واریز مرحله جدید سود سهام عدالت آغاز شد | واریز سود میلیونی به حساب سهام داران امشب

زمان واریز سود سهام عدالت به همکاری شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت برمی‌گردد و امکان دارد در دو مرحله انتها پاییز و زمستان سال جاری انجام شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سهام عدالت نوعی یارانه است. هدف از سهام عدالت تامین عدالت اجتماعی است. سهام عدالت با هدف خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به اقشار کم درآمد از زمان دولت نهم اجرا شد. سه تصمیم جدید در مورد سهام عدالت اخذ شده است. در ادامه مطلب تصمیمات گرفته شده در مورد سهام عدالت را می خوانید. 

به نقل از ایرنا، پیمان حدادی روز شنبه درباره بازگشایی نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اشاره کرد و افزود: در این زمینه در ابتدا باید زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت مشخص شود.

حدادی اظهار کرد: با مشخص شدن تاریخ برگزاری مجامع توسط شورای عالی بورس، سازمان بورس آمادگی برگزای این مجامع را دارد.

ی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سود سهام عدالت دو برابر و به ۶۰ همت برسد، تصریح کرد: سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت گفت: اگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه‌ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.

بخش عمده‌ای از افراد کشور دارای سهام عدالت هستند که برخی آنها به طور مستقیم و برخی دیگر به صورت غیر مستقیم در بورس آزادسازی شده‌اند.

روز یکشنبه ۱۲ تیر ماه پیمان حدادی، دستیار رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرد که سازمان خصوصی‌سازی با همکاری شرکت سپرده گذاری در پایان شهریور سال جاری سود سهام عدالت از محل سود شرکت‌های غیر بورسی را پرداخت می‌کند.

نکته مهم اینجاست که قرار نیست تمامی سود سهام عدالت پرداخت شود بلکه  در ابتدا بخشی از این پول باید صرف افزایش سرمایه شرکت‌ها می‌شود و مابقی آن واریز خواهد شد.

روابط‌ عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به تجارت‌نیوز گفت: قرار است در نیمه دوم شهریور ماه برای ۴۹ میلیون سهامدار(تمامی سهامداران عدالت) سود واریز شود.

از سوی دیگر  شورای عالی بورس به سازمان خصوصی‌سازی اجازه داد که در صورت درخواست شرکت‌های غیربورسی سرمایه پذیر سهام عدالت در رابطه با افزایش سرمایه اقدامات لازم را انجام دهد

پرداخت سود سهام عدالت می‌تواند در وهله اول نقدینگی در گردش بورس و در مرحله دوم نقدینگی در گردش بورس را افزایش دهد. از سوی دیگر نقدینگی حاصل از پرداخت سود نیز می‌تواند وارد معاملات بازار سرمایه شود.

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند. اما از سهام عدالت بهره‌مند نشده‌اند؛ جزو جاماندگان محسوب می‌شوند که قرار است در ابتدا سهام عدالت به این افراد تعلق بگیرد.

وی گفت: مابقی افراد برای دریافت سهام عدالت باید مورد بررسی قرار بگیرند که شناسایی این گروه‌ها نیازمند بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی و مجلس است.

حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های سهام عدالت جزو شرکت‌های استراتژیکی محسوب می‌شوند و فعالیت و سودآوری آنها روز به روز بهتر می‌شود و افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین مردم باید اقدام به نگهداری کنند.

آخرین جزئیات از تخصیص سهام به جاماندگان سهام عدالت چیست؟

جاماندگان سهام عدالت بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند که تا کنون ۴ میلیون نفر آن‌ها شناسایی شده‌اند و باید سهام عدالت در فاز اول، به این افراد اختصاص پیدا کند.

به نقل از صداوسیما، محمدرضا پورابراهیمی در گفتگوی زنده تلفنی با استودیو میز­ اقتصاد شبکه خبر سیما افزود: جاماندگان سهام عدالت بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی هستند که تا کنون ۴ میلیون نفر شناسایی شده و مشمول دریافت سهام عدالت در فاز اول هستند.

بخش دوم از جاماندگان را دهک‌های بعدی تا دهک ششم درآمدی تشکیل می‌دهند که از دریافت سهام عدالت جامانده اند.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: با همکاری دولت تاکنون مجموع دارایی‌های دولت در بورس به میزان ۱۸۵ هزار میلیارد تومان شناسایی شده، البته دارایی‌های بورسی وغیربورسی دولت توسط سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد هم و ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس محاسبات انجام شده، ­قرار است تا پایان تابستان امسال، سهام عدالت به جاماندگان تخصیص و در مرحله بعدی هم باید کارگران فصلی، بازنشستگان، شناسایی شده و کسانی که از سهام عدالت جا مانده‌اند، سهام عدالتشان را دریافت خواهند کرد.

پورابراهیمی تاکید کرد: مدیریت و مالکیت سهام عدالت باید به مردم واگذار شود، اینکه سهام بدهیم و مدیریت آن در اختیار مردم نباشد، قابل پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: باید ساز و کاری طراحی شود تا سهامداران عدالت بتوانند در مجامع، شرکت‌ها مشارکت کنند، از طرفی باید مراقبت شود که افرادی با خرید و فروش سهام در ایام مجامع بر این سهام مسلط نشوند و جایگزین دولت نشوند. نباید اداره سهام عدالت ماهیت دولتی داشته باشد. تاکنون سهام عدالت به نام مردم و به کام دولت بوده است.

در دوره ای قسمتی از ارزش سهام برخی از شرکت ها تحت عنوان طرح سهام عدالت به مردم بخشیده شد . اما در همون زمان نیز افرادی از ثبت نام بازماندند و اینگونه اولین گروه از جاماندگان سهام عدالت تشکیل شد. اما مبحث سهام عدالت پس از گذشت چند سال دوباره داغ شد و به طبع آن جاماندگان سهام عدالت نیز پیگیر احقاق حق خود شدند. اما بجز گروه ابتدایی افراد دیگری هم در گروه جاماندگان سهام عدالت قرار گرفتند. حالا جاماندگان سهام عدالت باید چه کنند؟ دولت برای جاماندگان سهام عدالت چه برنامه ای دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، سید مرتضی حسینی با بیان اینکه همه مددجویان زیرپوشش سازمان بهزیستی دارای سهام عدالت خواهند شد، گفت: طبق قانون سهام عدالت باید با اولویت اقشار ضعیف و مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به افراد تعلق گیرد، در این مورد سازمان بهزیستی جلسه‌ای را با سازمان خصوصی برگزار و آمار‌ها را در این زمینه به روز رسانی کرد و بر این اساس همه مددجویان سازمان بهزیستی سهام عدالت می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۶ میلیون و ۹۲۸ هزار مددجو زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد، افزود: این درحالیست که حدود ۷۰ درصد از این افراد (چهار میلیون و ۸۰۶ هزار نفر) در حال حاضر سهام عدالت دارند و حدود ۲ میلیون و ۲۵ هزار نفر، جزو جاماندگان سهام عدالت هستند یا قبلا زیر پوشش سازمان بهزیستی نبوده‌اند که باتوجه به پیگیری‌های انجام شده همه این افراد سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان