قرعه کشی خودرو | قرعه کشی خودرو جدید

مرحله دوم قرعه کشی خودرو آغاز شد | کدام خودروها از قرعه کشی خارج شدند؟

سامانه یکپارچه پیرامون خودروهای خارج شده از شمول قرعه کشی اطلاعیه مهم صادر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بعد از ثبت‌نام قرعه‌کشی خودرو اکنون اعلام شده است که این قرعه‌کشی خودرو لغو شده است و این در حالی است که مسئولیت این بی‌برنامگی در خصوص قرعه‌کشی خودرو را کسی نپذیرفته است. آیا مسئولان نمی‌خواهند در مورد لغو قرعه‌کشی خودرو شفاف‌سازی کنند؟ آیا عامل اصلی لغو قرعه‌کشی خودرو واقعا خودروسازان هستند؟

 کلیه متقاضیان محترم با انتخاب هر محصول به سایت شرکت‌های خودروساز راهنمایی شده و می‌توانند از شرایط ثبت‌نام و محدودیت‌های مربوطه مطابق با بخشنامه‌های هر شرکت مطلع شوند.

لیست خودروها و بخشنامه های خارج شده از شمول قرعه کشی به شرح زیر می باشد.

سایپا شاهین: کلیه شرایط فروش

کوئیک R: پیش فروش، مشارکت در تولید

کوئیک S: پیش فروش، مشارکت در تولید

ساینا S: پیش فروش، مشارکت در تولید

محصولات کرمان موتور

محصولات فونیکس

محصولات مدیران خودرو

سخنگوی وزارت صمت گفت: سیاست گذار خودرویی به مناسبت عید غدیر دومین فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه را امروز کلید می زند.

امید قالیباف ادامه می دهد: متفاضیان ثبت نام در سامانه یاد شده می تواند از روز شنبه ساعت ۱۷ با ورود به سامانه یاد شده نسبت به نام نویسی برای خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

سخنگوی وزارت صمت در مورد بازه زمانی برای ثبت نام در سامانه فروش خودرو نیز می گوید: این سامانه از فردا به مدت سه روز در دسترس متقاضیان قرار دارد و آن ها در هر ساعت از شبانه روز می توانند با ورود به سامانه یاد شده نسبت به انتخاب و نام نویسی برای خودروی مدنظر خود اقدام کنند.

با توجه به اظهارات قالیباف این سامانه از امروز  ساعت ۱۷ به مدت ۷۲ ساعت برای مشتریان فعال خواهد بود. به عبارت دیگر ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تا ساعت ۱۷ روز سه شنبه به تاریخ ۲۸ تیرماه سال جاری امکان پذیر خواهد بود.

در شرایطی وزارت صمت این بازه زمانی را برای ثبت نام متقاضیان در نظر گرفته که در دور اول فروش محصولات تولیدی شرکت های خودروساز در سامانه یکپارچه متقاضیان یک بازه زمانی هفت روزه را برای ثبت نام در این سامانه پیش روی خود داشتند. تغییر بعدی که وزارت صمت در دومین فروش خودرو به نسبت دور اول از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد کرده زمان آغاز به کار این سامانه است. در اولین طرح فروشی که در سامانه یاد شده برگزار شد سیاست گذار امکان ثبت نام متقاضیان را از ساعت ۹ صبح فراهم کرده بود اما در دومین فروش خودرو از همین مسیر، زمان آغاز به کار سامانه ساعت ۱۷ در نظر گرفته شده است. بنابراین متقاضیان فروش خودرو دقت کنند که تنها سه روز می توانند در دومین فروش خودرو ثبت نام کنند و ساعت آغاز به کار سایت نیز ساعت ۱۷ روز شنبه به تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری خواهد بود. آدرس سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نیز کماکان https://sale.iranecar.com است.

قالیباف تاکید کرد : ناظر قرعه کشی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، مجری قرعه کشی را موظف به ارتقاء ضرایب ایمنی کرده و این شرکت تمام تاییدیه های لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ کرده است.

 منوچهر منطقی گفت: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو معایبی داشت که برطرف شد، اما مهمترین مزیت آن ملاکی برای ظرفیت محصولات خودروسازان بود. مثلا اگر برای یک محصول هزار خودرو تولید شده باشد، اما ۶۰ هزار درخواست داشته باشد آن محصول در سامانه باقی می‌ماند و اگر برای محصولی ۲۰ هزار خودرو تولید شده بود، اما در ثبت نام تنها ۱۹ هزار متقاضی داشت این قابلیت وجود دارد که خودرو از سامانه خارج شود.

او می گوید: با ادامه این روند اگر دو دور دیگر قرعه کشی سامانه ادامه یابد به عنوان مثال در ۱۱۵ نوع عرضه، صرفا ۵ نوع عرضه خودرو در سامانه باقی می‌ماند و این سامانه به تدریج کمرنگ و به مرور حذف خواهد شد.

در دور نخست قرعه کشی سامانه یکپارچه، از ۱۱۵ نوع عرضه خودرو ۵۵ نوع از خودرو‌ها یعنی ۴۸ درصد خودرو‌ها بدون قرعه کشی به خریدار تعلق گرفت و حالا در قرعه کشی آخر تیرماه این خودرو‌ها را در سامانه نخواهید دید.

امید قالیباف اظهار داشت: بنابر برنامه‌ریزی صورت گرفته مرحله دوم قرعه‌کشی خودرو ۲۵ تیرماه و ‌حداکثر تا پایان تیر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون عرضه ۸۲ هزار خودرو در مرحله دوم قطعی شده است اما احتمال افزایش آن تا ۱۰۰ هزار دستگاه وجود دارد.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: قرعه‌کشی خودرو با همان سامانه مرحله اول قرعه‌کشی ‌(مگا) و یکپارچه عرضه خودرو انجام می‌شود البته اقداماتی برای بهبود ضرایب فنی و ایمنی ان انجام خواهد شد.

امید قالیباف در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: برنامه‌ای که امسال وزارت صمت از خودروسازان مطالبه کرده تولید بیش از ۱.۵ میلیون خودرو است که در بهار امسال ۹۸ درصد آن برنامه محقق شده است.

وی همچنین نوشت: تا ۷ تیرماه، ۳۰۰ درصد رشد در تولید خودرو کامل نسبت به مدت مشابه؛ با ادامه این برنامه به‌تدریج شاهد حذف قرعه‌کشی خودرو تا آخر سال خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان