یارانه جدید | یارانه جدید نقدی

خبر خوش برای جاماندگان یارانه جدید| یارانه تیر قابل برداشت است؟

اگرچه قرار بود یارانه جاماندگان تا عید غدیر واریز شود اما برخی از این افراد می‌گویند همزمان با واریز یارانه ۹ دهک اول درآمدی جامعه، یارانه آنها هم واریز شده است. اما قابل برداشت نیست.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بعد از گذشت چند سال از واریز یارانه نقدی 45 هزارتومانی در بهار امسال دولت مبلغ یارانه جدید را افزایش داد و این در حالی است که مبلغ یارانه جدید نسبت به افزایش سرسام آور قیمت ها ناچیز است. یارانه جدید اردیبهشت و خرداد واریز شده است. یارانه جدید تیرماه کی واریز می شود؟ یارانه جدید معترضان و جاماندگان واریز می شود

 سومین مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در تاریخ ۲۱ تیر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. در اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده است که تنها کمک معیشتی دهک اول تا نهم واریز شده و قابل برداشت است و یارانه جاماندگان در تاریخ دیگری واریز می‌شود.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از جاماندگان همزمان با واریز یارانه مرحله سوم، این پول را دریافت کرده‌اند. اما هچمنان قابل برداشت نیست.

رر واریز یارانه جدیدند و نمی‌دانند آیا جزو ۹ دهک درآمدی دسته‌بندی شده‌اند یا جزو دهک دهم. به نظر می‌رسد دولت در واریز این یارانه خطا کرده و یارانه برای برخی از جاماندگان واریز شده و برای برخی دیگر نه.

در ادامه پیام‌ برخی از مخاطبان را می‌خوانید. افرادی که در لیست جاماندگان بوده‌اند و علاوه بر دریافت یارانه اردیبهشت، یارانه خرداد و یا خرداد و تیر برای آنها واریز شده است.

«من باز نشسته بیمه اجتماعی هستم یارانه منو قطع کردن اعتراض کردم یک میلیون و ۱۰۰ برام ریختن که تا الان نتونستم بر داشت کنم.»

« برای ما هم دو ماه واریز شد (خرداد و تیر ) اما هنوز قابل برداشت نیست؟؟!!»

«ما یارانه اومده برامون ولی نمی‌تونیم برداشت کنیم این چه وضعشه آخه؟»

« تا الان دو تا یارانه برای ما ریختن. یکی اردیبهشت و یکی هم این ماه داده شده. دومی را برداشت کردیم. اما اولی هنوز قابل برداشت نیست.»

یارانه خرداد هنوز قابل برداشت نیست؟

«ما از جاماندگان یارانه هستیم. این ماه ۸۰۰ ریختن ولی قابل برداشت نیست. چرا؟»

«برای من یارانه تیر ماه واریز شده و قابل برداشت هم شد.اما پولی که اردیبهشت واریز شده هنوز هم مسدود هست. چرا دومی قابل برداشته اولی نه؟»

«یارانه ما از اردیبهشت قطع شد ماه قبل نفری ۳۰۰ تومن ریختن که مسدود بود دیشب هم نفری ۳۰۰ ریختن که باز هم مسدود است با توجه به اعتراضی که کرده بودیم اگر قرار است یارانه نگیریم چرا به عنوان یارانه مبلغی رو میریزن ولی قابل برداشت نیست لطفا جواب بدید»

«برای ما دونوبت یارانه ریختن ولی قابل برداشت نیست چرا؟»

«برای من علاوه بر اولی گویا دومی همواریز شده. کارت که میزنم موجودی رو نشون نمیده اما رفتم بانک گفتن مبلغ جدید به حسابم اومده. »

«من تونستم یارانه تیر رو برداشت کنم. اما اون یارانه‌ای که خرداد واریز کردن توی حسابم هست اما قابل برداشت نیست.»

 یارانه تیر قابل برداشت است؟

یارانه

احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نماینده مردم نیشابور درتشریح اجرای قوانین مالیاتی اظهارکرد: کم توجهی به مالیات ستانی به دلیل درآمدهای نفتی کشور، یکی از موضوعاتی بود که طی سالیان گذشته به چشم می‌خورد وعلی‌رغم آنکه در تمامی نقاط دنیا مالیات به عنوان یک درآمد پایدار محاسبه می‌ شد اما در کشور ایران این موضوع دچار بی توجهی بود.

وی با بیان اینکه امر مالیات ستانی طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: خوشبختانه در قالب لایحه بودجه و قوانین مصوب این موضوع پررنگ‌تر شده و به عنوان یک درآمد پایدار محاسبه گردیده است. ارکانی تصریح کرد: درمجلس یازدهم دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی و خودروهای لوکس که طی‌سال‌های گذشته وجود نداشت، بررسی و تصویب شد. همچنین مالیات از اینفلوئنسرهای فضای مجازی و سلبریتی‌های کشور نیز به سبب درآمد بیشتر در مقایسه با سایر افراد اعمال شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم همچنین خاطرنشان کرد: تصویب قوانین در امر مالیات‌ستانی بخش‌های غیر فعال و راه‌اندازی سامانه امورمالیاتی که به عنوان یکی از مهم‌ترین تقاضاهای مجلس یازدهم از دولت و سازمان امور مالیاتی کشور تلقی می‌گشت، موجب شد تا تمامی منابع مرتبط با امورمالیاتی شناسایی و ارتباط با بانک‌های اطلاعاتی موجود کشور برقرار گردد و فرار مالیاتی به حداقل برسد.

او اضافه کرد: این درخواست براساس تکلیف وزارت اقتصاد و سازمان امورمالیاتی کشور انجام شد و مجلس نیز درکنار وظیفه تقنینی، به عنوان رکن نظارتی در پی نظارت اجرای این قوانین است تا از فرارمالیاتی جلوگیری شود و تحریف منابع کشور صورت نپذیرد.

ارکانی درادامه این گفت‌وگو ضمن اشاره به گرانی‌های اخیر برخی اقلام و ضرورت حمایت دولت از مردم گفت: نهاده‌های آزاد در کشور موجب شده تا قیمت تمام شده و فروش اقلامی همچون مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز طی یک ماه گذشته با افزایش مواجه شود. این افزایش‌های نرخ‌ها و کاهش قدرت خرید مردم می‌بایست با حمایت دولت جبران گردد. وی بیان داشت که بهترین راه برای افزایش قدرت خرید مردم، اعطای کالابرگ است چراکه یارانه نقدی در کنار افزایش قیمت و تورم مستمر برخی اقلام بی فایده است و کمک مردم نخواهد بود. نماینده مردم نیشابور درمجلس شورای اسلامی درخاتمه گفت‌وگو با بیان اینکه کالابرگ یک امر پذیرفته شده در تمامی نقاط دنیاست، اظهارکرد: اعطای کالابرگ به عنوان یارانه حمایتی موجب می‌شود تا در هرماه، خانوار از سهمیه مشخصی برخوردار باشند و دلواپس خرید برخی اقلام و افزایش قیمت‌هایشان نباشند.

محمد هادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جمع خبرنگاران درباره ثبت نام جاماندگان از یارانه معیشتی اظهار داشت: تکمیل بانک‌های اطلاعاتی به علت تغییراتی که مرتباً در خانواده‌ها صورت می‌گیرد و ازدواج‌ها و طلاق‌هایی که انجام می‌شود، در دستور کار ماست.

وی افزود: طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده امکان ثبت نام مجدد خانواده‌هایی که فکر می‌کنند مستحق دریافت یارانه هستند ولی به آنها داده نشده، مجدداً در وب سایت سامانه حمایتی فراهم می‌شود تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

زاهدی وفا تأکید کرد: براساس اطلاعاتی که در بانک اطلاعات رفاه ایرانیان داشتیم، تاکنون خانواده‌های مشمول دریافت یارانه را معرفی کردیم اما از سال آینده سیاست دیگری را در پیش می‌گیریم تا این اتفاقات رخ ندهد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ثبت نام جاماندگان سهام عدالت گفت: کارهای مربوط به ثبت نام آنها نهایی و برای تصویب به هیئت دولت ارائه شده است.

در کنار  واریز یارانه ۹ دهک درآمدی جامعه، یارانه جاماندگان هم امشب قابل برداشت می‌شود. اما این گروه امشب فقط یک مرحله از یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند و قرار است دولت دو ماه یارانه معوق این دو گروه را تا آخر هفته واریز کند.

خبر واریز یارانه جاماندگان را سازمان هدفمندی یارانه‌ها در اطلاعیه خود اعلام کرده است. بر اساس اطلاعیه این سازمان،‌ اطلاعات سرپرستان خانواری که تا تاریخ ۱۵ خرداد به عدم دریافت یارانه اعتراض کرده‌اند،‌ در اختیار وزارت کار قرار گرفته، اطلاعات این گروه پایش شده و عده‌ای مشمول یارانه شناخته شده‌اند.

در صورتیکه بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سرپرستان خانوار جزو دهک‌ اول تا سوم باشند، ماهانه مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم باشند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

این سازمان تاکید کرده که لیست یارانه‌بگیران نهایی شده و افرادی که جزو دهک‌های یارانه‌بگیر شناخته شده‌اند، همه امشب یارانه می‌گیرند.

بر این اساس، اگر فردی امشب یارانه معیشتی را دریافت نکند به این معناست که این افراد در ارزیابی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دهک ۱۰ قرار گرفته و مشمول دریافت یارانه شناخته نشده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان