همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

آغاز همسان سازی حقوق بازنشستگان | واریز شگفت انگیز حقوق برای بازنشستگان

علیرضا زندیان در نطق میان دستور خود در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: یک فرد بازنشسته باید دوران بازنشستگی خود را بدون نگرانی از تامین معیشتی خود به ویژه در حوزه درمان طی کند و مشکلات کمتری برای حوزه درمانی داشته باشد اما متاسفانه دولت ها و صندوق ها هیچ حمایتی از این قشر ندارند

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در ایران صورت گرفته است. این تلاش‌ها به منظوراهش تفاوت‌ها و ایجاد عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان انجام شده است. هدف اصلی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ایجاد عدالت و برابری در پرداخت حقوق آنها است.با این حال، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در عمل می‌تواند با چالش‌ها و محدودیت‌هایی همراه باشد. به طور کلی، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یک فرایند پیچیده است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، تأمین منابع مالی مناسب و هماهنگی بین مختلف نهادها و سازمان‌ها است. در ادامه به آخرین اخبار همسان سازی حقوق بازنشستگان می پردازیم.

علیرضا زندیان در نطق میان دستور خود در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: یک فرد بازنشسته باید دوران بازنشستگی خود را بدون نگرانی از تامین معیشتی خود به ویژه در حوزه درمان طی کند و مشکلات کمتری برای حوزه درمانی داشته باشد اما متاسفانه دولت ها و صندوق ها هیچ حمایتی از این قشر ندارند.

وی در ادامه اظهار کرد: در حالی که زمانی که فرزندان بازنشستگان بزرگ می شوند هزینه‌های بیشتری نیز دارند و در زمان تلاطم بازار بیشترین آسیب را می بینند. انتظار می رود توجه ویژه در لایحه برنامه هفتم به بازنشستگان صورت گیرد. مهم‌ترین خواسته بازنشستگان اجرای کامل همسان سازی حقوق و اتخاذ تدبیری برای تناسب میان حقوق بازنشستگان و وضعیت بازار و همچنین ایجاد زمینه اشتغال فرزندان آنها است. لازم است مراکز فرهنگی، ورزشی، سالن های اجتماعات و مراکز رفاهی و تفریحی در اختیار بازنشستگان به ویژه روستایی و عشایری و خانواده آنها قرار گیرد.

 نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی بیان کرد: باید درباره دلایل عدم اجرای قوانین و ضوابط و مقررات و دستورات شما در سیستم بانکی به ویژه بانک های دولتی توضیح ارائه شود. مسئولان بارها در مصاحبه های تلویزیونی خود گفته‌اند که برای پرداخت تسهیلات به وام های خرد قرض الحسنه به مردم تا سقف صد میلیون تومان نیاز به ضامن نیست اما برای همین میزان وام ۲ تا ۳ ضامن گرفته می شود و علاوه بر آن پرداخت وام‌های ازدواج و مسکن نیز مشکلات عدیده برای مردم به وجود آورده که لازم است وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی به موضوع ورود کند.

 وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش، بیان کرد: بخش عمده ای از بار مسئولیت آموزش و پرورش بر دوش معلمان نهضتی به ویژه معلم های سال ۹۱ به بعد و دبیران دبیرستان های غیرانتفاعی با پایین ترین میزان حقوق است در حالی که تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند لذا باید زمینه تعیین تکلیف وضعیت استخدام آنها در برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق فراهم آید تا مشکلات این قشر حل شود.

 وی افزود: ماموریت بنیاد شهید و امور ایثارگران مبتنی بر چهار محور معیشت، درمان، مسکن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است اما با رصد وضعیت مشخص است این بنیاد به تنهایی قادر به ایفای نقش خود نخواهد بود بلکه حمایت همه ارکان دولت و مجلس را می طلبد.

این در حالیست که شاهد حذف بند دیگری از لایحه بودجه در مورد «محاسبه میانگین حقوق پنج سال پایان دوره خدمت به عنوان ملاک پرداخت حقوق بازنشستگی» از برنامه هفتم بودیم تا بدین ترتیب با تصمیم کمیسیون اجتماعی مجلس، همان قانون فعلی یعنی میانگین دریافتی دو سال حقوق، ملاک دریافتی بازنشستگی باشد. دلیل نمایندگان برای این حذف نیز کاهش حقوق بازنشستگان در صورت تصویب این بند بود؛ مثلا اگر حقوق یک بازنشسته ۱۶ میلیون تومان باشد با ملاک دریافتی پنج سال آخر خدمت، حقوقش به ۱۱ میلیون و ۷۰۰ تومان کاهش می‌یابد.

 برخی مواد برنامه هفتم اگر اصلاح نشود به منابع و درآمد سازمان تامین‌اجتماعی لطمه می‌زند

در بررسی و تحلیل بیشتر لایحه با مرتضی لطفی، عضو هیات‌مدیره سازمان تامین‌اجتماعی برای بررسی برخی مواد و بندهای مربوط به کارفرمایان و بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی و پیشنهادات دولت در این رابطه به گفت‌وگو نشستیم که در این خبر، موضوع «بازنشستگی» مورد بررسی قرار گرفته است.

 لطفی در ابتدا ضمن اشاره به جمعیت بیش از ۴۶ میلیونی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌هند، برنامه هفتم توسعه را چهارمین برش از سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور و اولین برنامه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست که برای تحقق عدالت و با رویکرد مسئله محوری بر موضوعات انسانی و مهم کشور تمرکز کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت رستانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت رستانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد