قیمت سکه | قیمت سکه روز

افزایش شدید قیمت سکه در بازار | افزایش قیمت سکه در بازار امروز

در معاملات امروز صبح بازار قیمت طلا و سکه نوساناتی داشت به طوری که قیمت سکه امامی کاهش ۲۰۰هزارتومانی را ثبت کرد اما قیمت ربع سکه ۴۰۰هزارتومان بالا رفت.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت سکه در هفته گذشته شاهد عقب نشینی بود. قیمت سکه داخلی که در ابتدای هفته رکوردهای تاریخی بالای ۱۶ میلیون تومان را ثبت کرده بوده در انتهای هفته بر روی پله اول کانال ۱۵ میلیون تومان قرار گرفت. سیگنال کاهش قیمت دلار به قیمت سکه. تحلیلگران قیمت سکه معتقد بودند که کاهش قیمت دلار به واسطه افزایش عرضه به دلیل سیاست های جدید ارزی توسط بازارساز ، قیمت سکه را در سراشیبی قرار داده بود.

به این ترتیب سکه امامی تا این لحظه ۱۵ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان قیمت خورده است که نسبت به آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته معادل ۱۵ میلیون و ۶۵۹ هزار تومان افزایش بیش از ۲۰۰هزارتومانی را ثبت کرده است.

همچنین نیم سکه در این ساعت از معاملات با قیمت ۸میلیون و ۴۵۳هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به آخرین قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۸میلیون و ۴۸۵هزارتومان ، حدود ۳۰هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

ربع سکه نیز با قیمت ۵میلیون و ۴۲۰هزارتومان ثبت شده که در مقایسه با قیمت روز معاملاتی گذشته معادل ۴میلیون و ۹۸۰هزارتومان، حدود ۴۰۰هزارتومان افزایش قیمت داشته است.

هر سکه گرمی نیز ۳میلیون و ۱۴۲ هزارتومان قیمت خورده که در مقایسه با نرخ روز گذشته تغییرات چندانی را ثبت نکرده است.

حباب سکه چقدر است؟

قیمت سکه

به این ترتیب هر سکه امامی یک میلیون و ۶۶۶ هزار تومان، نیم سکه، یک میلیون و ۵۵۴هزار تومان، ربع سکه، یک میلیون و ۹۶۸ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون ۴۴۲ هزار تومان تعیین شده است.

موج سواری در بازار سکه

روز گذشته در معاملات پشت خطی قیمت دلار یک کانال بالا رفت. همزمان با رشد دلار ، معامله گران افزایشی بازار سکه سعی داشتند سوار بر موج تحریم های جدید علیه ایران شوند و اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا درباره تحریم های جدید را برجسته کنند و قیمت سکه را بالا ببرند.

آنتولی بلینکن گفته در نبود یک توافق، ما از اختیارات تحریمی‌مان برای محدود کردن صادرات نفت و محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی به خارج از ایران ادامه خواهیم داد.

کاهش حباب سکه در بازار

نائب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: اگر چه در هفته گذشته شاهد کاهش قیمت در بازار ارز دیجیتال بودیم اما این ارز ها تا به این لحظه تاثیر چشم‌گیری بر قیمت طلا نداشته اند. بازار ارزهای دیجیتال در کشورها ساماندهی نشده است. تا زمانی که قانون‌مند نشوند، تاثیری بر بازار طلا و سکه نخواهند داشت.

کشتی‌آرای در پایان گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز، انواع سکه نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شده است. به دلیل کاهش تقاضا، حباب سکه نیز کاهش چشم‌گیری داشته است. در نتیجه سکه در وضعیت آرامی به سر می‌برد. باید منتظر واکنش احتمالی بازار در روزهای نزدیک به عید نوروز باشیم. احتمالا شاهد افزایش تقاضا در بازار سکه باشیم.

در روز گذشته سکه در بالاترین قیمت ۱۱ میلیون و ۱۶۰ تومان و در پایین‌ترین نرخ ۱۱ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان بود. قیمت نیم‌ سکه شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شد و قیمت ربع سکه سه میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در بازار تعیین شد.

قیمت سکه فرو ریخت

قیمت سکه

بازار جهانی طلا امروز هم شاهد افزایش نرخ اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی امروز ۳ دلار بر ارزش خود افزود و به ۱۸۹۹ دلار رسید. این افزایش نرخ اونس طلا درحالی اتفاق افتاد که در بازار طلا ایران نرخ سکه مانند هفته گذشته فرو ریخت.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۱ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد که نسبت به دو روز پیش ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان ارزان شده بود. در بازار سکه هم امروز نرخ سکه با ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنجشنبه ۱۲۵ هزار تومان پایین رفته بود. نرخ سکه در نیمه روز ۱۱ میلیون و ۷۹۵هزار تومان بود.

 با احتساب نرخ ۲۶ هزار و ۱۲۰ تومان برای دلار، اندازه نرخ واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۶۷۷ هزار تومان به‌دست آمد و حباب آن ۱ درصد به‌دست می‌آمد. که نسبتا کوچک بود.

شمارش معکوس برجام در بازار ارز

به نظر می‌رسد که شمارش معکوس مذاکرات هسته در وین به صدا در آمده است. اظهارات بازیگران سیاسی برجام حکایت از یک توافق دارد. ارزیابی‌های انها از روند مذاکرات برجام مثبت بوده است. مذاکرات هر روز به ایستگاه پایانی نزدیک تر می‌شود و حال باید کشورها تصمیمات سیاسی اتخاذ کنند. همین عامل توجه معامله گران بازار ارز تهران را به خود جلب کرده و نرخ دلار در سراشیبی قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان