فروش فوری خودرو | فروش فوق العاده | ثبت نام خودرو

خبر مهم برای متقاضیان خودرو از سامانه یکپارچه | فروش فوری خودرو با قیمت جدید درب کارخانه

قیمت جدید خودرو درب کارخانه در برخی از مدل‌ها اعلام شد. اما آیا این افزایش قیمت‌ها قانونی و بر اساس مصوبه شورای رقابت است؟

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 ​شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم.

قیمت جدید خودرو درب کارخانه اعلام شد. بررسی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز، ، نشان می‌دهد، بعضی از محصولات دچار تغییر قیمت شده‌اند.

براساس بخشنامه‌های فروش و دعوت‌نامه‌های جدید ایران خودرو و سایپا قیمت سه مدل از پارس با موتور XUP در ایران خودرو و ساینا S در سایپا مشمول افزایش قیمت شدند. افزایش قیمتی که کماکان به تأیید شورای رقابت نرسیده و گویا خودسرانه بوده است. قیمت جدید این چهار محصول مطابق جدول زیر توسط کارخانه اعلام شد.

فروش فوری تیبا مدل 90 با قیمت کارشناسی: 75/000/000 تومان (دولتی)

نام خودرو     نرخ قبلی کارخانه     نرخ جدید کارخانه     میزان افزایش قیمت (میلیون تومان)

فروش دولتی پراید مدل 1399 با قیمت کارشناسی 145/000/000

ساینا S     248,694,000     254,760,000     6.066

پژو پارس با موتور XUP     ۲۶۰,۲۱۵,۰۰۰     ۲۹۴,۱۳۳,۰۰۰     33.918

پژو پارس ELX با موتور XUP     ۳۲۷,۶۰۰,۰۰۰     ۳۳۳,۸۹۸,۰۰۰     6.298

پژو پارس ELX با موتور XUP     ۲۹۱,۱۷۰,۰۰۰     ۳۰۹,۵۴۶,۰۰۰     18.376

در هفته گذشته شورای رقابت تنها قیمت پنج محصول سایپا را اعلام کرد که پیش از این نرخ‌گذاری نشده بودند و نام آن‌ها بدون قیمت در طرح فروش سامانه یکپارچه خودرو مشاهده می‌شد. قیمت این پنج محصول نیز به شرح زیر است:

این در حالی است که اعلام قیمت جدید خودرو درب کارخانه نیاز به مصوبه و تائید شورای رقابت دارد. حال به نظر می‌رسد که بار دیگر خودروسازان دولتی این شورا را دور زده‌اند. البته تولیدکنندگان این موضوع را تکذیب می‌کنند و معتقدند که بر اساس مصوبه‌های قبلی عمل کرده‌اند. اما در ادامه بررسی شده است که چرا این قیمت‌ها مطابق با مصوبه شورای رقابت نیستند.

از 11 بهمن ماه 1401 شورای رقابت وارد موضوع افزایش قیمت کارخانه خودروسازان داخلی شد. طبق قانون، هر شرکت خودروساز داخلی برای فروش محصولات تولیدی خود، باید طبق آخرین مصوبات این شورا عمل کنند و درصورت گران‌فروشی، سازمان تعزیرات و حمایت از حقوق مصرف‌کننده می‌تواند این موضوع را بررسی و درصورت اثبات، خودروساز را جریمه کند.

فروش فوری خودرو

کامیون فورس ۶ تن خواب‌دار به همراه کاربری از طریق عاملیت‌ها به صورت نقد و اقساط به فروش می‌رسد.

بر این اساس این محصول بهمن‌دیزل به صورت آنلاین از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور تا چهارشنبه ۲۹ شهریور یا تکمیل ظرفیت از طریق عاملیت‌ها به فروش می‌رسد و هفته چهارم مهر ۱۴۰۲ تحویل مشتریان می‌شود. در این طرح فروش خریداران می‌توانند فورس ۶ تن را به صورت نقدی و اقساط خریداری کنند.

فورس ۶ تن با یک موتور چهارسیلندر خطی سوپاپ بالا از شرکت  CUMMINS با تزریق مستقیم با وزن خالص خودرو ۳ تن را باید جزء خودروهای تجاری متوسط دانست. این کامیون از گیربکس دستی ۶ دنده بهره می‌برد؛ از نظر فناوری‌های ترمز، این کامیون ترمز جلو و عقب کاسه‌ای-پنوماتیک استفاده می‌کند؛ اما با اضافه‌شدن فناوری کنترلگرهای الکترونیکی تعادل، این کامیون در محیط‌های لغزنده عملکرد خوبی از خود نشان خواهد داد.

کابین جذاب فورس۶ تن از دیگر ویژگی‌های مثبت این کامیون است که او را نسبت به سایر رقبای خود در داخل کشور پیشتاز می‌کند. تجهیز فورس به مولتی‌‌مدیا (رادیو، رهیاب، بلوتوث، USB, SD) همین‌طور قرارگیری ابزارهای کنترلگر مولتی‌مدیا بر روی غربیلک فرمان، کابین این کامیون را مدرن کرده است.

همچنین افزون بر مولتی‌مدیا، کامیون فورس۶ تن بهمن‌دیزل به نحوی طراحی شده که برای راننده علاوه بر محیط کار، شرایط استراحت را به همراه دارد و صندلی‌های این کامیون به نحوی طراحی شده که قابلیت تبدیل به تخت استراحتی راحت را دارد. در مجموع فورس۶ تن را می‌توان یک کامیون مطمئن باری کار و راحت برای کاربر دانست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت رستانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت رستانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد