وام فوری | وام فوری بدون ضامن

اعطای وام فوری تا سقف ۵ میلیارد تومان | متقاضیان وام فوری بخوانند

شرایط دریافت وام فوری از بانک ملی تا سقف ۵ میلیارد تومان و بانک کارآفرین تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند.به گزارش بنکر (Banker)، برای گرفتن این وام فوری، که سقف آن تا 15 میلیون تومان و باز پرداخت 36 ماهه است، تنها وجود یک ضامن معتبر کافی است. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این تسهیلات از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود.

در شرایط تورمی کشور ما و کاهش مداوم ارزش پول ملی , پس انداز کردن پول جت خرید کالا و خدمات در آینده زیاد راهگشا نیست , چرا که قیمت کالا ها و خدمات روز به روز در حال افزایش است و معمولا دواندیشی ما جهت پس انداز کردن مبلغی پول مثلا جهت خرید یک ماشین درست از آب در نمی آید , چرا که ارزش پول ما کاهش میابد و قیمت ماشین بالا می رود.

در این شرایط دریافت وام بانکی گزینه مناسبی جهت پیشی گرفتن از تورم و یا حداقل عقب نیفتادن از آن است.بانک هم که در بیشتر مواقع طرح های وام دهی خود را منوط به داشتن معدل حساب چند ماهه می کنند . ولی برخی از طرح های وام دهی بانک ها نیاز به معدل حساب ندارد و به صورت فوری پرداخت می شود.

در این مطلب به دو طرح وام فوری بانک ملی و بانک کار آفرین اشاره می کنیم , که یکی در قبال سپرده بلند مدت و دیگری بدون سپرده و با اخذ ضامن پرداخت می شود.

شرایط درافت وام فوری از بانک ملی

بانک ملی به متقاضیان دریافت وام‌ فوری، تا سقف پنج میلیارد تومان تسهیلات اعطا می‌کند. سقف این وام برای تولیدکنندگان دارای پروانه جواز کسب، پنج میلیارد تومان، پزشکان، مهندسان، وکلا، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدیران ارشد شرکت‌های خصوصی و دولتی، دو میلیاردتومان و برای سایر مشاغل، یک میلیارد تومان است.

نرخ سود این وام ۱۷درصد و زمان بازپرداخت آن ۶۰ماهه است. بنابراین متقاضیان وام پنج میلیاردی، ماهانه قسطی معادل ۱۲۴میلیون تومان پرداخت خواهند کرد. به این ترتیب مجموع بازپرداخت متقاضی به بانک، معادل هفت میلیارد و ۴۵۵میلیون تومان خواهد شد. البته پرداخت هزینه‌های جانبی این وام که معدل ۱۰۰ هزار تومان است هم بر عهده مشتری است.

متقاضیان دریافت این وام برای ضمانت بازپرداخت آن، باید سپرده‌ای بلندمدت در بانک ملی افتتاح کنند. این سپرده که سودی ۱۸درصدی را به مشتری پرداخت می‌کند، تا زمان تسویه کامل، مسدود می‌شود. لازم به ذکر است که وام‌گیرنده نباید به بانکها بدهی عقب افتاده یا دارای چک برگشتی باشد.

البته می توان این تسهیلات را بروی سپرده اشخاص ثالث هم دریافت کرد.

وام فوری طرح صبا بانک کارآفرین

بانک کارآفرین در قالب طرح صبا تا سقف ۲۰۰میلیون تومان وام فوری به متقاضیان پرداخت می‌کند. وام‌گیرنده باید نرخ سودی ۲۴درصدی را بسته به مبلغ وام دریافتی، طی مدت حداکثر ۶۰ماه پرداخت کند.

هر قسط وام ۲۰۰میلیون تومانی، با سررسید بازپرداخت ۶۰ماهه، پنج میلیون و ۷۵۰هزار تومان خواهد بود. در نتیجه کل مبلغ بازپرداخت در پایان سررسید، به بیش از ۳۴۶میلیون و ۱۷۵هزار تومان خواهد رسید.

متقاضی، برای دریافت این وام تا سقف ۶۰میلیون تومان، نیاز به دو ضامن رسمی دارد. بانک کارآفرین برای برای تضمین وام‌های بیش از ۶۰میلیون تومان نیز، سند ملک دریافت می‌کند. بدیهی است که این سند نباید در رهن بانک یا جای دیگری باشد.

وام گیرنده و ضامنین نباید دارای بدهی سررسید گذشته , معوق یا مشکوک الوصول و همچنین چک برگشتی در شبکه بانکی کشور باشند.

 افرادی که مایل به دریافت وام ۱ میلیارد تومانی طرح کوشان هستند، سود سپرده نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. افراد برای دریافت این تسهیلات باید در یکی از شعب بانک اقتصاد نوین سپرده بلندمدت داشته باشند. ضمانت اصلی برای دریافت این وام، مسدودی سپرده است. به سپرده مسدود شده تا پایان زمان بازپرداخت، حداکثر ۱۵ درصد سود تعلق خواهد گرفت. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام ۳۶ ماه است. میزان سود وام بین ۴ تا ۱۸ درصد است با توجه به مدت زمان بازپرداخت و نرخ سود دریافتی تعیین می‌شود.

با توجه به مبلغ وام، میزان سود ۴ درصد و مدت زمان بازپرداخت تعیین شده، هر قسط این تسهیلات ۲۹ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۸۵ تومان است. کل سود این وام ۶۲ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۴۶۰ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۱ میلیارد و ۶۱ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۶۶۷ تومان خواهد بود.

 آقای احسان خاندوزی گفت: سامانه  ستاره یک نو آوری بین نهادی است که این شرایط را برای مردمی که دارایی‌هایی را داشته بتوانند آن را به عنوان وثیقه در بانک‌ها و یا نظام قضایی استفاده کنند.

او گفت: این تازه گام اول است و بعد موارد دیگر مانند گواهی‌های خزانه، گواهی سکه بر آن افزوده می‌شود تا بدون کاغذ بازی بسیاری از مشکلات قابل رفع مردم حل شود. دو بانک قرض الحسنه و بانک ملی بانک‌های هستند که به این سامانه متصل و اقدامات را برخط انجام می‌دهند، اما در آینده بانک‌های بیشتری به این سامانه اضافه خواهند شد.

امروز با حضور مقاماتی نظیر وزیر اقتصاد، رییس سازمان بورس و دادستان کل کشور از سامانه ستاره به عنوان سامانه‌ای که سهام را تضمین وام می‌کند، افتتاح کردند.

«مصطفی قمری وفا» در پیام توئیتری نوشت: با ابلاغ و دستورالعمل بانک مرکزی، ظهر امروز (چهارشنبه) مراسم رونمایی از سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار می‌شود.

وی افزود: با رونمایی از فاز نخست طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند.

قمری وفا ادامه‌داد: بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد با تنوع وثایق را پنجم اردیبهشت ۱۴۰۱ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

 کارفرمایان واجد شرایط در صورتی این مبلغ تسهیلات را دریافت خواهند کرد که به ازای طرح‌های اشتغال زایی مناسب ایشان، ۲۰ نفر مشغول کار شده باشند. مبلغ این وام برای مددجویان معرفی شده و واجد شرایط حداکثر ۱ میلیارد تومان خواهد بود. مدت زمان بازپرداخت این وام ۷ ساله و کارمزد آن ۴ درصد است.

با توجه به مبلغ وام، مدت بازپرداخت و کارمزد، مبلغ هر قسط ۲۵ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۲۶ تومان است. جمع کل اقساط به ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان می‌رسد. کل سود وام نیز ۳۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

 افرادی که خواهان وام ۱۰۰ میلیون تومانی هستند باید حداقل دو ماه از خواب سپرده ایشان گذشته باشد. افراد برای دریافت این وام باید ضامن رسمی داشته باشند. نرخ این تسهیلات براساس نوع طرح انتخابی مشتریان تعیین می‌شود اما حداقل ۱۲ درصد است. سقف مدت زمان بازپرداخت این وام به ۲۴ ماه می‌رسد.

با توجه به مبلغ وام، میزان سود و مدت زمان بازپرداخت، هر قسط ۴ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۳۴۷ تومان است. کل سود این وام ۱۲ میلیون ۹۷۶ هزار و ۳۳۳ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۱۱۲ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان خواهد بود.

افرادی که برای خرید کالاهای ضروری کمبود نقدینگی دارند و از مشتریان بانک ملت هستند، می‌توانند از وام ۲۰۰ میلیونی خرید کالای این مجموعه استفاده کنند. متقاضیان باید در یکی از شعب بانک ملت سپرده قرض الحسنه داشته باشند. البته با این تسهیلات تنها امکان خرید از برندهای طرف قرارداد بانک ملت وجود دارد. نرخ سود این وام حداقل ۷ و حداکثر ۱۸ درصد و بسته به دوره بازپرداخت تعیین می‌شود. حداقل دوره پرداخت قسط ۱۲ ماه و حداکثر ۶۰ ماه اعلام شده است. افرادی که خواهان این تسهیلات هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. ضمنا این وام به افرادی پرداخت می‌شود که قبلا از تسهیلات خرید کالا استفاده نکرده باشند.

با توجه به رقم وام، دوره بازپرداخت ۲۴ ماهه و سود ۷ درصد، مبلغ هر قسط به ۳۰ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۳۹۱ تومان می‌رسد. کل سود وام ۱۶ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۳۹ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن، ۲۱۸ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۷۳۹ تومان است.

 طبق بخشنامه بانک مرکزی تمامی بانک ها می توانند  جهت پرداخت تسهیلات خرد و رفع نیازهای اساسی خانوارها (خرید کالاهای اساسی ، خرید خودرو ، ...) کارت اعتباری صادر کنند.

سقف کارت اعتباری برای عموم جامعه  ۲  میلیارد ریال است. بانک ملی هم با توجه به بخشنامه بانک مرکزی پرداخت وام در قالب کارت اعتباری تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به عموم افراد جامعه که واجد شرایط باشند را در دستور کار شعب خود در سراسر کشور قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان