عوامل موثر در قیمت پارتیشن

پارتیشن سازه‌ای است که برای جدا سازی و تقسیم کردن یک فضا استفاده می شود. از پارتیشن ها معمولا در مکان های اداری و مسکونی استفاده می شود که علاوه بر زیبایی باعث مستقل شده بخش‌های مختلف از یکدیگر می‌شود. پارتیشن‌ها به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم بندی می‌شوند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

عوامل موثر در قیمت پارتیشن

پارتیشن سازه‌ای است که برای جدا سازی و تقسیم کردن یک فضا استفاده می شود. از پارتیشن ها معمولا در مکان های اداری و مسکونی استفاده می شود که علاوه بر زیبایی باعث مستقل شده بخش‌های مختلف از یکدیگر می‌شود. پارتیشن‌ها به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم بندی می‌شوند.

پارتیشن

پارتیشن های ثابت با استفاده از پیچ و مهره روی زمین فیکس می شوند در حالی که پارتیشن متحرک را می توان به راحتی جا به جا کرد. در این مقاله به سوالات زیر پاسخ داده خواهد شد:

  1. عوامل موثر در قیمت پارتیشن کدامند؟
  2. انواع شیشه های به کار رفته در پارتیشن کدامند؟
  3. برای خرید پارتیشن چکار کنیم؟

 

  1. عوامل موثر در قیمت پارتیشن کدامند؟

عوامل مختلفی بر قیمت پارتیشن تاثیر می گذارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. یکی از عوامل موثر در قیمت پارتیشن میزان فضا و متراژ مکانی است که قصد پارتیشن بندی آن را دارید. چرا که در هنگام خرید پارتیشن، قیمت آن بر حسب متر مربع حساب می شود. عامل دیگری که در قیمت پارتیشن اثرگذار می باشد، جنس و نوع پارتیشن است. از دیگر عوامل موثر در قیمت پارتیشن، عایق بودن آن در برابر گرد و خاک، گرما، سرما و صدا می باشد. علاوه بر این متحرک بودن، نوع طراحی و همچنین جنس مصالح به کار رفته در پارتیشن، بر قیمت آن تاثیر می گذارد. از دیگر عوامل موثر بر قیمت پارتیشن ضخامت و ارتفاع پارتیشن است.

 

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره یک لایه شیشه‌ای است که معمولاً شیشه‌های سخت با پروفیل های آلومینیومی دارد. در پارتیشن تک جداره از آلومینیوم کمتری استفاده شده در نتیجه قیمت آن ارزان‌تر است.

پارتیشن دو جداره

پارتیشن‌ دو جداره از دو لایه شیشه تشکیل شده‌ است. این نوع پارتیشن ها عایق صوتی هستند و فضای آرام تری نسبت به پارتیشن تک جداره ایجاد می‌کند. اگر قصد خرید پارتیشن دو جداره را دارید باید بدانید که قیمت پارتیشن شیشه‌ای دو جداره گران‌تر از تک جداره است. علاوه بر این هزینه نصب پارتیشن‌ های دوجداره بالاتر است.

پارتیشن

پارتیشن‌ فریم لس

اگر قصد خرید پارتیشن شیشه ای فریم لس را دارید، لازم است بدانید که در پارتیشن بندی فریم لس، دیوارهای شیشه‌ای ظاهری بدون درز و پیوسته خواهند دارند و ظاهر زیبایی ایجاد می کنند. معمولا برای چسباندن شیشه ها در پارتیشن فریم لس از دو نوع چسب سیلیکونی و چسب خشک و پیش ساخته استفاده می شود. پارتیشن فریم لس می تواند برای انواع پارتیشن تک جداره و دو جداره استفاده شود. خرید پارتیشن فریم لس هزینه کم تری برای شما خواهد داشت.

 

پارتیشن فریم دار

در پارتیشن فریم ‌دار پنل‌ها با آلومینیوم پوشش داده می شوند که این امر باعث استحکام دیوار شیشه‌ای می شود. پارتیشن فریم ‌دار برای شیشه های تک جداره و دو جداره قابل استفاده است. اگر قصد خرید پارتیشن‌ فریم ‌دار را دارید، بدانید که این نوع پارتیشن به خاطر استفاده از قاب ‌های آلومینیومی، گران‌تر از پارتیشن فریم لس است.

 

  1. انواع شیشه های به کار رفته در پارتیشن کدامند؟

در هنگام خرید پارتیشن به جنس شیشه ها حتما توجه داشته باشید انواع شیشه هایی که در پارتیشن های مختلف استفاده می شوند شامل شیشه سکوریت، شیشه لمینت و شیشه منحنی است که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم پس با ما همراه باشید.

شیشه سکوریت

یکی از ارزان ترین انواع شیشه که در پارتیشن ها استفاده می شود، شیشه سکوریت است. شیشه های سکوریت اگر بشکنند به تکه‌های فاقد لبه‌ های تیز تبدیل می‌شوند و احتمال بریدگی و آسیب رسانی کم تری دارند.

شیشه لمینت

شیشه ‌های لمینت مقاومت بالایی دارند و عایق صوتی هستند. برای مثال شیشه آکوستیک یک پنل شیشه‌ای چند لایه است. که هم در پارتیشن های تک جداره و هم در پارتیشن های دوجداره قابل استفاده هستند. شیشه های لمینت گران تر از شیشه‌های سکوریت هستند و در هنگام خرید پارتیشن باید به آن توجه داشته باشید.

پارتیشن

شیشه منحنی

شیشه منحنی طی یک فرایند تخصصی ساخته می شود و معمولا از یک قالب فولادی یا آلومنیومی برای آن استفاده می شود. شیشه منحنی از بقیه موارد گفته شده گران ‌تر است.

 

  1. برای خرید پارتیشن چکار کنیم؟

اگر قصد خرید پارتیشن دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سایت پرچین مراجعه کنید. شرکت پارتیشن پرچین دارای 18 سال سابقه کاری در زمینه ساخت پارتیشن با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک است. پرچین دارای کادری مجرب و برخودار از دانش روز دنیا است که بهترین و شکیل ترین طراحی را برای پارتیشن بندی مکان شما ارایه می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان