آتش سوزی هولناک در پاساژ قدیمی تهران

محل حادثه یک ساختمان ۶ طبقه تجاری بود که یک‌ طبقه‌ منفی نیز داشت. قسمتی از داکت سیم‌کشی‌ها در طبقه منفی یک دچار آتش‌سوزی شده بود و به دلیل سوختن پوشش روی کابل‌ها دود غلیظی از آن متصاعد می‌شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق در یک مجتمع تجاری در تجریش نفر خبر داد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص حریق در مرکز تجاری قائم گفت: ساعت ۰:۳۶ بامداد روز جاری یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان تجاری در بلوار تجریش به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله ۴ ایستگاه آتش‌نشانی متشکل از ۲ گروه حریق و ۲ گروه نجات به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان ۶ طبقه تجاری بود که یک‌ طبقه‌ منفی نیز داشت. قسمتی از داکت سیم‌کشی‌ها در طبقه منفی یک دچار آتش‌سوزی شده بود و به دلیل سوختن پوشش روی کابل‌ها دود غلیظی از آن متصاعد می‌شد.

ملکی افزود: دود از طریق رایزرها به طبقات فوقانی نفوذ کرده بود. خوشبختانه مغازه‌ها تعطیل بود و فقط چند نفر در بالاترین طبقه که غذاخوری و رستوران واقع شده بود حضور داشتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران بیان کرد: پیش از رسیدن آتش‌نشانان برخی از افراد حاضر در پاساژ سعی کرده بودند که آتش را خاموش کنند اما موفق نشده بودند.

او با بیان این‌که تعدادی از نفرات مستقر در طبقه ششم از ساختمان خارج شده بودند، گفت: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش و تخلیه دود حدود ۱۰ نفر را از طریق نردبان هیدرولیک به سطح زمین انتقال دادند.

ملکی ادامه داد: خوشبختانه حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت و از سرایت به مغازه‌ها نیز جلوگیری شد. نیروها در حال ایمن‌سازی محل هستند.‌

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران تاکید کرد: این مرکز تجاری پیش از این از سوی کارشناسان مورد بازدید قرار گرفته بود. طبیعی است که چنین مراکز تجمعی باید تجهیزات ایمنی حساسی داشته باشد. اگر حوادث در ساعت کاری رخ دهد وضعیت امدادرسانی پیچیده خواهد شد.

همچنین روابط عمومی اورژانس تهران نیز در خصوص این حادثه اعلام کرد: آتش‌سوزی در پاساژ قائم به سامانه ١١۵ اورژانس نیز اطلاع داده شده و ۲ دستگاه آمبولانس در صحنه حادثه حاضر هستند.

منبع: ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان