حامد بهداد | حامد بهداد بیوگرافی | حامد زندگینامه

توبه و تحول حامد بهداد در حرم امام رضا!

حامد بهداد در حرم امام رضا چه می‌کرد؟!

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

حامد بهداد از مشهورترین بازیگران سینما و تلویزیون است. عده‌ای معتقدند حامد بهداد بیشتر می‌تواند نقش‌های عصبانی و پرخاشگر را ایفا کند. حامد بهداد با فیلم بدون قرار قبلی در جشنواره فیلم فجر حضور داشت. حامد بهداد به همراه عوامل این فیلم به حرم رضوی ورود پیدا کرد. حامد بهداد امروز عکسی زیبا از خود در حرم رضوی در اینستاگرامش منتشر نموده است!

حامد بهداد

بیوگرافی حامد بهداد

حامد بهداد ۲۶ آبان ۱۳۵۲ در شهر مشهد به دنیا آمد. او فرزند اول خانواده است و یک برادر کوچک‌تر از خودش به نام حسام دارد. حامد بهداد دوران کودکی خود را در تهران گذرانده و بزرگ شدهٔ خیابان جیحون در تهران است، پس از آغاز جنگ به همراه خانواده به نیشابور مهاجرت کردند و او تحصیلات مقطع راهنمایی را در آنجا گذراند و پس از آن دوران دبیرستان را بهمراه خانواده در مشهد سپری کرد. وی بعد از قبولی در دانشگاه برای ادامه تحصیل و زندگی به تهران رفت. دارای تحصیلات لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است.

ورزش مورد علاقه حامد بهداد بوکس است و او به گفته مربیان تیم ملی بوکس در این رشته ورزشی بسیار با استعداد است، بهداد در دوران نوجوانی ورزش بوکس را به‌صورت حرفه‌ای انجام داده و یکی دو بار هم در مقطع نوجوانان در استان خراسان مقام آورده‌است.

حامد بهداد

اولین فیلم حامد بهداد

حامد بهداد به واسطه رامبد جوان و پیشنهاد او به همایون اسعدیان وارد سینما شد. او برای فیلم «آخر بازی» بازی خود را به حامد بهداد داد، قبل از آن بهداد در دفتر تبلیغاتی رامبد کار می کرد و ضمن تحصیل در رشته تئاتر آچار فرانسه این دفتر تبلیغاتی بود.

حامد بهداد و دوست صمیمی‌اش

فردی که بیشترین تاثیر را روی زندگی حامد بهداد گذاشته سیدمحسن شهرنازدار است که حامد تمام اطلاعات شفاهی اش را با او چک می کند. حامد هرازگاهی به خراسان و سراغ او می رود، شهرنازدار روزنامه نگار بوده و در زمینه موسیقی و معماری کتاب هایی نوشته است. حامد بهداد برای نخستین بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و برای آن کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. او در فیلم «روز سوم» (محمدحسین لطیفی، ۱۳۸۵) در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می‌شود، ظاهر شد و برای دومین بار پس از «آخر بازی» کاندیدای سیمرغ بلورین از دوره بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

حامد بهداد

حضور حامد بهداد در کنسرت

بازی بهداد در فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» به کارگردانی بهمن قبادی، موجب راه‌یابی او به جشنواره بین‌المللی فیلم کن شد. او در سال ۱۳۸۹ با نقش‌آفرینی در فیلم «جرم» به کارگردانی مسعود کیمیایی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. حامد بهداد در طول فعالیت هنری‌اش امکان همکاری با بسیاری از کارگردانان بنام سینمای ایران از جمله ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و... را داشته‌است که فیلمش با ناصر تقوایی به سرانجام نرسید. بهداد همچنین از شاگردان حمید سمندریان بوده‌است. وی به عنوان خواننده میهمان با گروه موسیقی دارکوب به سرپرستی همایون نصیری همکاری می‌کند و در چند آلبوم و کنسرت این گروه حضور داشته‌است.

حامد بهداد

نقش های ماندگار حامد بهداد در فیلم هایش

حامد بهداد بعد از بازی در فیلم آخر بازی خیلی زود توانست به بازیگر پرکار سینمای ایران تبدیل شود و در دهه 80 و 90 در فیلم های زیادی ایفای نقش کرد و موفق ظاهر شد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

حامد بهداد در فیلم روز سوم

فیلم روز سوم به کارگردانی محمدحسین لطیفی سال 1385 ساخته شد و یکی از فیلم های پرطرفدار سینمای ایران است.

حامد بهداد در این فیلم نقش یک افسر عراقی به نام فواد که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می شود را بازی کرد و تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد را در یازدهمین جشن دنیای تصویر به دست آورد.

حامد بهداد

حامد بهداد در فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر نداره

فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر نداره به کارگردانی بهمن قبادی سال 1388 به اکران درآمد و در جشنواره های مختلف به نمایش گذاشته شد.

این فیلم با بازی حامد بهداد در نقش اول به جشنواره کن راه یافت و یکی از فیلم های موفق حامد بهداد است که در شصت و دومین جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته شد و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای حامد بهداد در جشنواره ابوظبی به ارمغان آورد.

حامد بهداد

فیلم‌های کوتاه

۱۳۸۳: زنده یاد - مریم فخیمی

۱۳۸۵: می‌ترسم پس دروغ می‌گویم - (تهمینه میلانی) - به سفارش یونیسف

۱۳۸۶: رؤیای زمین - مریم فخیمی

۱۳۸۷: دو راه حل برای یک مسئله - (قاسم جعفری) - به سفارش یونیسف

۱۳۹۲: کاناپه - اکتای براهنی

مستندها و گویندگی‌ها

چند بار به شب دلباخته‌ای؟ - (کارگردان:امید بنکدار و کیوان علی محمدی - متن:سعید عقیقی) - به عنوان گوینده

دوبلور ساکت - (کارگردان: شاهرخ بحرالعلومی) - تولید شده در کانادا و ایران دربارهٔ آرشاک غوکاسیان (دوبلور قدیمی ایران)

روزی روزگاری سینما - (کارگردانان: شهرام میرآب اقدم و سام ارجمندی - تهیه‌کننده: احسان ظلی‌پور) - بررسی تاریخچه سالنهای سینماهای تهران - به عنوان گوینده

دوبلهٔ مستند «در برابر علی» (دربارهٔ زندگی و مبارزات اسطوره بوکس سنگین‌وزن جهان محمدعلی کلی) - به اهتمام حامد بهداد و عباس مطمئن‌زاده توسط گروهی از دوبلورهای بنام ایرانی و مدیریت دوبلاژ زهره شکوفنده در فروردین ۱۳۹۲ به انجام رسیده‌است.

نورالدین پسر ایران (نیمه انیمیشنی) - به عنوان راوی کتاب - حضور در یک قسمت - پخش از شبکه یک سیما (۱۳۹۲)

انیمیشن «آخرین داستان» - (کارگردان: اشکان رهگذر) - به عنوان صداپیشهٔ ضحاک (۱۳۹۶)

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان