رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان ۱۴۰۱

حذف آزمون رتبه بندی معلمان | اخرین اخبار در مورد رتبه بندی معلمان

حسین حق وردی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز هیأت دولت پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان مورد بررسی قرار گرفت و طبق آخرین اخبار موضوع اخذ آزمون از معلمان برای رتبه‌بندی آنان حذف شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

آیت الله رئیسی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان  را برای اجرا ابلاغ کرد.رئیس جمهور قانون نظام رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا به وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. ۱۶ اسفند شورای نگهبان لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را پس از ده سال تایید کرد. بر اساس این قانون، معلمان در ۵ رتبه «آموزشیار معلم»، «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» رتبه‌بندی می‌شوند. یکی از نکات مهمی که در این مصوبه نهایی شده این است که میزان دریافت حقوق هر شخص با خود شخص سنجیده می‌شود، یعنی درصدهای افزایش هر فرد با حقوق خود فرد است که این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص آخرین طرح رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی ارائه کرد. رتبه بندی معلمان به زودی اجرایی می شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از حذف آزمون در آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان با پیگیری‌های نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش خبر داد.

حسین حق وردی با اشاره به بررسی‌های نهایی آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در هیأت دولت عنوان کرد: بر اساس شنیده‌ها از مسئولان ارشد دولت، بحث اخذ آزمون از معلمان برای رتبه‌بندی آنان از آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان حذف شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز هیأت دولت پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان مورد بررسی قرار گرفت و طبق آخرین اخبار موضوع اخذ آزمون از معلمان برای رتبه‌بندی آنان حذف شد.

حق وردی اضافه کرد: موضوع اخذ آزمون از معلمان برای رتبه‌بندی آنان مورد انتقاد جامعه فرهنگیان بود که نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش این موضوع را پیگیری کرده و حتی روز گذشته نامه‌ای از جانب کمیسیون آموزش به معاون اول رئیس جمهور در این باره ارسال شد و نهایتاً با پیگیری‌های صورت گرفته موضوع اخذ آزمون در هیأت دولت حذف شد.

حمیدرضا حاجی بابایی در جمع مردم مه ولات گفت: انقلاب اسلامی نتیجه کار این همه شهید است که نه اشتباه رفتند و قدم برداشتند و نه ما اشتباه قدم بر می داریم، لذا امروز ملت ایران قدم های بر می دارد که روز عاشورا امام حسین علیه السلام برداشت و یقینا این قدم ها سخت و طاقت فرساست

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بزرگترین جرم ملت ایران از نگاه دشمنان مکتب عاشورایی مردم است، بر همین اساس انقلاب اسلامی از یک معبری در حال عبور است که بعد از ان خیلی از مشکلات و معضلات رفع می شود و آن هم آوردی ملت ایران با ابرقدرت های استکباری است که در حال تعیین تکلیف است

حاجی بابایی گفت: جبهه استکبار همه توان خود را به کار بسته است تا مردم را در سخت ترین شرایط ممکن قرار بدهد و ملت دستها را بالا ببرد و بگویند اشتباه کردیم، لذا با برنامه ریزی در شبکه های ماهواره ای و اجتماعی می خواهد ما را به سمتی ببرد که به مردم القا کنند که ملت ایران اشتباه کرده و دیگر فایده ندارد و خدای ناکرده آن روز هر گوشه ای از کشور دست کسی است و نه تنها امنیت بلکه همه چیز در کشور ناامن می شود.

او گفت: دشمنان ملت ایران به هر میزان زمینه چینی کردند کشور را به سمتی ببرند که مردم علیه آرمان های انقلاب بایستند اما ملت با وجود همه سختی ها بیشتر در مسیر آرمان های انقلاب و‌ نظام قرار گرفتند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دشمن چنان فشار اقتصادی به ما وارد کردند که به جای فروش ۲.۵ میلیون بشکه نفت ۵۰۰ هزار بشکه هم نمی توانستیم بفروشیم.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: با هماهنگی انجام شده با سازمان امور اداری و استخدامی و پس از اجرای طرح رتبه‌بندی، احکام استخدامی نیروهای باقی مانده حق التدریس، مربیان قرآن و طرح امین به تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ صادر می‌شود.

عباس نجار در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: بیش از ۷ هزار فرهنگی در سایر دستگاه‌های اجرایی در پست‌های مدیریتی از استاندار تا دهیار، مشغول خدمت هستند که این مهم نشان‌دهنده توانمندی معلمان در اداره جامعه در شرایط گوناگون است.

وی افزود: در تفاهم با وزارت ورزش و جوانان، قهرمانان ورزشی به عنوان دبیر تربیت بدنی و در تفاهم با دانشگاه پیام نور، کادر اداری این دانشگاه به عنوان کادر ستادی، جذب دستگاه تعلیم و تربیت می‌شوند.

نجار خاطرنشان کرد: در تفاهم و توافق با دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان این دانشگاه از ترم هفتم (دوره کارورزی) وارد چرخه تدریس در مدارس می‌شوند اما ابلاغ آموزگاری و دبیری آنها پس از فازغ التحصیلی دانشجویان از بهمن صادر می‌شود.

وی ادامه داد: برای ماندگاری آموزگاران در دوره تحصیلی ابتدایی، پیشنهاد داده‌ایم که کارشناسی ارشد رشته آموزش ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان راه‌اندازی شود.

نجار تاکید کرد: آن دسته از همکارانی که با شرط سطح مشخصی از مدرک تحصیلی استخدام شده‌اند بعد از اتمام تعهد خدمتی، مدرک دوم آنها در احکام کارگزینی اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: از ۳۴ هزار پست اداری در آموزش و پرورش کشور، ۳۱ هزار و ۶۰۰ پست، مشمول قانون رتبه‌بندی شده و در حال رایزنی برای حل مشکل سایر نیروهای اداری هستیم.

نجار تصریح کرد: حدود ۶۲ هزار نفر معادل ۵۰ درصد مدارس کمبود نیروی خدماتی در مداس سراسر کشور داریم که درخواست صدور مجوز استخدام نیروهای خدماتی ارائه شده است.

وی در پایان گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم پرهیز از تمرکزگرایی برای تصمیم گیری در حوزه ستادی و افزایش اختیارات استان‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان