وام ودیعه مسکن| وام ودیعه مسکن1400

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن/سود وام چقدر است؟

در حالی شورای پول و اعتبار با پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن در تهران موافقت کرده که سود این وام در دوره بازپرداخت ۵ ساله ۵۲.۳ میلیون تومان است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سوم ماه جاری شورای پول و اعتبار با اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب این شورا، دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال، در سقف‌های 100، 70 و 40 میلیون تومانی به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر شهر‌ها و از محل منابع بانکی موضوع ماده (4) قانون جهش تولید مسکن در سقف کلی سالانه 40 هزار میلیارد تومان در سال 1401 موافقت کرد.

یکی از تفاوت‌های مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار برای حمایت از اجاره‌نشین‌ها با وام حمایتی دو سال گذشته میزان سود آن است. سود وام مذکور 18 درصد است و قرار نیست دولت مانند گذشته مابه‌التفاوت 7 تا 9 درصدی آن را پرداخت کند.

بر این اساس میزان اقساط وام 100 میلیون تومانی کمک ودیعه مسکن برای تهرانی‌ها ماهانه 2 میلیون و 539 هزار تومان است. کل سود این تسهیلات 52 میلیون و 360 هزار تومان در بازپرداخت 5 ساله است.

در مراکز استان‌ها، مستأجران پس از طی کردن مراحل دریافت وام که احتمالا با سخت‌گیری‌از سوی بانک‌ها و موسسسات مالی عامل روبرو خواهد شد باید ماهانه یک میلیون و 777 هزار تومان قسط برای وام 70 میلیون تومانی پرداخت کنند.

کل بازپرداخت این وام در دوره 5 ساله 106 میلیون و 652 هزار تومان است؛ به‌عبارت دیگر متقاضی 36 میلیون و 652 هزار تومان سود وام 70 میلیون تومانی را پرداخت خواهد کرد.

در سایر شهرها که قرار است وام کمک ودیعه مسکن 40 میلیون تومانی پرداخت شود، میزان اقساط ماهانه حدود یک میلیون تومان است. کل سود این تسهیلات در دوره بازپرداخت 5 ساله حدود 21 میلیون تومان خواهد بود.

وام ودیعه مسکن نسبت به سال گذشته برای تهرانی‌ها 30 میلیون تومان افزایش یافته است. گرچه این میزان افزایش هم‌خوانی با تورم عمومی کشور ندارد اما می‌تواند به‌عنوان یک مُسکن کوتاه‌مدت مشکل اجاره‌نشین‌ها را حل کند. البته به شرطی که بانک‌های عامل در مرحله معرفی ضامن سخت‌گیری بیش از حدی از خود نشان ندهند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان