نزدیک به پیک اُمیکرون هستیم

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: باتوجه به روند افزاینده تعداد موارد مثبت مبتلا به اُمیکرون در سراسر کشور بنظر می رسد که نزدیک به پیک اُمیکرون باشیم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: باتوجه به روند افزاینده تعداد موارد مثبت مبتلا به اُمیکرون در سراسر کشور بنظر می رسد که نزدیک به پیک اُمیکرون باشیم.

 دکتر حمیدرضا جماعتی در گفتگویی اظهار داشت: در جلسه روز گذشته کمیته علمی برای پیشگیری از موج سنگین کرونا، بحث و بررسی های زیادی شد. یکی از توصیه ها این بود که استفاده از ماسک در تمامی مجامع، سازمانها، ادارات، دانشگاهها و تمامی محل های تجمع مسقف، الزامی شود و از ماسک های استاندارد استفاده شود چراکه ماسک های پارچه ای، کارایی چندانی ندارند و ماسک های استاندارد و سه لایه برای افراد عادی، مورد تایید است.

وی افزود: در مطالعات نشان داده شده که استفاده از ماسک حدود ۳۰ درصد می تواند در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون موثر باشد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تاکید کرد: باتوجه به مطالعاتی که در مورد اثرات واکسیناسیون انجام شده، توصیه کمیته علمی این است که مردم سریعا نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند چراکه تزریق دُز سوم، می تواند بیش از ۸۰ درصد از بستری شدن در بیمارستانها پیشگیری کند. همچنین واکسیناسیون کارکنان سازمانها و ادارات دولتی، باید الزامی شود.

دکتر جماعتی خاطرنشان کرد: به معاونت بهداشت وزارت بهداشت توصیه شد که افرادی که تست سریع کرونا انجام می دهند و دارای علائم و تست مثبت هستند، در سامانه ای بتوانند نتایج این تست ها را به صورت خوداظهاری ثبت کنند.

وی تاکید کرد: اخیرا سازمان غذا و دارو آمریکا، مصرف داروی سه روزه رمدسیویر را در کلینیک های سرپایی تایید کرد و این مساله نیز در جلسات گذشته کمیته علمی مورد بحث و تصویب قرار گرفته بود و مقرر شد که تزریق رمدسیویر در کلینیک های سرپایی و بستری موقت که قبلا از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت مجوز دارند، برای افرادی که تا ۷ روز از شروع علائم آنها گذشته باشد و واجد عوامل خطر و بیماری های زمینه ای و نقص ایمنی باشند که باعث افزایش بستری و مرگ و میر آنها شود، به صورت ۳ روزه مورد استفاده قرار گیرد و مذاکراتی از طریق معاونت درمان وزارت بهداشت با سازمان های بیمه گر انجام شود تا این دارو، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان