جهش شبانه قیمت ارز

بازار ارز شبانه تصمیم به جهش قیمت کرد. بورس هم امیدوار به تداوم وضعیت صعودی است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به گزارش رستانیوز به نقل از اقتصادنیوز، با داغ شدن فضای انتخابات، کاندیداها به تشریح برنامه های خودبا جزییات میپردازند؛ در این میان واکنش ها به صحبت ها و برنامه های اعلامی کاندیدادها جالب توجه است. در لابلای اخبار انتخاباتی، عبدالناصر همتی، کاندیداهای ریاست جمهوری برکناری از ریاست بانک مرکزی را تایید کرده و حتی خبر میرسد رئیس جمهور با برخی چهره ها همچون حمید پورمحمدی و محمد نهاوندیان نیز صحبت کرده است.

جهش شبانه نرخ دلار

همتی البته در کلاب هاوس دیشب هم سخنان متفاوتی مطرح کرد که میتوان دلایل احتمال کنار گذاشتن وی از ریاست بانک مرکزی را حدس زد. در صدر واکنش بازارها به این اتفاقات، دلار دیشب با جهش شبانه روبه رو شد و بازار پشت خطی شاهد سیگنال افزایش قیمتی بود که میتواند در جهت دهی امروز بازار نقش اساسی داشته باشد.

رشد پله‌ای قیمت‌ها

بازار ارز پس از گمانه زنی های منتشره مبنی بر احتمال موکول شدن توافقات به بعد از انتخابات، دوباره شاهد تقویت سمت تقاضاست و متاثر از حضور دوباره خریداران، قیمت ها به صورت پله ای رشد کرد. تحلیل ها گواه این است که تغییرات قیمت دلار در دامنه مشخصی جای می‌گیرد و با توجه به مختصات کنونی در رفتار بازارساز، تغییرات معناداری رُخ نمیدهد. در صورت تغییر ریل سیاست‌گذاری و اقدام بازارساز برای دلارپاشی در ماه های پایانی ریاست جمهوری حسن روحانی، شاهد فشار سمت عرضه در عقب نشینی سمت تقاضا در بازه زمانی کوتاه خواهیم بود اما در بلند مدت پیامد نامطلوب دارد.

در بازار سهام برای نخستین روز هفته شاهد رشد 2.72 درصدی شاخص بورس بودیم. ناظران بورسی پیش بینی کرده اند تداوم این موج رشد تا میانه های هفته ادامه داشته باشد. با افزایش تعداد نمادهای دارای صف خرید و کاهش قابل توجه تعداد نمادهای دارای صف فروش همسو با تغییرات امیدوارکننده خروجی پول حقیقی ها از بورس، روایت احتمالی تداوم صعود بازار ممکن ارزیابی شده است.

جای خالی تقاضای موثر در بازار خودرو

در بازار خودرو اما شاهد تکانه های مثبت  قیمت ها هستیم و فاصله قیمت ها هم بیشتر شده است. البته بازار خودرو با وجود رشد قیمت ها در برخی محصولات که از دیروز عصر هم دنبال یافت، همچنان در غیاب تقاضای موثر یا مشتریان فعال، قیمت‌گذاری میشود. در بازار مسکن همسو با گزارش بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت مسکن در معاملات پایتخت در نزدیک ترین ماه (اردیبهشت) نسبت به ماه قبل، نشانه های احتمالی تداوم کاهش قیمت ها همسو با کاهش التهاب بازار و رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات وین بر سر احیای برجام هم برجسته تر میشود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان