مرغ ارزان در راه بازار | قیمت مرغ کیلویی چند؟

در حالی که نرخ هر کیلوگرم مرغ داخلی در بازار کشورمان ۵۴ هزار تومان و در آرژانتین به عنوان ارزان‌ترین کشور ۳۶ هزار تومان است، این سوال پیش می‌آید که شرکت پشتیبانی امور دام نرخ مرغ‌های وارداتی ۱۴ هزار تومانی را چگونه محاسبه کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

نرخ هرکیلوگرم مرغ در بازار در محدود ۵۴ هزار تومان است که هنوز به حداکثر نرخ مصوب ۵۹۸۰۰ تومانی خود نرسیده است؛ هرچند بر اساس گزارش‌های میدانی این محصول در برخی نقاط تهران به شکل غیرقانونی تا ۶۴ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

در حالی که نرخ مصوب مرغ و حتی قیمت‌های فعلی این محصول در بازار، مورد اعتراض مرغداران قرار گرفته است، خبر رسید شرکت پشیتبانی امور دام نرخ مرغ‌های وارداتی منجمد را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد؛ هرچند دبیر انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده خام دامی نیز نرخ تمام‌شده مرغ را بیشتر از این دانست و اظهارکرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید نرخ هرکیلوگرم از این محصول به ۱۶هزار تومان رسیده است.

 

قیمت مرغ منجمد وارداتی ۱۴ یا ۱۶ هزار تومانی (با احتساب هزینه‌های واردات) تفاوت عمیقی با نرخ این محصول در ایران دارد.

با نگاهی به قیمت‌های روز جهانی نیز مشخص می‌شود که نرخ هر کیلوگرم مرغ در آرژانتین به عنوان ارزان‌ترین کشور ۱.۳۹ دلار و هنگ‌کنک به عنوان گران قیمت‌ترین ۱۱.۱۷ دلار است و این محصول در کشور همسایه ترکیه ۱.۹۷ دلار و پاکستان ۱.۸۳ دلار است.

با در نظر گرفتن نرخ دلار نیمایی ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان درحال‌حاضر نرخ هر کیلوگرم مرغ آرژانتینی ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان و ترکیه‌ای ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان می‌شود که سنخیتی با قیمت‌های یاد شده ندارد.

بر اساس پیگیری‌های انجام شده از انجمن تأمین‌کنندگان فرآورده خام دامی مشخص شد که تعیین نرخ فروش ۱۴ هزار تومانی برای مرغ‌های منجمد وارداتی مربوط به مرغ‌هایی است که ستاد تنظیم بازار در اسفند ۱۳۹۹ مصوب کرده و با ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان