سهام عدالت | سود سهام عدالت

شرط واریز سود ۱.۹ میلیون سهامدار عدالت اعلام شد | خبر خوب برای مشمولان سهام عدالت

معاون سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به عدم وجود اطلاعات معتبر ۱.۹ میلیون سهامدار عدالت به ویژه شماره شبای معتبر گفت: به شرط ثبت نام و احراز هویت در سجام، سود واریز خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سهام عدالت نوعی یارانه است. هدف از سهام عدالت تامین عدالت اجتماعی است. سهام عدالت با هدف خصوصی‌سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به اقشار کم درآمد از زمان دولت نهم اجرا شد. سه تصمیم جدید در مورد سهام عدالت اخذ شده است. در ادامه مطلب تصمیمات گرفته شده در مورد سهام عدالت را می خوانید.  

محمود حسنلو با بیان اینکه سپرده‌گذاری مرکزی در انتهای سال ۹۹ و ۱۴۰۰ سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت را برای دارندگان این سهام واریز کردگفت: حدود ۲.۱ میلیون نفر از سهامداران در قید حیات هستند اما شماره شبای معتبر از آنها وجود ندارد که بتوان سود واریز کرد.

وی افزود: طی یک مرحله واریزی که در خرداد انجام شد حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز سود آنها صورت گرفت و از ۱.۹ میلیون نفر سهامدار عدالت اطلاعات معتبری وجود ندارد.

حسنلو ادامه داد: سهامداران می‌توانند در سامانه سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات، امکان واریز سود فراهم شود. مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی عملکرد سال ۹۸ حدود ۱۹۰ هزار تومان و عملکرد سال ۹۹ حدود ۵۸۲ هزار تومان است.

حسنلو گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در انتهای سال ۹۹ و انتهای سال ۱۴۰۰ سود عملکرد مربوط به سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت را برای دارندگان این سهام واریز کرده است.

به گفته او نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از این افراد در قید حیات هستند، ولی شماره شبای معتبر از آن‌ها وجود نداشته که بتوان سود را برای آنان واریز کرد. طی یک مرحله واریزی که در خرداد امسال انجام شد حدود ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شناساسی و واریز برای آن صورت گرفت و هم اکنون قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار  نفر از سهامداران  عدالت هستند که تاکنون اطلاعات معتبری  از آنها نداریم.

جزئیات جدید در مورد سهام عدالت

سهام عدالت

حسنلو می‌گوید سهامداران می‌توانند در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام و بعد از آن احراز هویت کنند تا پس از راستی آزمایی اطلاعات، امکان واریز سود فراهم شود. مبلغ سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به عملکرد سال سال ۹۸ حدود ۱۹۰ هزار تومان و برای عملکرد سال ۹۹ حدود ۵۸۲ هزار تومان است. مهم‌ترین دلایلی که شرکت سپرده‌گذاری نتوانسته این سود‌ها را به حساب سهامداران واریز کند، بسته بودن حساب افراد، حساب مشترک و بلند مدت مدت بودن حسا ب آن‌ها بوده است.

پیش از این گفته شده بود سود سهام عدالت برای جاماندگان که فرآیند اصلاح اطلاعات خود را انجام داده اند تااواخرتیر واریز خواهد شد.

در پایان معاملات بازار بورس امروز شاخص کل همانند روز شنبه با افت همراه بود و با نزول بیش از ۱۰ هزار واحد مواجه شد و در محدوده یک میلیون و ۴۸۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز با تاثیرپذیری یکسان از کلیه بازار ۶۲۷۰ واحد از ارتفاعش کم شد و به سطح ۴۰۹ هزار واحد رسید.

تاثیرگذارترین نماد‌های بازار امروز “فارس، فملی، شتران، شپنا، وبملت، خودرو” با اثر منفی بودند و “فولاد مانع از افت بیشتر شاخص کل شد. نماد‌های پرتراکنش بازار بورس “فولاد، شستا، خودرو، سآبیک، شپنا، نوری، خساپا” بودند.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۶۸۷ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷۳ هزار و ۳۲۲ تومان معادل ۰.۶ درصد کاهش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۱۲ تومان رسیده است.

برخی از بانک‌ها از جمله بانک ملی به دارندگان سهام عدالت وام می‌دهند. مبلغ وام سهام عدالت بانک ملی مانند دیگر بانک‌ها، ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است.

قرار شد مردم بتوانند با استفاده از سهام عدالت خود وام بگیرند. اما هم مبلغ وام سهام عدالت اندک است و هم این وام در قالب کارت اعتباری است که استفاده از آن شرایط خاص خود را دارد. سهام عدالت گونه‌ای یارانه می‌باشد. دولت سهام عدالت را برای مردم در نظر گرفته تا در اقتصاد شراکت بیشتری داشته باشند. در طرح سهام عدالت، سهام برخی از شرکت‌های دولتی، به اقشار خاصی از مردم فروخته می‌شود. سهام عدالت را دولت با هدف بهتر کردن وضعیت معیشت قشر ضعیف‌تر جامعه در نظر گرفته است. سود سهام عدالت بر سر موعدهای بخصوصی به حساب دارندگان سهام واریز می‌گردد.

همه دارندگان سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند. چه آنها که روش مستقیم را برای فروش سهام خود انتخاب کرده‌اند و چه آنها که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

اولین شرط دریافت این وام، داشتن حساب در بانک ملی است. پس از آن متقاضیان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های بانک درخواست وام خود را ثبت‌ کنند.

دومین شرط این است که متقاضی باید کارت ملی هوشمند داشته باشد.

ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت یکی دیگر از شروط مهم است.

همچنین تنها افرای می‌توانند وام سهام عدالت بانک ملی را دریافت کنند که هیچ سهمی از سبد سهام عدالت خود را نفروخته باشند. اگر مشمولان حتی یک سهم از پرتفوی خود را فروخته باشند، نمی‌توانند وام را دریاف کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان