رشد صعودی فرا بورس | کدام شاخص ها سود ده شدند؟

امروز شاخص بورس پرنوسان بود و در نهایت ریزش کرد اما شاخص فرابورس رشد کرد و یک کانال بالا آمد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

در معاملات روز سه‌شنبه، نهم فروردین 1401، شاخص کل بورس تهران با کاهش 4 هزار و 407 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 414 هزار و 244 واحد رسید. 

اما شاخص هم وزن بورس با رشد 2 هزار و 481 واحدی در سطح 362 هزار و 921 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 293 واحد بالا آمد و در سطح 19 هزار و 52 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 404 نماد رشد قیمت داشتند و 254 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 61 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 39 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌

نمادهای «شستا»، «جم» و «وتجارت» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «فولاد»، «شتران» و «فملی» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «بپاس» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «تجلی» و «شرانل» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، کرمان و تجلی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌ سبز بورس 

امروز قیمت سهام تمام نمادهای گروه «مواد و محصولات دارویی» افزایش یافت و این گروه سبزترین گروه‌ بازار در روز سه‌شنبه بودند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 182 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 557 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 36 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 591 میلیارد تومان رسید که 78 درصد از معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان