رتبه‌بندی معلمان | طرح رتبه‌بندی معلمان

آخرین نشست بررسی آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان برگزار شد | جزئیاتی از طرح رتبه بندی معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مورد آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان خبر مهمی را منتشر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی را طی می کند طبق گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش متن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه‌بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت‌های دولت‌ها باید توجه به فرهنگیان باشد و در همین راستا رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود.طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه رتبه‌بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

صادق ستاری فرد در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشت: ‌دیروز آخرین نشست بررسی آیین‌نامه رتبه‌بندی با حضور ‎وزیر و برخی از اعضای محترم ‎هیئت دولت برای رفع ابهامات و اتخاذ تدابیر اجرایی برگزار شد و آیین‌نامه در مسیر ابلاغ قرار گرفت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در ادامه نوشت:‌ وزارت‌خانه و سازمان برنامه‌ و بودجه همراهی لازم و آمادگی کامل برای اجرای نظام ‌رتبه‌بندی را دارند. قدردانیم.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: ما ۱۰۰ سال پیش در کشور خود آموزش پرورش نوین را آغاز کردیم و در این مدت معلمانی که در آموزش و پرورش بودند هیچ‌گونه رتبه و درجه و جایگاهی نداشتند و عنصر بسیار اثرگذار رقابت که خروجی آن رشد و تعالی است در این ۱۰۰ سال وجود نداشت اما کمیسیون آموزش و پرورش قانون رتبه‌بندی فرهنگیان را به تصویب رساند و معلمان را در پنج رتبه قرار دادیم.

حدوداً ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفتیم! و از این به بعد هیچ معلمی بدون جایگاه نیست و معلمان باید برای ارتقاء تلاش کنند و علت اخذ جایگاه و رتبه نیز فعالیت‌ها در طول پنج سال برای ارتقاء کیفیت آموزش کشور خواهد بود.

متاسفانه امروزه خروجی آموزش و پرورش ما معدل‌های ۱۰ تا ۱۱ است ما ۱۵ میلیون دانش آموز داریم که معدل متوسط دانش آموزان ما ۱۰.۵ تا ۱۱ است و این معدل در رشته‌های کارودانش بین ۷.۵ تا ۸.۵ است که این نمایانگر این است که آموزش و پرورش رها بوده و معلمان خوب کار نکرده‌اند.

رتبه‌بندی معلمان علاوه بر این‌که انگیزه مالی ایجاد می‌کند بلکه تحولی در آموزش و پرورش نیز رخ خواهد داد که خروجی آن در دانشگاه‌های آینده کشور منجر به تولید چهره‌های ماندگار بیشتری خواهد شد.

لایحه رتبه‌بندی معلمان در انتظار مصوبه هیات دولت

رتبه-بندی-معلمان-در-مدارس-غیرانتفاعی-در-سال-۱۴۰۰-۱۴۰۱_main_2898_571_465

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این مطلب در جلسه شورای در انتظار مصوبه هیات دولت اداری آموزش و پرورش شهرستان بردسکن، افزود: قرار بود در اول تیرماه رتبه بندی معلمان اجرا شود؛ ولی با این وضعیت معلوم نیست که رتبه بندی فرهنگیان چه زمانی اجرایی می‌شود.

سیدامیر شوشتری به کمبود ۱۷ هزار و ۵۰۰ معلم و ۴ هزار نیروی خدمات در استان اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که حداقل کمبود بیش از ۵ هزار معلم را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: با اعلام نتایج آزمون دانشگاه فرهنگیان، حداقل ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند و ما برنامه ریزی کرده ایم در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس بدون معلمی در استان نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید وسایل آموزشی در هنرستان‌های استان اختصاص داده شده است، گفت: مرحله اول آن در حال خرید است و مابقی آن تا اول سال تحصیلی جدید به تمامی هنرستان‌های استان تزریق می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن هم در این جلسه گفت: اکثر فضا‌های آموزشی و هنرستان‌های بردسکن به لحاظ تجهیزات و وسایل کمک آموزشی ضعیف هستند و یا تجهیزات آن به ۳۵ سال قبل برمی گردد که نیازمند به روزرسانی است.

علی اکبر چراغیان با اشاره به کمبود فضای آموزشی، افزود: ما برای سال تحصیلی جدید دست کم با کمبود ۱۳۵ معلم در مقاطع مختلف مواجه هستیم.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: امسال ۳۸ هزار میلیارد برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان تخصیص یافته است.

او گفت: دولت برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان مشخص کرده بود که مجلس ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر به این مقدار اضافه کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه فرهنگیان و معلمان در دوران کرونا میدان داری کردند و مجلس از این ایثار و مجاهدت فرهنگیان صمیمانه تشکر می‌کند.

حاجی بابایی گفت: یکی از اولویت‌های دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی باید توجه به آموزش و پرورش باشد و تا این نهاد تمام عیار دیده نشود همچنان باید برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هزینه زیادی کرد.

او گفت: مجلس این ارز را نه برای مردم بلکه تنها برای برای دولت حذف کرده و دولت مکلف است دارو و نان را با این ارز در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه امسال به گونه‌ای نوشته شد که تورم زا نباشد.

حاجی بابایی گفت: بودجه ۱۴۰۱ در لایحه، ١٣٧ هزار میلیارد تومان کسری منابع داشت به نوعی که هزینه‌ها از درآمد‌ها بیشتر بود، اما در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روی این موضوع کار شد چنانکه بودجه امسال دولت حتی یک ریال کسری ندارد.

او گفت: پوشش بیمه‌ای هفت میلیون نفر از افراد فاقد بیمه که زیر پوشش نهاد‌های کمیته امداد و بهزیستی نیستد از این موارد است و در این راستا طی سه ماه نخست امسال تاکنون سه میلیون نفر از افراد فاقد پوشش زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: همچنین به منظور حمایت از بیماران صعب العلاج در خانواده‌های محروم و ضعیف برای نخستین بار صندوق بیماری‌های صعب العلاج با پنج هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۲۰ هزار میلیارد تومان وام با سود چهار درصد تشکیل و اساسنامه آن نوشته می‌شود که امسال بیماران صعب العلاج زیر پوشش قرار این صندوق قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان