پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

احتمالا برای  شما نیز پیش آمده است که هنگامی که قصد روشن کردن پکیج را دارید و یا هنگامی که پکیج مشغول به کار است، از آن صدا هایی ایجاد شود. صدا دادن پکیج می توانند دلایل مختلفی داشته باشند. در این مطلب می خواهیم در رابطه با علت صدا دادن پکیج نکاتی را بیان کنیم.

پکیج ها مانند هر دستگاه دیگری از قطعات و بخش های مختلفی تشکیل شده اند که در صورت ایجاد اختلال در هر کدام از این بخش ها دستگاه دچار مشکل می شود و صدا ایجاد می کند.توجه داشته باشید که پکیج در حالت عادی نیز به دلیل فعالیت هایی که انجام می دهد صدا تولید می کند که کاملا طبیعی می باشد.

شوفاژ لطفی ، نمایندگی ایساتیس کرج - نمایندگی آریستون کرج و نمایندگی پکیج گرم ایران در کرج است که خدمات سرویس و تعمیر پکیج های این شرکت های تولیدی را در کرج انجام می دهد. 09125641224

برخی از دلایل صدا دادن پکیج

1.    خراب شدن فن دستگاه

فن در پکیج وظیفه دارد هوای گرم و دود های ایجاد شده را از راه دودکش به خارج هدایت کند. به همین دلیل پس از مدتی به طور طبیعی توسط ناخالصی های که در دود های ایجاد شده وجود دارد و همچنین وجود گرد و غبار، این قطعه کثیف می شود. 

کثیف شدن فن باعث می شود در عملکرد آن اختلال ایجاد شود و به درستی کار نکند و سر و صدا ایجاد کند. لذا بهتر است هر چند وقت یک بار فن و پروانه آن را به طور کامل تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که به طور درست و محکم در جای خود قرار دارد.

2.     ورود آب سرد به پکیج

وارد شدن آب سرد به پکیج می تواند از عواملی باشد که باعث ایجاد سر و صدا از آن می شود. این مشکل معمولا در فصول سرد سال مانند زمستان رخ می دهد. در این مواقع دمای آبی که از بیرون وارد پکیج می شود بسیار پایین بوده و از آنجایی محیط داخلی پکیج گرم است به دلیل نوسانات دما، پکیج شروع به سر و صدا کردن می کند. در نتیجه بهتر است دمای آبی که وارد پکیج می شود کنترل کنید و سعی کنید آبی وارد پکیج شود که دمای متعادلی داشته باشد.

3.    ایجاد رسوب در پکیج

از مشکلات رایجی که در بسیاری از پکیج ها وجود دارد و همچنین باعث ایجاد سر و صدا از آن می شود، تجمع رسوب در مبدل های پکیج می باشد. رسوبات به دلیل مواد معدنی که در آب وجود دارد به طور طبیعی در پکیج ایجاد می شوند. اما برای از بین بردن این رسوب ها و رسوب گیری پکیج می توان از اسید استفاده کرد. در این روش ابتدا اسید را در مبدل ها می ریزند . تا رسوب ها از بین بروند و مسیر حرکت آب باز شود. 

توجه داشته باشید که استفاده از اسید یکی از راه ها رسوب گیری پکیج می باشد. توصیه می شود برای رسوب گیری کامل دستگاه به از یک تعمیرکار کمک بگیرید. این افراد به صورت درست و اصولی رسوبات ایجاد شده در پکیج شما را از بین می برند و رسیدن رسوب ها به سایر بخش ها پکیج نیز جلوگیری می کنند.

4.    وجود هوا در پکیج

از دلایلی که باعث صدا دادن پکیج می شود، وجود هوا در دستگاه می باشد. تمامی پکیج ها فارغ از نوع و مدل آن ها باید هر چند وقت یک بار هواگیری شوند. در صورتی که این کار انجام نشود و یا به درستی انجام نشود، در پکیج سر و صدا ایجاد می شود.

5.    نصب پکیج در محل نامناسب

نصب پکیج در محل نامناسب از جمله دلایلی می باشد که باعث ایجاد سر و صدا از پکیج می شود.اگر محلی که پکیج بر روی آن نصب می شود به اندازه کافی صاف و هموار نباشد، پکیج به خوبی به روی دیوار تنظیم نمی شود. تنظیم نبودن درست پکیج بر روی دیوار است که باعث می شود پکیج از خود صدا تولید کند. 

همچنین در صورتی که محل نصب پکیج ناهموار و ناصاف باشد ممکن است قاب پکیج کج شود و به بدنه پکیج بچسبد. این امر نیز باعث ایجاد صدا از پکیج می شود.

6.     صدا دادن پکیج به علت لوله کشی نامناسب 

یکی از مشکلاتی که لوله کشی نامناسب پکیج به همراه دارد، ایجاد سر و صدای زیاد می باشد. هنگامی که لوله کشی به صورت نادرستی انجام و مسیر اشنتباهی برای لوله کشی انتخاب شود، پکیج فشار زیادی را برای رساندن گرما و آب گرم تحمل می کند. همچنین لوله هایی که قطرشان کم باشد نیز باعث ایجاد چنین مشکلی می شوند.

توصیه می شود جهت بررسی دقیق و مشخص شدن علت اصلی سر و صدای پکیج از افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه دارند کمک بگیرید و خودتان به تنهایی شروع به بررسی و عیب یابی و یا تعمیر دستگاه نکنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان