ارسال فرم های نظر سنجی و پیشنهادات به مشتریان و همچنین قابلیت های ویژه ای که دارد، به شما برای رسیدن به اهدافتان کمک می کند. این سیستم باعث می شود انجام امور پیچیده برای کاربران بسیار راحت شود و به طور کلی نرم افزار CRM بسیاری از مسئولیت ها را از روی تیم بازاریابی برداشته و بخاطر عملکردی که دارد سبب جذب مشتری و صرفه جویی در زمان و هزینه می گردد.
  • افزایش فروش: اگر هدف اصلی شما فروش کالا های تولیدی خود است می توانید از این نرم افزار استفاده کنید بدین معنا که تیم فروش شما با استفاده از نرم افزار CRM می توانند تمامی اطلاعاتی که مربوط به فروش است را به طور کامل بررسی کنند و با توجه به این که مشتریان چه کالاهایی را خریداری می کنند و برای خرید کالا چه معیار هایی را بیشتر در نظر می گیرند، فروش را بالا ببرند. همچنین یکی از ویژگی های این سیستم این است که شماره تلفن، ایمیل، آدرس و تمام اطلاعاتی که مربوط به مشتریان است را ذخیره می کند و سبب افزایش اعتماد مشتریان و در نتیجه افزایش فروش می گردد.
  • قدرت تحلیل و پیش بینی: یکی از موارد اصلی در جذب و نگهداری مشتری، قدرت پیش بینی و درک و بررسی باید ها و نباید ها می باشد. لازمه پیشرفت و رشد در بازاریابی ارزیابی، پیش بینی، تجزیه و تحلیل اده ها و اطلاعات مشتریان می باشد. یکی از ویژگی های خاص این نرم افزار این است که برای شما تمامی اطلاعات عملکردتان از گذشته تا کنون، نقاط قوت و ضعف عملکرد تیم را به نمایش می گذارد و از طریق بررسی و استخراج اطلاعات، عملکرد سازمان را بالا می برد و سبب افزایش و حفظ مشتریان می گردد.
  • ذخیره سازی داده ها: نرم افزار CRM کمک زیادی در زمینه امنیت و ذخیره سازی اطلاعات انجام می دهد. بیشتر سیستم های CRM ابری هستند یعنی به جای ذخیره اطلاعات و داده ها در سرور های خود که نیاز به زمان و هزینه های زیادی می باشد، همه ی داده های مورد نیاز شما را به صورت اتوماتیک در فضای ابری ذخیره می کند و تنها چیزی که برای دسترسی به داده ها دارید اتصال به اینترنت است. هر زمان که تغییری در این نرم افزار صورت بگیرد در همان زمان تغییرات روی نرم افزار ثبت می شود و قابل مشاهده برای تمام اعضای تیم می باشد.

9

CRM  یا مدیریت ارتباط با مشتری

نرم افزار CRM مخصوص ارتباط با مشتری است و هدف آن مدیریت ارتباط با مشتری و نحوه ی پاسخگویی به نیازها و درخواست های مشتریان می باشد. در شرکت ها و سازمان ها برای شناسایی، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتری از این نرم افزار استفاده می کنند. در همه ی مشاغل بخش فروش و ارتباط با مشتری مهم ترین و اصلی ترین بخش به شمار می آید. شما با استفاده از نرم افزار CRM می توانید به راحتی ارتباط با مشتریانتان را مدیریت کنید و در وقت و انرژی صرفه جویی نمایید.

امروزه بسیاری از سازمان ها در صدد تغییر شیوه بازاریابی و بخش فروش خود هستند و این امر به دلیل تغییر انتظارات مشتریان و فشار های رقابتی می باشد، فناوری اطلاعات نوین و رشد و پیشرفت شرکت های جدید می باشد. سازمان های موفق امروزی به وسیله ی نرم افزار CRM کالا و خدماتی را ارائه می دهند که توسط تمام مشتریان تعریف شده است. از طریق نرم افزار CRM ارتباط با مشتری، توان رقابتی شرکت را حفظ و افزایش می دهد و سبب موفقیت در کسب و کار ها و رضایت مشتریان در دراز مدت می گردد.

فرآیند ها و برنامه های کاربردی این نرم افزار بر پایه هدف گذاری روی تمام مشتریان، جذب و نگهداری مشتری از طریق ارتباط شخصی با آن ها، تماس های تلفنی مستمر با مشتریان و انتخاب مشتری براساس مفهوم ارزش طول حیات مشتریان می باشد. به طور کلی CRM ارتباط با مشتری سبب افزایش میزان درآمد سازمان،  یکپارچگی اطلاعات برای خدمات بهتر، معرفی فرآیند ها و روش های سازگارتر می گردد.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی CRM چیست و کاربردهای آن پرداختیم و دریافتیم نرم افزار CRM به گونه ای طراحی شده که ارتباط بین سازمان ها و مشتریان را مدیریت و تقویت می کند و در نتیجه باعث جذب و حفظ مشتری، فروش بیشتر و رضایت مندی مشتریان می گردد. از شما کمال تشکر را داریم که تا پایان مقاله حسابدارا با ما بودید لطفا نظراتتان را کامنت کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان