رتبه‌ بندی معلمان | طرح رتبه‌ بندی معلمان

خبر خوب از رتبه بندی معلمان | جزئیات جدید از مصوبه رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت وجود پیوست عدالت در تمام فعالیت های این وزارتخانه گفت: مصوبه‌ رتبه بندی معلمان رفع اشکال شده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی را طی می کند طبق گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش متن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه‌بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت‌های دولت‌ها باید توجه به فرهنگیان باشد و در همین راستا رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود.طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه رتبه‌بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

یوسف نوری روز دوشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان خواستار بهره گیری از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ استفاده شد و افزود: باید به سمت مردمی سازی در آموزش و پرورش پیش برویم.

وی با اشاره به طرح های اجرا شده در استان، از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خواست نسبت به پیگیری و طراحی پروژه های عمرانی در آموزش و پرورش اهتمام لازم را داشته باشند و باب تعامل برای حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت با تمام دستگاه‌های اجرایی را باز نگه دارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده و تقویت زمینه ی حضور آنان برای کمک به آموزش و پرورش را خواستار شد. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در قالب سند تحول بنیادین باید به سمت مردمی سازی پیش رفته و زمینه حضور مردم و مشارکت آنان را فراهم کنیم.

نوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود رفع کمبود های آموزش و پرورش را مستلزم وجود مدیریت میدانی دانست و اضافه کرد: با حضور مستمر در بین جامعه‌ هدف مشکلات احصا و تصمیم گیری لازم و مقتضی در محل انجام گیرد.

وی استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ برای کمک به آموزش و پرورش را خواستار شد و از مدیر کل استان خواست نسبت به جذب و حمایت شرکت‌های بزرگ صنعتی استان از آموزش و پرورش اقدام لازم را به عمل آورد.

وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه رییس جمهور در سفر به استان ایلام در ادامه صحبت های خود به ذکر ویژگی های برجسته علمی و اخلاقی مرحوم دکتر عادل آذر اشاره کرد و ایشان را یکی از دانشمندان موفق جهان اسلام برشمرد که مقالات و پژوهش های منتشر شده وی از پراستنادترین مقاله های علمی در سطح کشور و حتی جهان اسلام بوده است و زندگی‌اش را وقف کارهای علمی و پژوهشی کرده بود.

نوری گفت: دکتر آذر شخصیتی فراجناحی و خدوم به مردم بود که از جمله کارهای ماندگار وی ویرایش نهایی سند تحول دولت است.

وی در بخش سوم سخنان خود هدف امام حسین از قیام و امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل حکومت اسلامی دانست. وی ادامه داد: مهمترین اقدام بعد از تشکیل حکومت حفظ آن است که به فرموده حضرت امام (ره) حفظ حکومت اسلامی از اوجب واجبات است.

جزئیات بیشتر درباره رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان

با تصویب هیات وزیران، مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای اجرای پروژه‌های پیشگیرانه در برابر مخاطرات طبیعی و ساماندهی رودخانه مرزی بالهارود و نیز لایروبی و علاج بخشی سد انحرافی میل و مغان، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اختصاص یافت.

همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام کار، گزارش عملکرد اعتبار فوق را هر سه ماه به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

از آنجایی که مطابق ماده (۳) آیین نامه ستاد ملی زن و خانواده (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) مصوبات این ستاد براساس اصل (۱۳۸) قانون اساسی و پس از اخذ مجوز هیئت وزیران لازم الاجراست، هیئت وزیران با پیشنهاد معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مبنی بر ساماندهی و ارتقای جایگاه تشکیلاتی مشاوران زنان و خانواده در دستگاه‌های اجرایی موافقت کرد.

بر این اساس، دستگاه‌های اجرایی مکلفند به پیشنهاد معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، یکی از پست‌های سازمانی مشاور هم ردیف مدیران کل یا معاونین خود را مشروط به وجود این پست و عدم ایجاد تشکیلات ساختاری جدید، در چهارچوب قوانین و مقررات سازمانی به مشاور امور زنان و خانواده تغییر عنوان داده و طرح بازآرایی امور زنان و خانواده سازمان خود را براساس شرح وظایف اختصاصی مشاوران، تدوین و ظرف بازه زمانی سه ماهه به دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده اعلام نمایند.

از جمله وظایف و مسئولیت‌های کلی مشاوران امور زنان و خانواده که با هدف روان سازی مسیر اجرای سیاست ها، طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط با زن و خانواده در دستگاه‌های اجرایی و هم افزایی با معاونت و ستاد تبیین شده، عبارتند از:

استفاده جامع و کارآمد از تمام ظرفیت‌های موجود به منظور شناخت و تبیین ابعاد، علل، سوابق و نتایج مسائل و موضوعات عرصه زن و خانواده

تحلیل و بررسی مسائل و موضوعات حوزه مشورتی در راستای اعلام نظر تخصصی کارآمد و ارایه گزینه‌های متنوع برای تصمیم‌گیری و اقدام دستگاه مربوط

ارایه نظرات پیشنهادی و اصلاحی در زمینه قوانین، مقررات، رویه ها، روش‌ها و برنامه‌های حوزه زنان و خانواده به دستگاه مربوط، جهت بهبود عملکرد و توجه به مسائل و ضرورت‌های این حوزه در فرآیندهای تصمیم سازی، اقدام و عمل دستگاهی

امکان سنجی طرح ها، برنامه‌ها و تصمیمات مدیریتی حوزه ذی‌ربط حسب مورد، و ارایه راهکارهای مناسب برای چگونگی اجرا و پیاده‌سازی آن‌ها

بررسی و شناسایی روش‌ها و فن‌آوری‌های نوین در عرصه تخصصی مربوط و ارائه سازوکارهای مناسب برای بهره‌برداری هدفمند از آن‌ها

رصد و پایش مستمر سیاست ها، طرح ها، قوانین، مقررات و برنامه‌های حوزه زن و خانواده در دستگاه اجرایی مربوط، به منظور بررسی نقاط قوت و شناسایی چالش‌ها و موانع اجرایی دستگاه و ارایه راهکارهای تخصصی کارآمد

حضور مؤثر و ارایه نظرات پیشنهادی و مشورتی در فرآیندهای تصمیم‌گیری‌های کلان دستگاه مرتبط با حوزه زنان، خانواده و جمعیت

آموزش و اطلاع رسانی مستمر به منظور ارتقای سطح آگاهی و دانش کارکنان دستگاه مربوط نسبت به حوزه زن و خانواده

عملیاتی نمودن برنامه‌های مدون ابلاغی از سوی معاونت و ستاد با همکاری سایر معاونت‌ها و ادارات کل دستگاه مربوط در چارچوب اعتبارات مصوب

لازم به ذکر است، حضور و اخذ نظر مشورتی مشاوران امور زنان و خانواده در تصمیم‌گیری‌های کلان، شوراهای اصلی و کمیته‌های داخلی در چهارچوب قوانین و مقررات دستگاه‌های اجرایی الزامی است و مشاوران امور زنان و خانواده، مصوبات دستگاه متبوع خود را از حیث عدم مغایرت با سیاست‌های کلی و قوانین حوزه خانواده و جمعیت تحت رصد و نظارت مستمر قرار می‌دهند.

با توجه به تکلیف قانونی دولت در بند (هـ) تبصره (۳) قانون بودجه سال ۱۳۰۱ کل کشور مبنی بر تدوین برنامه یک ساله دیپلماسی اقتصادی دولت با محوریت گسترش و تعمیق روابط تجاری با کشورهای هدف در قالب تجارت کشور – کالایی، با تشکیل کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی و با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت، موافقت کرد.

منظور از کشورهای هدف در این مصوبه، کشورهایی هستند که براساس معیارهای زیر نسبت به سایر کشورهای طرف تجاری در اولویت تقویت روابط فی مابین قرار می‌گیرند

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان