قیمت مرغ | قیمت مرغ در بازار

قیمت مرغ نزولی شد | قیمت هر کیلو مرغ چند؟

قیمت مرغ گرم بسته‌بندی کیسه‌ای امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ به کیلویی ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت مرغ از ابتدای امسال با حذف ارز 4500 تومانی به شدت افزایش پیدا کرد. قیمت مرغ در ابتدای امسال حداکثر 25 هزار تومان بود. قیمت مرغ در نهایت به مرز 60 هزار تومان رسید. با توجه به اینکه مردم قدرت خرید مرغ با این قیمت را ندارند قیمت مرغ در نوسان است. آخرین قیمت مرغ را در ادامه می بینید.

بر اساس گزارش میدانی، قیمت مرغ کامل تازه، بسته‌بندی کیسه‌ای (پوشش کیسه نایلونی) امروز چهارشنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ در بازار تهران به کیلویی ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

محمد یوسفی گفت: با توجه به آنکه هیئت و تکایای مذهبی مصرف مرغ چندانی در ایام‌ تاسوعا و عاشورا ندارند که ازدیاد تقاضا منجر به نوسان قیمت شود.

او قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده را ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و مرغ گرم ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان اعلام کرد.  با توجه به کاهش تقاضا در برابر عرضه، بخشی از مرغ های تولیدی توسط پشتیبانی امور دام از سطح بازار ذخیره سازی و جمع آوری می شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با وجود زیان تمامی مرغداران اعم از تولیدکنندگان جوجه یکروزه، مرغ گوشتی و تخم‌گذار باید تمهیدات اساسی برای تعادل بازار و کاهش زیان تولیدکنندگان اتخاذ شود.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان، ران‌مرغ ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، سینه ۱۲۰ هزار تومان و فیله مرغ ۱۳۰ هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از سه دلیل عمده برای کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد.

 حبیب اسدالله، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران اظهار کرد: سه دلیل عمده برای کاهش قیمت مرغ در بازار وجود دارد نخست اینکه قدرت خرید مردم پایین آمده و واقعا تقاضا برای مرغ کم شده و اکنون عرضه در بازار بیش از تقاضا شده و قیمت‌ها را پایین آورده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران، درباره دلیل دوم گفت: بدون توجه به هشدار‌های کارشناسی، با اعلام وزارت جهاد کشاورزی جوجه ریزی‌ها در ماه‌های اخیر افزایش یافته و به همین دلیل در کنار کاهش تقاضا، باعث انباشت مرغ در ویترین مغازه‌ها شده است.

وی با اشاره به دلیل سوم کاهش قیمت مرغ گفت: در حالی که انباشت مرغ در بازار وجود دارد شرکت پشتیبانی امور دام هم سرعت عمل لازم برای جمع آوری مرغ مازاد ندارد.

به گفته این مسئول شرکت پشتیبانی امور دام کشور مسئول جمع آوری مرغ مازاد در کشور شده، اما با حرکت کندی که دارد نتوانسته تناسبی بین عرضه و تقاضا ایجاد کند.

اسدالله نژاد تاکید کرد: اکنون مرغداران در فروش هر کیلو مرغ ۱۵ هزار تومان ضرر می‌کنند و ادامه این روند تولید را در آینده کم خواهد کرد به طوری که جوجه ریزی در تیر ماه به ۹۰ میلیون قطعه رسیده و این هشداری است برای تولید و افزایش قیمت در آینده.

قیمت مرغ کاهش یافت

قیمت مرغ

آقای مهدی یوسف خانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۲ هزار تومان، مرغ گرم در عمده فروشی ۴۲ هزار و خرده فروشی ۴۹ هزار تومان است‌.

او  گفت:قیمت هر کیلو ران مرغ ۴۰ هزار تومان، سینه مرغ ۱۰۰ هزار و فیله مرغ ۱۰۰ هزار تومان است.

یوسف خانی از توزیع روزانه ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به مازاد عرضه و کاهش تقاضا، قیمت هر کیلو مرغ طی روزهای اخیر یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

بنابر گفته اتحادیه پرنده و ماهی، با توجه به شرایط مساعد عرضه، قیمت مرغ در ایام‌تاسوعا و عاشورا نوسانی ندارد.

نرخ هرکیلوگرم مرغ در بازار در محدود ۵۴ هزار تومان است که هنوز به حداکثر نرخ مصوب ۵۹۸۰۰ تومانی خود نرسیده است؛ هرچند بر اساس گزارش‌های میدانی این محصول در برخی نقاط تهران به شکل غیرقانونی تا ۶۴ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

در حالی که نرخ مصوب مرغ و حتی قیمت‌های فعلی این محصول در بازار، مورد اعتراض مرغداران قرار گرفته است، خبر رسید شرکت پشیتبانی امور دام نرخ مرغ‌های وارداتی منجمد را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد؛ هرچند دبیر انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده خام دامی نیز نرخ تمام‌شده مرغ را بیشتر از این دانست و اظهارکرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نرخ هرکیلوگرم از این محصول به ۱۶هزار تومان رسیده است.

قیمت مرغ منجمد وارداتی ۱۴ یا ۱۶ هزار تومانی (با احتساب هزینه‌های واردات) تفاوت عمیقی با نرخ این محصول در ایران دارد.

با نگاهی به قیمت‌های روز جهانی نیز مشخص می‌شود که نرخ هر کیلوگرم مرغ در آرژانتین به عنوان ارزان‌ترین کشور ۱.۳۹ دلار و هنگ‌کنک به عنوان گران قیمت‌ترین ۱۱.۱۷ دلار است و این محصول در کشور همسایه ترکیه ۱.۹۷ دلار و پاکستان ۱.۸۳ دلار است.

با در نظر گرفتن نرخ دلار نیمایی ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان درحال‌حاضر نرخ هر کیلوگرم مرغ آرژانتینی ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان و ترکیه‌ای ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان می‌شود که سنخیتی با قیمت‌های یاد شده ندارد.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده از انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده خام دامی مشخص شد که تعیین نرخ فروش ۱۴ هزار تومانی برای مرغ‌های منجمد وارداتی مربوط به مرغ‌هایی است که ستاد تنظیم بازار در اسفند ۱۳۹۹ مصوب کرده و با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان