سورپرایز دولت برای زنان! | این زنان از دریافت وام کارافرینی جا نمانند

دولت سیزدهم بنا دارد تا به منظور توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به ایشان به شرط ایجاد کسب و کار وام کم بهره بدهد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

پیشتر و در رابطه با ضرورت این مهم انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه معاونت بانوان نقش ستادی دارد، اظهار کرد: سعی می‌کنیم تا جایی که امکان دارد قوانین را به نفع بانوان اصلاح کنیم و هر موردی که فکر می‌کنید در قسمت تسهیلات، حمایت‌های خاص به‌ویژه برای بانوان سرپرست خانوار یا خودسرپرست وجود دارد را به‌صورت کتبی ارائه دهید.

او افزود: موضوع صندوق ضمانت تصویب‌شده و از ماه آینده (مرداد ۱۴۰۱) اجرایی می‌شود و خانم‌های سرپرست از ماه آینده می‌توانند وام کارآفرینی تا سقف یک‌صد میلیون تومان دریافت کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بابیان اینکه مراحل مختلف حمایتی از بانوان سرپرست خانواده در دست اقدام وجود دارد، گفت: این دسته از بانوان هم می‌توانند نظرات خود را در این زمینه به ما منتقل کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

اطلاعات بیشتر در رابطه با این وام گویای آن است که همه بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی می‌توانند با داشتن مدارک معتبر فنی‌وحرفه‌ای و دیگر مراکز معتبر آموزشی، پرونده اشتغال تشکیل دهند.

این زنان با داشتن مجوز کار و پس از تشکیل پرونده، صلاحیت فعالیتشان در کمیته اشتغال بهزیستی شهرستان‌ محل زندگی بررسی می‌شود و در نهایت با معرفی به بانک‌های عامل، تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد و بازپرداخت هفت‌ساله دریافت خواهند کرد.

در جریان این طرح قرار است کارفرمایانی که زنان سرپرست خانوار را به خدمت می گیرند، از مشوق‌های سازمان بهزیستی بهره‌مند شوند که این مشوق‌ها شامل پرداخت حق بیمه کارفرما و دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت برای کارفرمایان است.

همچنین اعلام شده است که زنان سرپرست خانوار می‌توانند با استفاده از بیمه خویش‌فرما، ضمن استفاده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی، سهم پرداختی خود به بیمه را از بهزیستی دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان