قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار

قیمت خودرو نزولی شد! | تازه ترین گزارش ها از قیمت خودرو

در بازار خودرو سمند ال‌ایکس مدل ۱۴۰۱ در بازار ۳۱۰ میلیون تومان، پژوپارس مدل ۱۴۰۱ حدود ۳۷۵ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در حدود ۳۰۰ میلیون قیمت دارد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

نوسان قیمت خودرو در بازار باعث کاهش خرید و فروش شده است. قیمت خودرو در چند ماه اخیر به دلیل نوسانات ارز تغییرات زیادی داشته است و فعالان حوزه بازار در انتظار ثبات قیمت خودرو هستند. آیا کاهش تولید خودرو تاثیری در کاهش قیمت خودرو دارد؟ هرچند اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار باعث افزایشی شدن قیمت خودرو می شود. 

بازار خودرو هفته اول مردادماه با افت قیمت به پایان رساند.

در حالی بازار خودرو در هفته اول مردادماه در سراشیبی قیمتی قرار گرفت که هنوز خریداران ترجیح می‌دهند برای خرید خودرو دست نگه دارند.

البته به نظر می‌رسد تامل متقاضیان خودرو در بازار بیشتر به دلیل نبود قدرت خرید و قیمت‌های بالای خودرو است.

با این حال، برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این کاهش قیمت، به دور جدید قرعه کشی وزارت صمت و از سوی دیگر صحبت‌های مطرح شده در خصوص نهایی شدن واردات ارتباط دارد.

همچنین فعالان بازار ارز عنوان می‌کنند شرایط تورمی کشور و آینده مبهم برجام به گونه‌ای است که نمی‌توان انتظار داشت شرایط کنونی تغییر محسوسی چه از طرف عرضه و چه از طرف تقاضا داشته باشد.

برخی از فعالان بازار عنوان می‌کنند که در روزهای گذشته میزان عرضه خودرو به بازار افزایش یافت و عرضه و تقاضا مقداری در حالت تعادلی قرار گرفت. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این روند کاهشی در بازار خودروی کشور ادامه داشته باشد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر در بازار خودرو سمند ال‌ایکس مدل ۱۴۰۱ در بازار ۳۱۰ میلیون تومان، پژوپارس مدل ۱۴۰۱ حدود ۳۷۵ میلیون تومان، پژو۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ در حدود ۳۰۰ میلیون قیمت دارد.

همچنین پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۶۱۰ میلیون تومان، رنو تندرپلاس اتوماتیک ۶۴۰ میلیون تومان و دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۴۰۷ میلیون تومان به فروش می‌رود.

مدل خودرو

قیمت (تومان)

سمند LX (ساده)

۲۹۵.۰۰۰.۰۰۰

سمند LX (ساده) ۱۴۰۱

۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس (LX ) ۱۴۰۱

۳۷۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰

۲۹۲.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۱

۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده)

۳۵۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ صندوقدار (v۸(۱۴۰۰

۳۷۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ اتوماتیک (۱۴۰۰)

۶۱۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰

۳۸۵.۰۰۰.۰۰۰

تندر۹۰ E۲

۴۹۵.۰۰۰.۰۰۰

رنو تندر پلاس اتوماتیک

۶۴۰.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک ۱۴۰۱

۵۹۸.۰۰۰.۰۰۰

رانا پلاس (۱۴۰۱)

۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

دنا معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰

۳۸۵.۰۰۰.۰۰۰

دنا معمولی ۱۴۰۱

۴۰۷.۰۰۰.۰۰۰

دنا پلاس دنده‌ای توربو ۱۴۰۰

۴۷۵.۰۰۰.۰۰۰

هایما s۷ توربو پلاس

۹۳۵.۰۰۰.۰۰۰

سایپا ۱۱۱

۲۰۶.۰۰۰.۰۰۰

سایپا ۱۳۱

۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰

ساینا ۱۴۰۰

۲۰۶.۰۰۰.۰۰۰

تیبا (رینگ فولادی) ۱۴۰۰

۱۸۶.۰۰۰.۰۰۰

تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۰

۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهینG (۱۴۰۱)

۳۶۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک دنده ای ۱۴۰۱

۲۱۴.۰۰۰.۰۰۰

آن‌طور که از روند قیمت‌ ها مشاهده می‌شود، قیمت کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ در حدود ۲ میلیون تومان، شاهین یک میلیون تومان، دناپلاس دنده‌ای ساده ۳ میلیون تومان و تیبا هاچ بک EX مدل ۱۴۰۰ حدود یک میلیون تومان کاهش داشته است. قیمت تیبا هاچ‌بک پلاس مدل ۱۴۰۰ هم یک میلیون افت قیمت داشته است.

بنا به این گزارش، قیمت تارا اتوماتیک ۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۲ میلیون تومان و پژو پارس LX حدود یک میلیون کاهش قیمت داشته است.

این در حالی است که قیمت سمند LX EF۷ دوگانه‌سوز افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است.

تحلیلگران اعتقاد دارند با وجود روند نزولی قیمت‌ها، بازار خودرو همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد.

آنها اعتقاد دارند، این کاهش در بازار همچنان نتوانسته افزایش‌های چند ده میلیونی قیمت خودروها را جبران کند و بنا به تجربه هیچ روند کاهشی در بازار پایدار نخواهد بود.

فعالان بازار خودرو عنوان می‌کنند کاهش قیمت‌ها، واکنشی به خبر نهایی شدن آیین‌نامه واردات خودرو است.

 پژو ۲۰۶ تیپ دو با ۱ میلیون کاهش  ۳۰۳ میلیون تومان معامله شد. ۲۰۶ تیپ ۵ فول هم در مدل  ۱۳۹۹ امروز بدون تغییر ۳۶۰ میلیون تومان معامله شد.

پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف پانوراما یک میلیون افزایش ۴۱۱ میلیون تومان معامله می شود. نسخه اتوماتیک با سقف شیشه ای و در مدل ۱۴۰۰، ۵ میلیون گران شد و ۶۲۰  میلیون تومان معامله می شود. نسخه دنده ای با سقف فلزی و مدل ۱۴۰۱ هم ۱ میلیون تومان کاهش داشت و ۳۹۶ میلیون تومان معامله می شود.

پژو ۴۰۵ در نسخه بنزینی بدون تغییر ۲۹۵ میلیون معامله می شود. این خودرو در نسخه دوگانه سوز هم بدون تغییر قیمت ۳۱۰ میلیون تومان را ثبت کرد. پژو پارس LX مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۳۷۸ میلیون تومان معامله شد. این خودرو در مدل ۱۴۰۱ و با موتور XU۷، هم تغییری در قیمتش نداشت و ۳۲۰ میلیون تومان معامله می شود.

پارس ELX-TU۵، خودروی جدید ایران خودرو بدون تغییر در بازار ۴۳۵ میلیون تومان قیمت خورد.

پژو ۲۰۰۸ هم بدون تغییر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معامله شد.

قیمت خودرو

سمند LX  در مدل ۱۴۰۱ با ۳ میلیون افزایش و ۳۱۰ میلیون تومان قیمت خورد. این خودرو با موتور  EF۷ تغییری نداشت و ۳۳۲ میلیون تومان معامله شد.

دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۴۰۷ میلیون تومان قیمت خورد. این خودرو در نسخه توربو اتوماتیک هم بدون تغییر بود و در بازار ۵۱۰  میلیون تومان معامله می شود.

تارا اتوماتیک بدون تغییر ۵۹۳ میلیون تومان معامله می شود. نسخه دنده ای هم تغییری در قیمت خود نداشت و ۴۶۵ میلیون تومان معامله می شود.

رانا پلاس بدون تغییر ۳۰۰  میلیون تومان معامله می شود. این خودرو در نسخه با سقف شیشه ای هم بدون تغییر بود و ۳۳۰ میلیون تومان قیمت خورد.

ایران خودرو

قیمت خودرو

پراید ۱۱۱ بدون تغییر ۲۰۴ میلیون تومان معامله شد و نسخه ۱۳۱ هم بدون تغییر بود و امروز در بازار با ۱ میلیون کاهش ۱۸۲ میلیون تومان معامله شد. پراید وانت یا همان ۱۵۱ بدون تغییر ۱۸۵ میلیون تومان قیمت خورد.

کوییک اتوماتیک پلاس در مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۳۲۰ میلیون تومان معامله می شود.

نسخه ساده و دنده ای این خودرو هم گران نشد و ۲۱۶ میلیون تومان معامله شد.

سایناEX دنده ای بدون تغییر ۲۱۲ میلیون تومان معامله می شود.

تیبا هاچبک با یک میلیون افزایش ۲۰۹ میلیون قیمت خورد. نسخه صندوقدار هم با ۲ میلیون افزایش ۲۰۲ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت شاهین در مدل ۱۴۰۰ بدون تغییر همچنان در بازار ۳۶۸ میلیون تومان اعلام می شود. قیمت مدل ۱۴۰۱ هم بدون تغییر ۳۷۰ میلیون تومان معامله شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان