رتبه‌ بندی معلمان | طرح رتبه‌ بندی معلمان

ایرادات وارد بر رتبه بندی معلمان | نظر دولت در مورد اجرای رتبه بندی معلمان

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: ۱۵ اشکال به آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان وارد است و چرا دولت در اجرای رتبه بندی معلمان نارضایتی ایجاد می کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی را طی می کند طبق گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش متن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه‌بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت‌های دولت‌ها باید توجه به فرهنگیان باشد و در همین راستا رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود.طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه رتبه‌بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

احد آزادیخواه در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به سرپرست وزارت رفاه و تعاون اجتماعی و همچنین رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: شرکت کیان کُرد ملایر بیش از ۲۰ سال است که در تولید مواد اولیه لاستیک فعالیت می کند و ۳۵ درصد نیاز کشور را تامین می کند، اما اخیراً یکی از هلدینگ های مرتبط با شرکت شستا دستورالعملی را ابلاغ کرده که خرید مواد اولیه تنها از مجموعه زیرمجموعه خودشان انجام شود و اگر در مناقصه هم مجموعه هایشان برنده نشوند، قیمت را پایین بیاورند تا آن مجموعه برنده شود! و این واقعا وهن قانون است.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: من به سرپرست وزارت تعاون تذکر جدی می دهم که به بخش خصوصی باید حرمت بگذارد و باید به قانون احترام بگذارد، البته ما از طریق مبادی قانونی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در تذکر دیگری با انتقاد از دستورالعمل اجرایی قانون رتبه بندی معلمان گفت: ۱۵ اشکال بر آیین نامه اجرایی رتبه بندی وارد است و برخی از آنها به شدت نگران کننده است. مجلس ۲۵ هزار میلیارد تومان برای سال جاری و ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان برای سال گذشته اختصاص داده است، ولی آیین نامه اجرایی رتبه بندی اشکالات زیادی دارد و معلمان کد تخصیصی ندارند! چرا در اجرای رتبه بندی نارضایتی ایجاد می کنید؟

وی در تذکر پایانی خود خطاب به وزیر نیرو گفت: هر کشاورزی بلافاصله پس از یک لیتر اضافه برداشت با تشکیل پرونده قضایی نابود می شود، اما عده ای در حوزه انتخابیه بنده اقدام به کشت محصولات ممنوعه می کنند و هیچ برخوردی با آنها نمی شود و منابع آبی کشور در حال از بین رفتن است.

عبدالعلی رحیمی مظفری در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک عید غدیر، عید ولایت و امامت محضر همه ملت شریف ایران، گفت: عید غدیر عید تکمیل رسالت پیامبر میده الیوم اکملت لکم دینکم نشان می دهد که مسیر اسلام کاملاً روشن است از بیانات رهنمودهای پدرانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری که به عنوان امام نصب العین همه ماست صمیمانه تشکر می کنم واژه جدیدی در بیانات ایشان تاکید شد و آن هم واژه سوپر انقلابی ها بود.

احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که به شرح زیر است:

تذکر حسین حق وردی نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس به همراه ۵۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: لزوم اجرای قانون بودجه سال جاری در مورد پرداخت ماهانه حق‌التدریس و اضافه‌کار معلمان.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار به همراه ۵۹ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم نظارت دقیق و مستمر بر بازار کالا و خدمات بعد از اجرای اصلاح اقتصادی و برخورد قاطع و قانونی با سوء استفاده‌کنندگان و گرانفروشان. همچنین تذکر به وزیر اقتصاد و دارایی: لزوم اقدام به جلوگیری از تخلف بانک ساخت مسکن اقشار کم درآمد معرفی شده از طریق بنیاد مسکن.

همچنین تذکر به همراه ۵۵ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم اقدام جدی و جلوگیری از تخلفات بانک رفاه کارگران در خصوص تغییر نرخ سود تمام شده اولیه تسهیلات ساخت مسکن اقشار کم درآمد معرفی شده از طریق بنیاد مسکن.

همچنین تذکر به همراه ۲۲ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم تسریع در وصل مجدد کارتن‌خوان صندوق‌های تک شعبه شهرستان‌های شاهین‌شهر، میمه و برخوار. همچنین تذکر به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت اصلاح مسیر پایانی قطار اصفهان – تهران. همچنین تذکر به همراه ۳۷ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم تبدیل وضعیت ایثارگران در شرکت‌های زیرمجموعه آن وزارتخانه.

- تذکر محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت به همراه ۳۸ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم حمایت از صنعتگران داخلی و اشتغال مولد، همچنین لزوم لغو واردات مجوز واردات قاشق و چنگال.

همچنین تذکر به همراه ۱۶ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم افزایش استفاده از ظرفیت بندر نوشهر با توجه به ظرفیت‌های خالی سیلوهای این بندر.

- تذکر محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس به رئیس جمهور: لزوم توجه جدی به پدیده ریزگردها در استان خوزستان و تخصیص بودجه برای مهار کانون‌های بحرانی.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس به همراه ۳۱ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم حمایت بیشتر از رسانه‌ها و جلوگیری از شکایت مقامات دولتی از آنها. همچنین تذکر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت تأمین آمپول تزریقی مورد نیاز بیماران دیابتی

محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره وضعیت دامداران برای تهیه نهاده‌های دامی، گفت: کوتاژ صوری که در وزارت کشاورزی اتفاق افتاد و اخیرا نیز مرغداران و گاوداران تجمعی داشتند نشانه این است که وضعیت نامناسب است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است  که ما گفتیم ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود اما در مقابل نهادهای دامی به وفور در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد. با این وجود امروز علاوه بر اینکه ارز حمایتی حذف شده، تحویل نهاده های دامی نیز با مشکل روبرو است.

خلیل بهروزی فر نماینده مردم شفت در مجلس با بیان اینکه وزارت کار که از وزارتخانه های حیاتی کشور است، مدتی است با سرپرست اداره می شود، گفت: انتظار می رود که رئیس جمهور سریعتر فردی که توانایی اداره این وزارتخانه را دارد، به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند.

 در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی با ماده ۱۱ این طرح با ۱۵۱ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس موافقت کردند.

در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی با ماده ۶ این طرح با ۱۷۹ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۶ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای اجلاسیه سوم مجلس یازدهم را انتخاب کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری لازم را با وضع قوانین برای پشتیبانی حداکثری از نهادهای حمایتی به خصوص در قانون بودجه ۱۴۰۱ به انجام رسانده است.

وی توضیح داد: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۱، ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ظرفیت‌سازی اشتغالِ مددجویانِ کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده است تا با هدفمند کردن این تسهیلات، شاهد خروج اقشار تحت پوشش، از چرخه فقر باشیم؛ همچنین به منظور تسهیل دسترسی اقشار کم درآمد و رفع مشکل ضمانت این تسهیلات، برای اولین بار مجوزِ ایجاد صندوقِ تضمین نیز برای نهادهای حمایتی فراهم شده است.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۶ تیرماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه و با حضور ۲۰۰ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مورد طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل‌های صنفی-تخصصی    

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح یک فوریتی نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس (اعاده شده از شورای نگهبان۲)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد لایحه تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۷۳

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت       

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی (در اجرای ماده (۱۰۰) آیین نامه مجلس با اولویت در دستور قرار گرفت)    

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی در رابطه با حقوق، مزایا و مصونیت‌های دبیرخانه دایمی مجمع مجالس آسیایی

انتخاب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با پیشنهاد هیأت‌رئیسه (در اجرای تبصره (۱) ماده (۴۴) آیین‌نامه داخلی مجلس)

ادامه رسیدگی بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزادتجاری-صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران(تقاضای استرداد این لایحه دراجرای بند(۲) ماده(۱۳۴) آئین‌نامه داخلی مجلس توسط دولت واصل شده است.)

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان