پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

 

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ماست که سالانه افراد زیادی از کشور ما برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. تحصیل در ترکیه مزایای خوبی برای ایرانی‌ها به‌همراه دارد و به همین دلیل در چند سال اخیر، مهاجرت تحصیلی به ترکیه بسیار زیاد شده‌است. با وجود این تحصیل در ترکیه، همراه با چالش‌های بزرگی برای ایرانیان است که برخی از افراد را از مهاجرت‌کردن منصرف می‌کند. مسلط نبودن به زبان ترکی استانبولی، یکی از چالش‌های بزرگ است که یادگیری آن سخت‌های خود را به‌همراه دارد. به همین دلیل برخی از دانش آموزان یا دانشجویان، از تحصیل در ترکیه منصرف می‌شوند. البته یادگیری زبان تنها یکی از چالش‌های تحصیل در ترکیه است و تنها به این مورد ختم نمی‌شود. خوشبختانه با آموزش مجازی، تحصیل در ترکیه دیگر یک رؤیا نیست و دانش آموزان مقیم ترکیه می‌توانند به‌راحتی مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. مدرسه ایرانی در ترکیه این امکان را برای دانش آموزان فراهم می‌کند که در این کشور تحصیل کنند و مدرک معتبر را دریافت نمایند. در ادامۀ این مقاله قصد داریم که شما را بیشتر با تحصیل در ترکیه آشنا کنیم.

 

تحصیل در ترکیه چه چالش‌هایی دارد؟

تحصیل در ترکیه برای دانش‌آموزان ایرانی مزایای خوبی به‌همراه دارد. به همین دلیل برخی از خانواده‌ها دوست دارند که فرزندانشان در ترکیه تحصیل کنند. اما تحصیل در ترکیه برای دانش‌آموزان ایرانی با چالش‌هایی همراه است. این چالش‌ها باعث می‌شود که تعداد زیادی از افراد، رؤیای تحصیل در ترکیه را کنار بگذارند. ازجمله چالش‌های تحصیل در ترکیه که برای دانش آموزان ایرانی وجود دارد عبارت‌اند از:

  • یادگیری زبان ترکی استانبولی

همان‌طور که می‌دانید، زبان مردن کشور ترکیه، ترکی استانبولی است. افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند، باید زبان آن‌ها را به‌خوبی یاد بگیرند. یادگیری یک زبان جدید همواره مشکلات و سختی‌های خود را به‌همراه دارد. افرادی که قصد یادگیری یک زبان جدید را دارند، باید زمان و انرژی زیادی را صرف کنند. به همین دلیل یادگیری زبان همواره یک چالش جدی برای افرادی است که می‌خواهند به ترکیه مهاجرت کنند. دانش‌آموزانی که مقیم ترکیه هستند، بیشتر با مشکلات مربوط به ندانستن زبان مواجه خواهند شد. حضور در مدرسه‌های ترکیه برای دانش آموزان ایرانی بسیار سخت است و می‌تواند باعث افت تحصیلی یا حتی بیماری‌های روحی و روانی در آن‌ها شود. خبر خوشحال‌کننده این است که وجود مدرسه ایرانی در ترکیه، این مشکلات را تا حد زیادی برطرف کرده‌است.

  • دور شدن از محل زندگی و مشکلات آن

یکی دیگر از چالش‌های بزرگ دانش‌آموزان ایرانی در ترکیه، آشنا نبودن با فرهنگ و تمدن مردمان این کشور است. شاید برای شما سؤال باشد که چرا فرهنگ و تمدن جدید می‌تواند چالش برانگیز باشد؟ یکی از قسمت‌های سخت مهاجرت، دور شدن از دوستان و خویشاوندان، ترک کردن محل زندگی و... است. همۀ این مواردی که بیان شد، تأثیر بسیار زیادی بر روحیۀ دانش‌آموزان دارد، زیرا تغییرات بزرگی در همۀ ابعاد زندگی آن‌ها ایجاد شده‌است. حضور دانش آموزان در مدرسه ایرانی در ترکیه که همۀ افراد آن ایرانی هستند، تا حدودی می‌تواند این تغییرات و چالش‌ها را برای دانش‌آموزان راحت‌تر کند.

  • آشنا نبودن با نظام آموزشی کشور ترکیه

آشنا نبودن با نظام آموزشی کشور ترکیه یکی دیگر از چالش‌های بزرگ است که دانش آموزان مهاجر با آن روبه‌رو خواهند شد. این آشنا نبودن می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی وضعیت درسی دانش‌آموزان بگذارد. همچنین ممکن است باعث دلسرد شدن دانش‌آموزان و کاهش میل آن‌ها برای رفتن به مدرسه شود. بیشتر والدینی که قصد مهاجرت دارند، این موضوع برایشان بسیار حائز اهمیت است و باعث نگرانی آن‌ها می‌شود. البته کاملاً حق دارند که نگران این موضوع باشند، زیرا بسیار تأثیرگذار و مهم است و باید برای حل آن تصمیمات درستی گرفته شود.

  • دور بودن مدرسه

موقعیت مکانی مدرسه یکی از مشکلات رایج مهاجرت است. دور بودن مکان مدرسه باعث می‌شود که رفت‌وآمد دانش‌آموزان بسیار سخت شود. البته برای این مشکل نیز راه‌حلی وجود دارد و والدین می‌توانند با ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس ایرانی در ترکیه که به‌صورت غیرحضوری هستند این مشکل را حل کنند.

مزایای رفتن به مدارس ایرانی در ترکیه

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، تحصیل در ترکیه در کنار مزایای خوبی که برای مهاجران ایرانی دارد، چالش‌هایی نیز دارد. این چالش‌ها رؤیای تحصیل در ترکیه را برای برخی از افراد دور از دسترس می‌کنند. اما خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی و پیشرفت آموزش غیرحضوری، این چالش‌ها تا حدی کمتر شده‌اند. به کمک آموزش غیرحضوری، آموزش و یادگیری بسیار راحت‌تر شده‌است و محدودیت‌هایی که در گذشته برای تحصیل وجود داشت را از میان برداشته است. والدینی که نگران تحصیل فرزندان خود هستند، می‌توانند با ثبت‌نام آن‌ها در یک مدرسه ایرانی در ترکیه، آیندۀ تحصیلی آن‌ها را تضمین کنند. از مزایای آموزش در مدرسه ایرانی در ترکیه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دانش‌آموزان این امکان را دارند که در خانه در کنار خانوادۀ خود، مشغول تحصیل شوند و مدرک معتبر دریافت کنند.

  • با مدرسۀ مجازی، همۀ دانش‌آموزان در سراسر کشور می‌توانند بدون دردسر به تحصیل خود ادامه دهند و مشکلات مربوط به موقعیت مکانی برای آن‌ها محدودیت ایجاد نمی‌کند.

  • با ثبت‌نام در مدرسه ایرانی در ترکیه مشکلات مربوط به ندانستن زبان ترکی حل می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند با زبان فارسی درس بخوانند و مدرک معتبر بگیرند.

معرفی بهترین مدرسه ایرانی در ترکیه

یکی از مدارس معتبر که به‌صورت مجازی در ترکیه فعالیت می‌کنند، مدرسۀ ثمین است. ثمین یک مدرسۀ غیرحضوری است که به دانش‌آموزان مقیم ترکیه کمک می‌کند تا با خیال راحت به تحصیل خود با زبان فارسی ادامه دهند و مدرک معتبر بگیرند. در این مدرسه با وجود اینکه همۀ درس‌ها به‌صورت آنلاین تدریس می‌شوند، اما می‌تواند مانند یک مدرسۀ واقعی به دانش‌‎آموزان کمک کند. با ثبت‌نام در این مدرسه، می‌توانید از پشتیبانی آنلاین معلمان و آموزش باکیفیت آنان برخوردار شوید. شایان ذکر است که در این مدرسه نیز مانند مدارس واقعی، آزمون‌های متعددی در طول‌ترم و در پایان‌ترم از دانش‌آموزان گرفته می‌شود، سپس براساس نمرۀ اخذشده، به آن‌ها مدرک معتبر می‌دهند که در ترکیه و سایر کشورها معتبر است.

جمع‌بندی

به‌طور خلاصه مدرسه ایرانی در ترکیه می تواند تحصیل دانش‌آموزان در ترکیه را راحت تر کند. با ثبت‌نام در این مدارس، مشکلات و چالش‌های تحصیلی مهاجرت به ترکیه حل خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان