دستورات ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات پردیس

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در سفر به شهرستان پردیس ،جایگاه پارک‌های علم‌وفناوری در تحقق نامگذاری سال ۱۴۰۱ را حائز اهمیت خواند و دستوراتی برای تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر و بیمارستان نیمه‌کاره انصار الغدیر بومهن صادر و خواستار ایستادگی و جدیت مقابل زمین خواران شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رئیس جمهور روز سه شنبه باحضور در شهرستان پردیس ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری پردیس، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را جزء اولویت‌های کشور در مسیر رشد و آبادانی دانست و بر توسعه کمی و کیفی این مجموعه تاکید کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی همچنین در بازدید از طرح‌های مسکن مهر پردیس به وزارت راه‌وشهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط دستور داد در اقدامی جهادی، عقب‌افتادگی‌ها در تکمیل واحدهای مسکن مهر را سریع جبران و زمینه تحویل واحدهای باقیمانده را به متقاضیان فراهم کنند.

در ادامه این سفر کوتاه رئیس‌جمهور از بیمارستان انصار الغدیر بومهن که در چهار سال گذشته به صورت نیمه کاره رها شده بود، بازدید و بر ضرورت تسریع در تکمیل و راه‌اندازی آن در شش ماه آینده تاکید کرد.

همچنین آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری شهرستان پردیس، ضرورت ایجاد شهرک‌ نخبگان را در کنار توسعه کمی‌وکیفی پارک علم‌وفناوری پردیس مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه‌ریزی در این زمینه می‌تواند در زمینه اشتغال نخبگان و تامین محل سکونت مناسب برای آنها، به مدل شایسته‌ای در کشور تبدیل شود.

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تسریع در تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز سه‌شنبه با حضور در محل فاز ۹ شهر جدید پردیس، در گفت‌وگوی رودررو با ساکنان منطقه، مردم محلی و متقاضیان مسکن مهر و همچنین گزارش وزیر راه و شهرسازی و مسئولان شرکت عمران پردیس، در جریان مشکلات واحدهای مسکن مهر در پردیس قرار گرفت.

دستورات ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات پردیس 

رئیس‌جمهور در این بازدید با ابراز ناراحتی از معطلی چند ساله بخشی از متقاضیان واحدهای مسکن مهر، نگرانی‌ها و گلایه‌های آنان را قابل درک دانست و اظهار داشت: از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی این است که در کنار پیگیری اجرای نهضت ملی مسکن، با جدیت مشکلات کسانی را که با وجود پرداخت هزینه‌های درخواستی، به دلیل تعلل دستگاه‌های مسوول در ادوار گذشته سال ها در انتظار دریافت واحد مسکونی خود مانده‌اند، پیگیری و زمینه تامین اعتبار و تکمیل واحدهای مسکونی مذکور را فراهم کند.

رئیسی ابراز امیدواری کرد با همت وزارت راه‌وشهرسازی، شرکت عمران پردیس، سایر دستگاه های ذیربط و همچنین همراهی و همدلی مردم و ساکنان منطقه، مشکلات کسانی که سال ها از حق خود محروم شده‌اند، حل شده و دغدغه‌های آنها برطرف شود.

در این بازدید وزیر راه و شهرسازی گزارشی از موقعیت مکانی و اراضی الحاقی برای طرح نهضت ملی مسکن و نیز مشکلات موجود در مسیر تکمیل واحدهای مسکن مهر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای آماده سازی شبکه‌های زیربنایی و روبنایی فازهای مسکونی منطقه پردیس ارائه کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ضمن بازدید از بخشهای مختلف پارک علم و فناوری پردیس، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را جزء اولویت‌های کشور در مسیر رشد و آبادانی دانست و بر توسعه کمی و کیفی این مجموعه تاکید کرد.

دستورات ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات پردیس 

رئیس‌جمهور همچنین در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی ضرورت تهیه آسان و ارزان دارو توسط مردم را مورد تاکید قرار داد. در ادامه، از پنج محصول دارویی دانش‌بنیان در حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

رئیسی در این بازدید از شرکت دانش بنیان آریاطب فیروز در جریان مراحل تولید دستگاههای همودیالیز قرار گرفت. این شرکت ظرفیت تولید سالیانه ۲هزار دستگاه همودیالیز را دارد.

رئیس‌جمهور همچنین از بخش های مختلف شرکت دارویی دانش‌بنیان زیست‌تخمیر و آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات پروبیوتیک و مکمل‌های دارویی بازدید کرد.

بیمارستان نیمه‌کاره انصار الغدیر بومهن با دستور رئیس جمهور در شش ماه آینده تکمیل می‌شود

رئیس‌جمهور از بیمارستان انصار الغدیر بومهن که در چهار سال گذشته به صورت نیمه کاره رها شده بود، بازدید و بر ضرورت تسریع در تکمیل و راه‌اندازی آن در شش ماه آینده تاکید کرد.

دستورات ویژه رئیس جمهور برای حل مشکلات پردیس 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با حضور در بومهن از شهرستان‌های استان تهران، ضمن بازدید از بیمارستان نیمه‌کاره انصار الغدیر به وزیر بهداشت و درمان و استاندار تهران دستور داد اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل این بیمارستان را تامین کنند تا در شش ماه آینده تکمیل شود و در اختیار مردم این منطقه قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور در این بازدید، وجود نداشتن بیمارستان از منطقه دماوند تا تهران را در تناقض با عدالت درمانی دانست و از نیمه‌کاره رها شدن بیمارستان انصار الغدیر بومهن که می‌تواند این خلاء را تا حد زیادی پر کند، ابراز تأسف کرد.

در ادامه مسئولان بیمارستان گزارشی از مشکلات و موانع تکمیل این واحد درمانی ارائه کرده و رئیس‌جمهور در همان محل، دستورات لازم برای رفع موانع مورد نظر و تامین نیازمندی‌های لازم برای تکمیل بیمارستان را صادر کرد.

بیمارستان انصار الغدیر یک بیمارستان خیّرساز است که توسط مرحوم حاج عباس جابر انصاری بنا شده و پس از فوت آن مرحوم، از چهار سال پیش تاکنون نیمه کاره رها شده است.

 پردیس به مهمترین پارک علم و فناوری همراه با شهرک‌ نخبگانی تبدیل شود

رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌های شهرستان پردیس و توسعه کمی و کیفی پارک علم و فناوری و شهرک نخبگان در این منطقه، اظهار داشت: هم شهرستان پردیس و هم پارک علم و فناوری آن با هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند به منطقه موثر و مفیدی برای تهران تبدیل شود.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری شهرستان پردیس، ضرورت ایجاد شهرک‌ نخبگان را در کنار توسعه کمی‌وکیفی پارک علم‌وفناوری پردیس مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه‌ریزی در این زمینه می‌تواند در زمینه اشتغال نخبگان و تامین محل سکونت مناسب برای آنها، به مدل شایسته‌ای در کشور تبدیل شود.

رئیس‌جمهور افزود: پردیس از این ظرفیت برخوردار است که به مهمترین پارک علم و فناوری همراه با شهرک‌ نخبگانی تبدیل شود.

رئیسی در ادامه با اشاره به مشکلات شهرستان پردیس در حوزه زیرساختی اظهار داشت: زیرساخت‌های پردیس متناسب با جمعیت این شهرستان توسعه پیدا نکرده است، لذا ضرورت دارد ابتدا شناخت کاملی از وضعیت موجود این شهرستان به دست آید و سپس با هدف‌گذاری مناسبی برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش شود.

رئیس‌جمهور که در بازدید از پردیس در گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با مردم در جریان مشکلات این شهر قرار گرفته بود، در ادامه گفت: زیرساخت‌های شهری در پردیس از جمله آب، برق، گاز و فاضلاب لازم است با اولویت توسط دستگاههای متولی پیگیری و حل و فصل شود.

مشکل زمین‌خواری دیگر محور سخنان رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان پردیس بود. آیت‌الله رئیسی در این زمینه با تاکید بر اینکه نباید هیچ‌گونه کوتاهی در برخورد با زمین‌خواری انجام شود، خطاب به دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با زمین‌خواری، تاکید کرد: به حساب زمین‌خواران در پردیس برسید و جلوی زمین‌خواری با جدیت بایستید تا امکان توسعه پارک علم و فناوری و شهرک های صنعتی در این شهرستان وجود داشته باشد.

اجازه ندهید سوداگران زمین‌ها تصاحب و آن را به ابزار سودجویی تبدیل کنند

رئیس‌جمهور افزود: اجازه ندهید سوداگران زمین‌ها تصاحب و آن را به ابزار سودجویی و کسب مال نامشروع تبدیل کنند.

رئیسی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به مسائل زیست محیطی در شهرستان پردیس گفت: قواعد محیط زیست حتما باید رعایت شود، چرا که توسعه اقتصادی فرع بر حفظ محیط زیست است اما این قاعده به این معنا نیست که برداشت مخدوش یک کارشناس، مانع توسعه صنعتی و فناورانه در کشور شود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مسکن‌سازی پردیس عقب‌ماندگی جدی وجود دارد که باید سریع جبران شود، اظهار داشت: وقفه هشت ساله در تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی تعهد شده، مردم و متقاضیان مسکن را نگران کرده است که لازم است این عقب‌ماندگی‌ها خصوصا مشکلات ۱۴ هزار نفری که چشم‌انتظار تکمیل واحدهای مسکونی خود هستند، سریع جبران شود.

دولت مصمم است در نهضت ملی ساخت مسکن چهار میلیون واحد مسکونی را در طول چهار سال بسازد

رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مصمم است در نهضت ملی ساخت مسکن چهار میلیون واحد مسکونی را در طول چهار سال بسازد و اقدامات لازم در این زمینه آغاز شده است. ضمن اینکه در کنار آن تکمیل فازهای نیمه کاره و ناقص پیشین و تکمیل زیرساخت‌های شهری نیز با اولویت پیگیری خواهد شد.

رئیس‌جمهور احداث واحدهای مسکونی در ارتفاعات را دارای هزینه بیشتر و استحکام کمتر دانست و اظهار داشت: آیا لازم است که بلوک‌های مسکونی حتما در ارتفاعات ساخته شود؟ این کار ضمن اینکه هزینه‌ها را افزایش می‌دهد استحکام واحدهای مسکونی را پایین می‌آورد لذا ضرورت دارد برای جایگزینی این نوع سبک خانه‌سازی فکری شود. البته خانه‌های نیمه کاره و نیمه سازی که وجود دارد لازم است به طور کامل تکمیل شود.

رئیسی در ادامه به بازدید از بیمارستان انصار الغدیر اشاره کرد و گفت: این بیمارستان از جمله نیازمندی‌های مردم این منطقه است که باید حداکثر ظرف شش ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد و به موازات تکمیل بنا و توسعه عمرانی این بیمارستان باید تجهیزات آن تامین و کادر درمانی لازم جذب شود.

منبع: ایرنا 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان