راهکار جدید دولت برای کنترل تورم

وزیر اقتصاد گفت: بانک مرکزی و وزارت‌خانه‌های صنعت و اقتصاد مکلف شدند که کمک کنند بسته ضد تورمی ۹ ماهه باقی مانده ۱۴۰۱ تهیه شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 وزیر امور اقتصادی و دارایی از دستور رئیس جمهور برای طراحی بسته کنترل تورم برای ۹ ماه پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

ایسنا نوشت، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور گفت: از ابتدا تصمیم ستاد اقتصادی دولت این بوده که تا زمانی که اجرای آزمایشی کالابرگ قطعی و نتایج آن محرز نشده ما تعمیم آن برای کل کشور و اجرای رسمی آن را کلید نزنیم.

وی افزود: الان در برخی استان‌ها سرعت پیشرفت کار است و ایراداتی وجود داشته که در برخی استان‌ها که ناچار شدیم به لحاظ فنی برخی از نقاط طرح را اصلاح کنیم. هر زمان که اجرای آزمایشی طرح به خاتمه رسید ما می‌توانیم طرحی با کمترین ایراد و اشکال را برای کشور اجرا کنیم.

تکلیف جاماندگان یارانه چیست؟

وی همچنین درباره تعیین تکلیف وضعیت جاماندگان از دریافت یارانه اظهار کرد: با دستور رییس جمهور تمام کسانی که مشمول دریافت یارانه نشده بودند اما خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانستند و به سایت اعلام شده مراجعه کردند، یارانه بصورت علی‌الحساب به حساب آنها واریز شده است؛ اگر گروهی هستند که مرحله مراجعه به سایت را طی کردند اما هنوز واریزی به حساب آنها واریز نشده حتماً مراجعه کنند چراکه این اتفاق باید تا آخر اردیبهشت می‌افتاد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: به جهت اینکه ما دچار درهم آمیختگی حساب‌های اقتصادی هستیم و بسیاری از کسانی که در حوزه‌های شغلی فعال هستند از حساب‌های شغلی خود برای کار استفاده می‌کنند و همچنین درباره صندوق‌های خانگی و واریزی‌های مربوط به شارژ ساختمان، ممکن است اینگونه نشان داده شود که حساب‌های بانکی بیش از اندازه تعیین شده برای دریافت یارانه کارکرد داشته‌اند در حالی که این به معنای درآمد بیشتر نیست بنابراین اعتراض بسیاری از مردم ناشی از همین موضوع است که استفاده درستی از حساب‌های بانکی انجام نمی‌شود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک ماه فرصت دارد تا بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

تاکید رئیس جمهور بر طراحی بسته کنترل تورم

خاندوزی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره استمرار فعالیت رییس بانک مسکن با وجود گذشت یک ماه از موعد بازنشستگی او، گفت: موضوع را حتما بررسی می‌کنم و ظرف یک هفته آتی نتیجه را به شما اعلام میکنم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان