عکس یادگاری دختربچه ۴ ساله را به کام مرگ کشاند

دختربچه ۴ساله وقتی روی چمن‌ها رفت و ژست گرفت که پدرش از او عکس بگیرد، ناگهان ناپدید شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 عصر یکشنبه نوزدهم تیرماه خانواده‌ای برای تفریح به محوطه چمن‌کاری‌شده رمپ میدان افسریه رفته بودند که دختر خردسال خانواده از پدرش خواست تا از او عکس یادگاری بگیرد.

دختر ۴ساله به نام معصومه روی چمن‌ها ایستاد و ژست گرفت و پدر از داخل جیبش گوشی موبایلش را بیرون آورد اما در همین هنگام اتفاق عجیبی افتاد. دختر خردسال در چشم برهم‌زدنی ناپدید شد و انگار زمین دهان باز کرده و دخترکوچولو را بلعیده بود. پدرش وقتی جلوتر رفت با حفره‌ای روبه‌رو شد که دختر را بلعیده بود و فریادزنان درخواست کمک کرد.

طولی نکشید که آتش‌نشانی و اورژانس در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که دختر ۴ساله هنگامی که روی چمن‌ها عقب می‌رفته به حفره‌ای که به چاهی عمیق منتهی می‌شد سقوط کرده و به داخل چاه افتاده است. آتش‌نشانان با تلاش زیاد او را از داخل چاه بیرون کشیدند اما وی جانش را از دست داده بود.

وقتی مرگ دختربچه تأیید شد گزارش این حادثه به کلانتری۱۵۷ مسعودیه و قاضی میثم حسین‌پور، بازپرس جنایی تهران اعلام شد. در این شرایط بازپرس جنایی دستور داد تا کارشناس حوادث کار به محل حادثه اعزام شود و بررسی‌های کارشناسانه خود را انجام بدهد.

از سوی دیگر خانواده کودک از مقصران مرگ وی شکایت کردند و به این ترتیب بازپرس جنایی تهران دستور احضار پیمانکار را به دادسرا را صادر کرد و آنها دیروز در شعبه چهارم حضور یافتند و اعلام کردند حفره‌ ایجادشده در محل حادثه که به چاهی عمیق منتهی می‌شد به‌صورت ناگهانی ایجاد شده و آنها از وجود آن خبر نداشتند. درحالی‌که بازپرس جنایی دستور تشکیل هیأت سه‌نفره کارشناسی برای بررسی این حادثه را صادر کرده، روز گذشته روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۵ نیز در اطلاعیه‌ای به بیان جزئیات حادثه پرداخت.

در این اطلاعیه آمده است: ‌ساعت ۱۸:۴۵ روز یکشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ طی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی وقوع یک حادثه در رمپ فضای سبز سه‌راه افسریه گزارش شد و به محض اطلاع، مدیران و کارشناسان شهرداری در محل حادثه حاضر شدند و ضمن امداد رسانی، به بررسی ابعاد حادثه پرداختند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد هیچ چاه حفری و جذبی در محل مذکور وجود ندارد و چاه آبیاری سه‌راه افسریه در فاصله ۵۰متری از محل حادثه قراردارد که فعال بوده و تمام موارد ایمنی لازم درخصوص آن رعایت شده است. محل حادثه نیز روزانه به‌صورت مستمر از سوی مسئولان و کارشناسان فضای سبز بازدید می‌شده و تاکنون در هیچ گزارشی به‌وجود حفره اشاره نشده است. کما اینکه ماشین چمن‌زنی تراکتوری نیز روزانه در محل فوق در حال تردد و فعالیت بوده است.

حادثه به‌نحوی رخ داده که کودک پس از حضور در فضای سبز یکباره در آن حفره سقوط کرده و یک حادثه غیرمترقبه و نادر رقم زده است. بنابر بررسی‌های اولیه صورت‌گرفته حفره مورد نظر در کنار میله قنات موسوم به صدرالاعظمی یکباره ایجاد شده و این رشته قنات‌ها بیش از ۶۰سال است که غیرفعال بوده و دهنه آنها در سنوات گذشته قبل از احداث سه‌راه افسریه پر شده است.

رمپ مذکور نیز در سال‌های ۱۳۷۲ احداث شده و شهرداری منطقه در این دوره زمانی به‌عنوان بهره‌بردار مسئولیت نگهداشت فضای سبز احداثی را برعهده داشته است.

روابط‌ عمومی شهرداری منطقه۱۵ ضمن ابراز تأسف از حادثه پیش‌آمده، به‌دلیل دلخراش‌بودن آن تا تعیین ابعاد آن در کنار خانواده متوفی خواهد بود. لازم به ذکر است مراتب از طریق کارشناسان اداره حقوقی و متخصصان شهرداری در حال پیگیری است و به محض روشن‌شدن ابعاد حادثه، اطلاعات مربوطه متعاقبا اعلام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان