پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

راه های زیادی برای اخذ تابعیت ترکیه وجود دارد که از معروف ترین آنها می توان به تحصیل در ترکیه، خرید ملک و ثبت شرکت اشاره کرد. در ترکیه می تواند پیشنهاد مناسبی برای افرادی باشد که در یک حرفه خاص تخصص دارند. در واقع با راه اندازی کسب و کار می توانید در کنار استخدام نیروی فعال این کشور از مزایای بانکداری نیز بهره مند شوید. اگر سرمایه کافی برای ایجاد اشتغال و کار در زمینه عملی دارید، به یاد داشته باشید که ثبت شرکت در این کشور می تواند به شما کمک کند، علاوه بر کسب درآمد زیاد، می توانید شهروند ترکیه شوید و دیپلم بگیرید. پاسپورت این کشور پس از مدتی .

حال ممکن است بپرسید چرا باید ترکیه را برای راه اندازی کسب و کار انتخاب کنیم. در پاسخ باید بگوییم که این کشور دسترسی خوبی به بازارهای جهانی دارد و اگر می خواهید با کشورهای اروپایی تعامل داشته باشید، دولت ترکیه این امکان را فراهم کرده است. علاوه بر این، ثبات روابط سیاسی ایران و این کشور باعث شد تا صاحبان مشاغل ترکیه را برای تجارت خود ترجیح دهند.

وجود برندهای معتبر، امکان مبادله با سایر کشورها، امکان اخذ اقامت پس از 5 سال، امنیت پایدار، ثبات قانون و از همه مهمتر مرز مشترک ایران و ترکیه از عوامل موثر در جذب سرمایه گذاران خارجی ناگفته نماند که دلایل دیگری مانند شباهت فرهنگی نیز باعث جذب ایرانیان به ترکیه می شود که به بازاری ارزشمند برای سرمایه گذاران تبدیل شده است.

چگونه شرکت خود را در ترکیه راه اندازی کنیم؟

با ثبت شرکت در ترکیه می توانید وارد عرصه تجارت بین الملل شوید که در نگاه اول مهم به نظر می رسد. علاوه بر تحولات اقتصادی و تجاری که مشوق خوبی برای تاسیس شرکت در ترکیه است، موقعیت جغرافیایی ترکیه نیز فرصت خوبی برای تجارت ایجاد کرده است.

بر اساس اطلاعات ثبت ایران 2 ترکیه ، مدارک و اظهارنامه باید به دفاتر بازرگانی ثابت منطقه مورد نظر ارسال شود. این اسناد بررسی و سپس از نظر مطابقت با قوانین و شرایط قابل اجرا بررسی می شوند. پس از طی این مراحل، تاییدیه رسمی دریافت خواهد شد. نباید فراموش کرد که لازمه ثبت شرکت در این کشور انجام فعالیت اقتصادی و تجاری است که ممکن است با توجه به نوع فعالیت متفاوت باشد.

شرکت های مختلفی وجود دارد که سرمایه گذاران و کسانی که قصد انجام این کار را در ترکیه را دارند می توانند یکی از این انواع را انتخاب کنند. در زیر به برخی از موقعیت های ذکر شده می پردازیم.

شرکت های سهامی شرکت هایی با فعالیت محدود و مدیریت و مسئولیت محدود هستند. سهام این شرکت به چند قسمت تقسیم شده و یک یا چند نفر سهامدار آن هستند. یک شرکت سهامی حداقل به یک سرمایه گذار نیاز دارد. ضمناً این شرکت ها باید دارای هیئت مدیره با مدیر مستقل باشند.

شرکت های سهامی یکی از ارزان ترین و محبوب ترین شرکت هایی هستند که در ترکیه تاسیس شده اند. حداقل سرمایه لازم برای تاسیس و ثبت این شرکت ها 50000 لیر ترکیه می باشد.

روش کار شرکت با مسئولیت محدود بسیار شبیه به شرکت سهامی است. این شرکت ها حداقل به یک سرمایه گذار نیاز دارند و باید یک مدیر مستقل در آنها فعال باشد. هر یک از سهامداران شرکت که تعداد آنها نباید از 50 نفر بیشتر باشد، فقط مسئولیت میزان سهم خود در شرکت را بر عهده دارند. سرمایه 10000 لیره ترکیه برای تاسیس این شرکت مورد نیاز است.

 

شرکت های محدود مانند شرکت های محدود در کشورهای خارجی فعالیت می کنند و عموماً دامنه فعالیت محدودی دارند. هر یک از سهامداران این شرکت ها مسئول سرمایه سرمایه گذاری شده در شرکت هستند و در صورت ورشکستگی، زیان یا بدهی، هر یک از سهامداران فقط به نسبت سرمایه خود متحمل ضرر می شوند.

 

همه سرمایه گذاران شرکت جمعی باید اصیل باشند و مسئولیت هر فرد به اندازه سهم او در تاسیس شرکت است. شرکت های جمعی در واقع ساختاری غیر نهادی دارند و هزینه تاسیس آن ها پایین است.

قبل از تاسیس شرکت در ترکیه باید بدانیم که کدام نوع شرکت مناسب و سودآورتر است. شرکت های سهامی، محدود، جمعی و تعاونی مناسب ترین انواع شرکت برای تاسیس شرکت در این کشور هستند. البته باید به شرکت با مسئولیت محدود اشاره ویژه ای کرد. این گونه شرکت ها را می توان در مدت کوتاهی تاسیس و به ثبت رساند و انواع فعالیت های تجاری یا صنعتی را در آنها انجام داد. هزینه تاسیس این شرکت ها نیز نسبت به سایر شرکت ها کمتر است.

 

گزینه های خوب دیگری مانند شرکت کوماندیت وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. اما محبوب ترین و رایج ترین شرکت ها معرفی شدند.

همانطور که در ادامه خواهیم گفت، مراحل مختلفی برای تاسیس موسسه  در ترکیه وجود دارد که پیچیدگی خاصی ندارند. مدارک لازم بررسی شده در این مراحل نیز باید به زبان رسمی ترکیه باشد. مراحل ثبت شرکت در ترکیه به شرح زیر است:

 

دریافت نام شرکت

پیش نویس اسناد شرکت در دفتر اسناد رسمی

تکمیل اسناد ثبت تجاری

افتتاح حساب بانکی و پس انداز سرمایه

مدارک مرجع بانکی نشان دهنده پس انداز سرمایه در اداره ثبت شرکت ها

شماره مالیات و برنامه مالیات بر ارزش افزوده (VAT).

بیمه سلامت و پروانه حقوق و مستمری

ثبت شرکت در ترکیه نیازمند مدارک متعددی است که باید طی چند مرحله ثبت و تایید شوند. خوب است بدانید که در ترکیه انجام این مراحل بسیار آسان است و انجام آن ها سختی خاصی ندارد. مدارک مورد نیاز برای این شغل به شرح زیر است:

کپی محضری اساسنامه و تفاهم نامه شرکت

فرم ثبت نام صادر شده توسط اداره ثبت شرکت ها

رسید پرداخت هزینه

عکس پاسپورت جدید بنیانگذاران شرکت

اعلامیه موسسین در مورد تصمیم وکالتنامه اشخاص مجاز جهت پیگیری مسائل بعدی

اخذ اقامت از طریق شرکت

افرادی که به هر نحوی شرکت خود را در ترکیه ثبت کنند، حق شهروندی و اقامت در این کشور را نیز به دست خواهند آورد. این شامل مزایای آموزشی، مزایای پزشکی و غیره است.

https://ofisteofis.com.tr/

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان