پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

تخت های بیمارستانی تولید شده منحصر به استفاده در بیمارستان نبوده و در صورت لزوم می توان در داخل منزل نیز از آنها استفاده کرد. به طور کلی تخت بیمارستانی و به ویژه تخت های برقی، به منظور فراهم نمودن راحتی بیشتر برای بیمار تا بهبودی کامل، و یا فراهم نمودن موقعیت های مناسب برای افرادی طراحی و تولید می شوند که بایستی زمان زیادی را در بستر صرف نمایند.

با توجه به این که تخت های بیمارستانی نسبت به تخت های معمولی، بزرگتر بوده و دارای حفاظ هستند، فردی که قرار است از آن استفاده کند، دارای امنیت بیشتری نسبت به تخت های معمولی دارد و با توجه به قابلیت تغییر اراتفاع در تخت های بیمارستانی، جابه جایی و بلند شدن و دراز کشیدن فرد روی تخت های بیمارستانی ساده تر خواهد بود.

تخت بیمارستانی

خرید تخت بیمارستانی برقی

در این میان، تخت های برقی یک گزینه مناسب هستند. امروزه در بیمارستان ها نیز برای بیماران با شرایط ویژه، بسته به وضعیت جسمانی بیمار، از انواع تخت های یک شکن، دو شکن، سه شکن و چهار شکن استفاده می شود. اگر قصد دارید یک تخت برقی بیمارستانی برای استفاده در منزل تهیه و خرید نمایید با توجه به متنوع بودن این تخت ها، باید قبل از مراجعه به فروشگاه و اقدام به خرید تخت، موارد زیر را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید مناسب ترین تخت را برای بیمار یا سالمند خود تهیه نمایید.

  • در صورتی که تصمیم گرفته اید برای پرستاری و نگهداری از یک فرد سالمند، تخت برقی بیمارستانی تهیه کنید، با توجه به نوع تخت و شرایط بدنی فرد، بهترین گزینه تخت های سه شکن هستند. نوع تخت های سه شکن برقی این امکان را برای فرد فراهم می کنند تا در حالت های دارز کش، نشسته و نیمه دراز کش قرار بگیرد. همچنین اماکن تغییر ارتفاع این تخت ها به سالمند کمک می کند تا حتی بدون نیاز به کمک فردی دیگر به سادگی از تخت خارج شده و دوباره به آن برگردد. (منبع)
  • دقت نمایید که باز و بسته کردن محافظ های کناری تخت راحت باشد.
  • نیاز به تغییر ارتفاع تخت: در صورتی که بیمار شما برای بالا رفتن و بیرون آمدن از تخت با مشکل مواجه می شود، می بایست تختی تهیه کنید که قابلیت تغییر ارتفاع را دارا باشد.
  • مدت زمانی که نیاز است بیمار بر روی تخت بخوابد. در صورتی که بیمار شما نیاز دارد تا زمان زیادی از روز را بر روی تخت باشد، بهتر است از تخت هایی استفاده کنید که با امکان تغییر وضعیت های بیشتر، از خستگی بدنی بیمار و بروز زخم بستر پیشگیری نمود.

تخت برقی بیمارستانی

تخت برقی سه شکن

یکی از بهترین انواع تخت های بیمارستانی که می تواند برای استفاده در منزل نیز یک انتخاب مناسب باشد، تخت برقی سه شکن است. تخت های برقی سه شکن دارای سه نقطه برای تغییر وضعیت بیمار هستند که به بیمار یا سالمند کمک می کند تا در بهترین و راحت ترین وضعیت خود قرار بگیرد.

تخت های برقی سه شکن از سه قسمت سر، قسمت کمر و پا، قابلیت تغییر وضعیت بیمار رادارا می باشند . با توجه به اینکه تمام این تغییر وضعیت ها تنها با فشردن یک دکمه در کنار تخت امکان پذیر است، جابجایی و تغییر وضعیت بیمار، برای پرستار و حتی خود بیمار بسیار ساده تر خواهد بود.

تخت های سه شکن با توجه به اینکه از سه نقطه قابلیت تغییر وضعیت را برای بیمار یا سالمند فراهم می نمایند، کمک می کند تا بیمار در وضعیت مناسبی برای شستشو، غذا خوردن و حتی معاینه قرار بگیرد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای وی به سادگی بیشتر امکان پذیر خواهد بود.

در صورتی که بیمار یا سالمند شما از نظر بهداشتی، و خارج شدن از تخت به منظور استفاده از سرویس بهداشتی دارای محدودیت حرکتی و مشکلات جسمانی است، بهتر است از تخت های سه شکن لگن دار استفاده نمایید. در این نوع تخت ها، جایی برای لگن در قسمت میانی تخت تعبیه شده است و می توانید با تغییر در شکن های مختلف در نظر گرفته در ساختار تخت، بهترین موقعیت را برای بیمار فراهم نمایید تا تنها با تغییر وضعیت جزئی، بتواند از لگن زیر تخت استفاده نماید.

تخت سه شکن

شکن های تخت بیمارستانی چکار می کنند؟

این تخت ها قابلیت شستشو دارند و در صورت هر گونه آلودگی تخت، می توانید آن را شستشو داده وتمیز نمایید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا تخت برقی سه شکن، بهترین انتخاب برای نگهداری بیمار یا سالمند در منزل باشد. در پاسخ به این سوال باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شکن اول این دسته از تخت ها که در واقع تغییر وضعیت سر بیمار است، موقعیتی را برای بیمار یا سالمند شما فراهم می کند تا برای غذا خوردن، استراحت و خوردن دارو در موقعیتی مناسب قرار بگیرد و هم خود بیمار و هم پرستار آرامش بیشتری داشته باشند.
  • شکن دوم، مربوط به تغییر وضعیت پاهای بیمار به سمت بالا است و از نظر برخی افراد وجود این بخش خیلی ضروری نیست. اما از نظر علمی، با توجه به اینکه بیمار بیشتر زمان روز را در حالت دراز کش و به صورت یکنواخت و بدون حرکت بر روی تخت قرار می گیرد، چرخش یکنواخت خون در بدن، موجب خستگی و کلافگی در بیمار شده و این مسئله تاثیر مستقیم بر روی روحیه و خلق و خوی بیمار خواهد داشت. این سکون و عدم تحرک موجب گرفتگی و درد در عضلات کمر و پا می گردد و در صورتی که مدت زمان بیماری طولانی تر شود، مممکن است حتی باعث بروز زخم بستر شود. بالا بردن پاها، باعث می شود که چرخش خون در بدن معکوس شده و کمک می کند تا درد های ناشی از سکون حرکتی در بیمار کاهش یابد.
  • تغییر ارتفاع تخت در تخت های سه شکن برقی نیز یکی از موارد ضروری در نگهداری بیمار یا سالمند است. کاهش ارتفاع تخت برای خروج بیمار از تخت، انتقال فرد روی ویلچر و برگشت مجدد بیمار بر روی تخت بسیار مهم است. همچنین افزایش ارتفاع تخت به پرستار کمک می کند تا کار ای رسیدگی به بیمار یا سالمند را راحت تر انجام دهد. تغییر ارتفاع تخت ها از کمترین حد (45 سانتی متر از سطح زمین برای هم سطح شدن با ویلچر و راحت تر شدن انتقال بیمار بر روی ویلجر) تا بیشترین حد آن (75 سانتی متر از سطح زمین که ارتفاع استاندارد برای ارائه خدمات پرستاری و پزشکی و خدماتی برای بیمار است) در تخت های سه شکن برقی به سادگی امکان پذیر است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان