پیش بینی قیمت سکه در روزهای آینده | قیمت سکه کاهش می یابد؟

تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که مرز ۱۵ میلیون تومان شکسته شود احتمالا سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بازار سکه در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد رفت و برگشت این فلز گران بها بین دو کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان بود. قیمت هر قطعه سکه امامی در روز شنبه هفته جاری بر روی پله اول و دوم کانال ۱۵ میلیون تومان‌معامله شد.

از نظر سکه بازان در شرایط فعلی نکته قابل توجه  حباب سکه است.ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی به بالای ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و حتی در مقطعی حباب سکه بالای ۲ میلیون تومان بوده است. فعالان بازار معتقدند همین امر موجب کاهش انگیزه خریداران شده است.

عده ای از معامله گران با اشاره به نرخ تورم می گفتند که دولت همچنان برنامه ی خاصی را برای کاهش انتظارات تورمی انجام نداده واین گروه از افزایش احتمالی قیمت سکه سخن گفتند‌.

سفر  قریب الوقوع جو بایدن به خاورمیانه هم به دقت زیر ذره بین سکه بازان قرار گرفته است.اخیرا سایت «نور نیوز»، نزدیک به شورای امنیت ملی ایران،‌در توییتی عنوان کرده است که 'ایجاد شبکه یکپارچه پدافندی در منطقه از سوی آمریکا با مشارکت، هدایت و مدیریت پنهان رژیم شرور صهیونیستی اقدامی تهدیدآمیز است.

از نظر معامله گران اجرایی شدن این طرح می تواند به افزایش تنش ها بین ایران و غرب منجر  شود و به تبع آن قیمت سکه هم بالا برود.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته  رسما برای ایران خط و نشان کشید . بایدن در یادداشتی برای «واشنگتن پست» اعلام کرد، تا زمانی که ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد.

به نظر می رسد چالش  برجام همچنان حل نشده و پیام تهدید آمیز بایدن می تواند انتظارات افزایشی را تقویت کند.

تحلیلگران فنی معتقدند در صورتی که مرز ۱۵ میلیون تومان شکسته شود احتمالا سکه به سمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد.

با این حال عده ای از معامله گران می گفتند اگر در روز جاری قیمت دلار رشد کند این امر می تواند از کاهش قیمت سکه جلوگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان