قرعه کشی خودرو | قرعه کشی خودرو جدید

برندگان قرعه‌کشی خودرو حواله خود را می فروشند | قیمت حواله برندگان خودرو چند است؟

نتایج قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو چندی پیش اعلام شد. اما به نظر می‌رسد در این مرحله نیز برخی خودرو‌ها به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده است و افراد برنده در این قرعه‌کشی اقدام به فروش حواله‌ها کردند. در این میان خرید و فروش حواله‌های ایران‌خودرو از سایر حواله‌ها بیشتر است. آیا این خرید و فروش حواله قانونی است؟

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بعد از ثبت‌نام قرعه‌کشی خودرو اکنون اعلام شده است که این قرعه‌کشی خودرو لغو شده است و این در حالی است که مسئولیت این بی‌برنامگی در خصوص قرعه‌کشی خودرو را کسی نپذیرفته است. آیا مسئولان نمی‌خواهند در مورد لغو قرعه‌کشی خودرو شفاف‌سازی کنند؟ آیا عامل اصلی لغو قرعه‌کشی خودرو واقعا خودروسازان هستند؟

 دومین مرحله قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شد. نتایج این قرعه‌کشی نیز در یکم مرداد ماه اعلام شد.

 

پیش از این، وزارت صمت اعلام کرده بود هدف برگزاری قرعه‌کشی در این سامانه این است که خودرو‌ها به دست مصرف‌کننده‌های واقعی برسد و دست دلالان از این قرعه‌کشی‌ها کوتاه شود. اما به نظر می‌رسد این وعده وزارت صمت نیز مانند وعده‌های دیگر عملی نشد.

پس از اعلام قرعه‌کشی بازار خودروی کشور شاهد تبلیغات و آگهی‌های گسترده خرید یا فروش حواله‌های ایران‌خودرو بود. دلالان دوباره کار خود را شروع کرده و به سراغ برندگان قرعه‌کشی رفته‌اند. این اقدامات دلالان در آخر باعث ایجاد نوسان قیمتی در بازار خودروی کشور می‌شود.

نرخ حواله‌های ایران‌خودرو در فضای مجازی متفاوت است. این حواله‌ها بر اساس نوع و مدل خودرو در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است.

تجارت‌نیوز از ایران‌خودرو پیگیری‌هایی کرد. این شرکت اعلام کرده بود که خرید و فروش حواله از نظر ایران‌خودرو قانونی نیست و مشکل دارد. این شرکت پیش از این نیز هشدار داد که ممکن است در فرایند خرید مشکلاتی ایجاد شود. اما دلالان راهی برای دور زدن شرایط پیدا می‌کنند. این افراد ممکن است در تحویل خودرو نیز با مشکل مواجه می‌شوند و عواقب این کار نیز برعهده فروشنده حواله است.

اما چندی پیش، یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: خرید و فروش حواله قانونی است و منعی ندارد. اما در این معاملات ممکن است طرفین یکدیگر را دچار مشکلاتی کنند.

محمدعلی ابراهیمی، توضیح داد: در این معملات فرد خریدار حواله خودرو را تحویل نمی‌گیرد، زیرا سندی به نام خریدار زده نمی‌شود. احتمال این وجود دارد که فرد فروشنده حواله، بعد از دریافت خودرو، آن را تحویل خریدار حواله ندهد. در این مورد طرفین معامله باید به دادگاه مراجعه کنند.

 در حالی که قرار بود نتایج دومین مرحله از فروش یکپارچه خودرو ساعت ۱۷ امروز (یکشنبه دوم مرداد) بر روی سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو قابل مشاهده باشد، اما  پروسه بارگذاری نتایج دچار اختلال و به سبب بروز مشکلات فنی اعلام نتایج چند ساعتی با تاخیر مواجه شد.

 اما در حال حاضر، همانطور که وعده داده شده بود، مشکلات فنی رفع و نتایج قرعه‌کشی بر روی سایت سامانه یکپارچه به آدرس  sale.iranecar.com بارگذاری شده و قابل مشاهده است؛ ثبت‌کنندگان می‌توانند از طریق کد پیگیری اخذشده در هنگام ثبت‌نام یا وارد کردن کد ملی خود در کادر مختص اعلام نتایج قرعه‌کشی، از نتیجه درخواست خود مطلع شوند.

منتخبان این دوره از فروش یکپارچه خودروها، از ساعت هشت صبح فردا (دوشنبه سوم مرداد) تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه (ششم مرداد) فرصت دارند وجه خودروی خود را (وجه کامل خودروهای فروش فوق‌العاده و فروش فوری یا مبلغ علی‌الحساب طرح‌های پیش‌فروش و مشارکت در تولید) واریز کنند.

شایان ذکر است، ثبت‌نام دومین مرحله از فروش خودروها بصورت یکپارچه از شنبه هفته گذشته (۲۵ تیر) آغاز شد و تا روز سه‌شنبه (۲۸ تیر) ادامه داشت، قرعه‌کشی آن صبح روز گذشته (شنبه اول مرداد) با حضور نهادهای نظارتی و نمایندگان خودروسازان به میزبانی گروه صنعتی ایران‌خودرو انجام شد.

جزئیات دومین مرحله قرعه کشی خودرو

قرعه کشی ایران خودرو

سیدرضا فاطمی امین جمعه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید از سه واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد: در جریان این بازدیدها مشکلات صنایع از نزدیک بررسی و جلساتی برای حل مشکلات آنها تشکیل و برای برون رفت از موانع پیش رو تصمیم گیری می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلاتی که توسط مدیران صنایع مطرح می شود از قبل پیش بینی و احصا شده است، اظهار کرد: برخی مسائل برای اولین بار گفته می شود که به ما برای اتخاذ تدابیر لازم برای برون رفت از مشکلات  کمک می کند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ها بیشتر از آنکه مشکل اشتغال داشته باشیم با مشکل کمبود مسکن مواجه هستیم، اظهار کرد: بر این اساس در تعاملی که شرکت شهرک های صنعتی با وزارت راه و شهرسازی برقرار کرده مقرر شده است که از طریق واگذاری زمین رایگان و اعطای تسهیلات به صنعتگران زمینه تولید مسکن مورد نیاز نیروی کار شاغل در صنایع فراهم شود تا مشکل کمبود مسکن در جامعه کارگری مرتفع شود.

وزیر صمت در ادامه گفت: ساوه به دلیل مزیت صنعتی و گستردگی صنایع، فرصت مناسبی برای توسعه متوازن دارد و باید بر کارهای دانش بنیان و کیفی سازی متمرکز شود.

وی با اشاره به قدمت بالا و ظرفیت های متعدد واحدهای صنعتی و تولیدی در شهر صنعتی کاوه به عنوان بزرگترین شهرصنعتی کشور مستقر در ساوه گفت: سیاست دولت، اجرای طرح های توسعه ای با هزینه کمتر در این واحدهای پرظرفیت و دارای قدمت بالاست.

وزیر صمت در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مسئله قرعه کشی خودرو در کشور به پایان خواهد رسید، گفت: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و سازوکار بازار است و پایان قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان کرد: در شرکت خودرو سازی سایپا به جز دو خودرو تمامی خودروهای تولیدی از فرآیند قرعه کشی خارج شده اند.

فاطمی امین با اشاره به آمار بالای تولید خودرو در کشور گفت: آمار تولید خودروهای ناقص در کشور به صفر رسیده است و هر خودرویی که وارد خط تولید می شود بطور کامل تولید و از خط تولید خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: در آبان و آذر ماه سال گذشته ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در کشور تولید شده بود که امسال به ۲۰ هزار دستگاه خودرو کاهش یافت و به مرور زمان به صفر خواهد رسید و روند خودرو بسیار مطلوب است.

وزیر صمت در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در بدو ورود به  شهرستان ساوه پس ازگلباران و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهرستان به زور در یک نقطه حاشیه نشین شهر ساوه از سه واحد تولیدی کاوه فلوت لاستیک پارس و زرین رویا بازدید کرد.

با اعلام معاون حمل‌ونقل وزارت صمت کل خودروهای سایپا به‌دلیل افزایش تولید در دور دوم از روند قرعه‌کشی خارج شدند.

این مقام مسئول گفت: امیدواریم طی دو دوره بعدی همین اتفاق برای ایران خودرو و سایر خودروسازها بیفتد.

 براساس اعلام وزارت صنعت مرحله دوم ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به مدت سه روز از ۲۵ تیرماه آغاز و تا امروز سه شنبه ۲۸ تیرماه ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان