رتبه بندی معلمان | طرح رتبه بندی معلمان

پایان انتظار معلمان | اجرای قانون رتبه بندی معلمان کلید خورد

یوسف نوری گفت: آئین نامه قانون رتبه بندی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نهایی و ایرادات هیات تطبیق برطرف شده تا از فردا اجرای آن کلید بخورد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی را طی می کند طبق گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش متن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه‌بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت‌های دولت‌ها باید توجه به فرهنگیان باشد و در همین راستا رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود.طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه رتبه‌بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

وزیر آموزش و پرورش پس از نشست امروز (سه‌شنبه ۱۱ مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در تشریح این جلسه، گفت: در نشست امروز ۳ سوال مطرح شد که عمدتا در خصوص رفع مشکلات آموزش و پرورش بود. نمایندگان واسط بین مردم و حاکمیت هستند که از همین طریق سوالات مردم را به دولت به عنوان دستگاه مجری منتقل می‌کنند و در نشست امروز مشکلات اصلی حوزه آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یوسف نوری با بیان اینکه بخشی از پاسخ ما به نمایندگان سوال کننده ناظر به اقداماتی بود که تاکنون انجام شده و بخشی دیگر در خصوص مواردی بود که ناظر به آینده است.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون رتبه بندی، گفت: آئین نامه قانون رتبه بندی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نهایی و ایرادات هیات تطبیق مصوبات طی دو جلسه مطرح و این ایرادات برطرف شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: در واقع از فردا سامانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان راه اندازی خواهد شد و برای اجرای این قانون میزکاری تشکیل خواهد شد تا ضمن راه اندازی هیات‌های ممیزه، اجرای رتبه بندی براساس آئین نامه تصویب شده برای همکاران فرهنگی کلید بخورد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا برای مشمول شدن معلمانی که ۳۰ سال خدمت کرده اند و به آن‌ها گفته شده باید ۲ سال دیگر در آموزش و پرورش بمانند تا مشمول رتبه بندی شوند، چاره اندیشی شده یا خیر، گفت: این موضوع مورد ایراد کمیسیون تطبیق مصوبات نیز واقع و پس از بررسی در دولت برطرف شد لذا نگرانی از این جهت برای همکاران فرهنگی وجود ندارد.

رفع ۱۰ ایراد رتبه بندی معلمان در هیأت دولت

رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش در جواب به پرسشی درمورد رفع ۱۵ ایراد آیین نامه قانون رتبه بندی معلمان در دولت گفت: طی جلساتی که در دولت برگزار شد، ۱۰ ایراد آیین نامه رتبه بندی معلمان پس از تصویب در هیات دولت به هیات تطبیق مصوبات اعلام شد. برهمین اساس اجرای قانون رتبه بندی معلمان از فردا آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای قانون رتبه بندی ابتدا لازم است هیات‌های ممیزه ارزیابی و تشکیل و سپس مطابق آیین نامه اجرایی کانون‌های ارزیابی نظرات خود را عنوان کنند. به طور طبیعی رتبه‌بندی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش زمان‌بر خواهد بود، ولی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا نسبت به ارتقای تعلیم و تربیت در کشور دقت لازم را به خرج دهیم.

احمد محرم زاده یخفروزان در نشست علنی امروز( سه شنبه ۱۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی ضمت تسلیت ایام سوگواری ماه محرم گفت: از توجه رئیس جمهور به قانون جهش تولید مجلس که اخیرا به وزارت مربوطه دستورات لازم را صادر کرده اند تشکر می کنم آقای رئیس جمهور منابع مالی پیش بینی شده برای این موضوع جهت صندوق مسکن، تسهیلات باید تامین و اجرایی شود، تسهیلات مسکن روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای هر متقاضی تا کنون ابلاغ نشده است، فصل کاری سپری می شود ضرورت دارد هر چه سریعتر ابلاغ شود.

نماینده اهر و هریس در مجلس ادامه داد: جناب آقا رئیس جمهور و آقای  دکتر نوری از آنجایی که آموزش و پرورش یکی از مولفه های پیشرفت، اساس و شالوده هر کشور است و مقام معظم رهبری معلمان را افسران پیشرفت کشور خطاب کرده اند، توجه به معلمان نگاه ویژه ای را می طلبد لذا از دولت و وزارت مربوطه نسبت به حل مشکلات قشر عظیمی از فرهنگیان کشور اهتمام جدی به عمل بیاورد.

وی گفت: قانون رتبه بندی معلمان حداقل کار و اقدام در دفاع از کرامت و منزلت فرهنگیان عزیز بود انتظار داریم آیین نامه قانون مذکور منطبق اهداف این قانون هرچه سریعتر اجرایی شود. به کار گیری نیروهای جدید در آموزش و پرورش با توجه به کمبود شدید معلم، اعمال مدرک تحصیلی معلمان با توجه به تصویب در قانون رتبه بندی با حذف قید و شرط ها، تعیین تکلیف آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی از سال ۱۳۹۱ به بعد، تعیین تکلیف معلمان خرید خدمات آموزشی، حق التدریسی، غیر دولتی ها و کارنامه سبزی ها، اختصاص نیروهای خدماتی و سرایداری به مدارس شهری، کسورات بازنشستگان عزیز دیرتر به مناطق و نواحی وصول می شود که منجر به نارضایتی بازنشستگان عزیز می شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: وزیر نیرو تسریع در پروژه ها حوزه انتخابیه بنده ضرورت دارد، شروع عملیات اجرایی سد هریس، شروع عملیات سد ایثار و سد اهر، شروع عملیات فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی هریس، تسریع در اتمام تصفیه خانه و عملیات اجرایی فاضلاب شهر هریس، آقای وزیر وضعیت دریاچه ارومیه بسیار نامطلوب است و زندگی جمعیت بالغ بر ۱۴ میلیون را تحت تاثیر قرار داده است به دادش برسید و هر چه سریع تر تمهیدات اندیشده شده را اجرایی کنید.

محرم زاده مطرح کرد: وزیر کشاورزی در شروع عملیات علاج بخشی سد هریس تسریع شود، اختصاص تسهیلات کم بهره برای کشاورزان و دامداران بسیار ضروری است، اهتمام جدی برای اجرای طرح های آبخیردازی در سطح کشور برای تغذیه سفره های زیر زمینی و جلو گیری از سیلاب، تامین نهادهای دامی برای دامداران و برخی از عشایر غیور که سهم بزرگی در تولید دارند در شرایط فعلی مظلوم واقع شده است بر شما است که به داد آنها برسید.

وی اظهارداشت: وزیر صمت استقلال مس آذربایجان مطالبه جدی مردم این منطقه است هر چه سریعتر اجرایی شود کوره دوم کارخانه آهک اهر یکسال است کلنگ زنی شده است اما عملیات اجرایی آن شروع نشده انتظار می رود سریعا اجرایی شود تبدیل وضعیت ایثارگران در شرکت های اقماری شرکت ملی مس اجرایی شود. بهبسازی و آسفالت جاده این معدن شروع شود عدم فعال شدن معادن معدنی که از ۲۹ مورد پهنه ثبتی به غیر از یکی دو مورد مابقی راکد هستند از مسئولیت شما است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تاکید کرد: وزیر میراث ثبت جهانی بقعه شیخ مطالبه جدی مردم منطقه است بازسازی و پوشش دادن سقف ضلع غربی بازار تاریخ نصیر بیگ ضرورت دارد. تبدیل اهر به عنوان شهر ملی ورنی به شهر جهانی ورنی مطالبه دیگر مردم است. وزیر ورزش، ورزشگاه ۵ هزار نفری یک پروژه چندین سال است که هنوز شروع نشده است چندین بار پیگیر شده ام متاسفانه نتیجه حاصل نشده است. هر چه سریعتر اجرایی شود. پروژه چمن مصنوعی ورزشگاه هریس که تنها محل ورزش هفتاد هزار جمعیت شهرستان است هر چه سریعتر شروع شود.

این نماینده مجلس گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بین المللی شدن تئاتر کوتاه ارسباران مطالبه جدی مردم منطقه است ضمن تشکر از اقدامات انجام شده لطفا نهایی کنید. رئیس جمهور معرفی هر چه سریعتر وزیر کار، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری، ابلاغ افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی موارد هستند که انتظار داریم دستور اجرای آنها را صادر کنید. وزیر بهداشت شبانه روزی کردن درمانگاه، ایجاد اورژانس در شهر حوزه انتخابیه و در نظر گرفتن آمبولانس برای درمانگاه انتظار ما است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان