قیمت گوشت| قیمت گوشت گوسفندی

قیمت گوشت وحشتناک گران شد/ قیمت جدید گوشت اعلام شد

نرخ‌نامه جدید میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد قیمت گوشت قرمز در این مراکز خرید افزایش یافته است. هر کیلو ران گوساله چقدر شد؟

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت گوشت در سال جدید با تغییرات زیادی روبرو بوده است. دولت برای کاهش قیمت گوشت تصمیم به راه اندازی مراکز عرضه گوشت دولتی کرده است. و در سطح شهر مراکزی وجود دارد که قیمت گوشت با نرخ مصوب به فروش می رسد. تلاش دولت برای کاهش قیمت گوشت ادامه دارد و هم چنین در حال پیدا کردن راهکار هایی است که قیمت گوشت به حد ثابتی برسد.

نرخ‌نامه جدید میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد قیمت گوشت قرمز در این مراکز خرید افزایش یافته است.

قیمت انواع گوشت قرمز اعم از گرم و منجمد در ۳ماه گذشته در میادین بدون تغییر بود و با توجه به تغییرات اخیر قیمت کالاهای اساسی و همچنین نرخ نهاده‌های قیمت گوشت نیز در بازار افزایش یافت.

جعفر قادری درباره با حذف ارز 4200 تومانی به شرط تهیه کارت‌های اعتباری و اقدامات انجام شده برای تهیه و صدور این کارت‌ها برای ارایه یارانه به مشمولان اظهار داشت: در ابتدا باید تاکید داشته باشم که قرار نیست یارانه دارو و نان حذف شود و یا در خرید افراد در داروخانه یا نانوایی تغییری رخ دهد.

وی افزود: در گذشته یارانه گندم به واردکنندگان ارایه می‌شد اما قرار بر این شد که این یارانه پس از این به نانوا داده شود. در بحث دارو هم قرار بر این است که یارانه دارو را شرکت‌های بیمه‌ای در مقابل خریدی که افراد انجام می‌دهند به داروخانه بپردازد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه قرار نیست کارت نان داشته باشیم و کارت‌های جداگانه‌ای داده نمی‌شود، ادامه داد: افراد با کارت معمولی حساب بانکی خود خرید را انجام می‌دهند و در این شرایط مشخص است که خرید از چه کسانی انجام می‌شود و با مشخص بودن اطلاعات افراد، امکان قاچاق دارو و آرد و ... وجود نخواهد داشت.

قادری در پاسخ به این سوال که یارانه دارو و نان شامل چه دهک‌هایی می‌شود، اظهار داشت: در بخش اختصاص یارانه نان و دارو تفکیکی بین افراد وجود ندارد و بین فقیر و غنی فرق و تفاوتی ایجاد نشده است. باتوجه به عملکرد نانوایی‌ها و داروخانه‌ها یارانه مورد نظر به آنها پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت یارانه گوشت خبر داد و گفت: قرار شده‌ است برای نهادهای دامی که اثرگذار در قیمت گوشت است یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به 7 دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در واقع یارانه دارو و نان شامل تمام جامعه می‌شود اما یارانه نهادهای دامی فقط شامل دهک‌های اول تا هفتم می‌شود.

قادری تاکید کرد: در این شرایط دیگر نیازی به صدور کارت‌های جدید نیست و افرادی که شامل یارانه نهادهای دامی و در واقع یارانه گوشت می‌شوند، شماره حساب خود را اعلام و ثبت می‌کنند. البته جزییات این مسائل هنوز نهایی نیست و باید نهادهای متولی جزییات را اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اعلام افزایش نرخ یارانه نقدی از سوی دولت گفت: در صورتی که قرار باشد یارانه نهاده‌های دامی (تحت عنوان یارانه گوشت ) به طور مستقیم به مردم ارایه و واریز شود، این به معنای افزایش نرخ یارانه است که یارانه دهک‌های اول تا هفتم را افزایش می ‌دهد.  

ملکی با اشاره به واردات گوشت قرمز گفت: گوشت وارد کشور شده است اما از ۲۵ اسفند توزیع خواهد شد ولی توزیع آن تاثیری در بازار نمی‌گذارد چراکه برای کنترل قیمت‌ها حداقل یک هفته زودتر گوشت وارداتی باید در بازار توزیع می‌شد. اگر به موقع این توزیع صورت می‌گرفت بدون تردید بازار اینگونه با چالش مواجه نمی‌شد؛ امیدواریم بعد از توزیع گوشت وارداتی شاهد آرام شدن بازار باشیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه حمل گوشت با ماشین‌های مخصوص صورت می‌گیرد، بیان کرد: جابه‌جایی گوشت نیازمند دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی است و همین مساله روند واردات و توزیع آن در بازار را کند کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در پاسخ به این پرسش که دولت روند صادرات را برای تنظیم بازار داخلی متوقف کرد چرا با وجود متوقف کردن صادرات باز شاهد افزایشی شدن قیمت گوشت در بازار هستیم؟ گفت: اگر صادرات اتفاق می‌افتد قیمت‌ها بالاتر از این می‌شد و شاهد اتفاق‌های بدتری در بازار می‌بودیم.

ملکی بیان کرد: گوشت گوسفند یخ‌زده از آسیای میانه وارد شده است و کیلویی ۱۳۰ هزار تومان به مغازه‌داران داده می‌شود و آنها با احتساب سود ۱۰ تا ۳۰ درصدی  آن را عرضه خواهند کرد. البته سازمان پشتیبانی امور دام روزانه اقدام به کشتار می‌کند و گوشت تازه در مغازه‌های سطح شهر و میادین میوه و تره عرضه می‌کند اما از آنجایی که حجم آن کم است چندان نتوانسته بازار را متعادل کند.‌  

این فعال صنفی با اشاره به رکود بازار در روزهای پایان سال، گفت: قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است و قابل قیاس نسبت به سال‌های گذشته نیست، در واقع بازار خرید گوشت در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان