بالاخره بورس خودی نشان داد | رشد باورنکردنی شاخص بورس

امروز شاخص بورس پایتخت بیشترین رشد در ۵ هفته اخیر را پشت سر گذاشت. ارزش معاملات خرد سهام نیز به بیشترین رقم در ۴ ماه اخیر افزایش یافت.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

امروز شاخص بورس پایتخت بیشترین رشد در ۵ هفته اخیر را پشت سر گذاشت. ارزش معاملات خرد سهام نیز به بیشترین رقم در ۴ ماه اخیر افزایش یافت.

در معاملات روز یکشنبه، پانزدهم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۱۷ واحد رسید.

صعود ۲۳ هزار واحدی بیشترین رشد شاخص کل در ۵ هفته اخیر از ۱۰ بهمن ماه تاکنون است.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۸۶۷ واحدی در سطح ۳۳۸ هزار و ۶۶۸ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۰۳ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۷۹۱واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۳۲۹ نماد رشد قیمت داشتند و ۱۶۰ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۶۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای بازار رشد کرد. گروه‌های بزرگ مانند پالایشی‌ها، بانک‌ها، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی سبزپوش بودند. در این میان سه گروه تماما سبز در بازار وجود دارد.

قیمت تمامی نمادهای گروه‌های «کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته به آن»، «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» افزایش یافت و این سه گروه سبزترین گروه‌های بازار سهام در روز یکشنبه بودند.

نمادهای «فولاد»، «کچاد» و «فملی» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «اپال»، «پارس» و «سفارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «هرمز» و «شاوان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فزر»، «توسن» و «شجم» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رونق معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۸ هزار و ۷۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۸۰۴ میلیارد تومان بود که ۱۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۸۳ میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در ۴ ماه اخیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان