ایران خودرو| پیش فروش ایران خودرو

قرعه کشی ایران خودرو در راه است/ محصولات ایران خودرو با قیمت جدید

به دنبال دستورات ۸ بندی رئیس جمهور در بازدید از پارکینگ خودروسازان، بسترهای تحول در بازار و صنعت خودرو مهیا شده است

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 زمان دقیق قرعه کشی ایران خودرو در اسفند ماه 1400 مشخص شد. نتایج قرعه‌کشی ایران خودرو پس از تایید نهادهای رسمی منتشر می‌شود. در طرح جدید قرعه کشی ایران خودرو در راستای حمایت از قانون حمایت خانواده و جوانی جمعیت، اختصاص خودرو به مادران با دو فرزند و بیشتر اجرایی می‌شود. موعد تحویل خودروها در قرعه کشی ایران خودرو تعیین شده است.در تصمیمات جدید قرار است قرعه کشی ایران خودرو حذف شود.​

به دنبال دستورات ۸ بندی رئیس جمهور در بازدید از پارکینگ خودروسازان، بسترهای تحول در بازار و صنعت خودرو مهیا شده است. پس از تغییراتی که خودروسازان و نهاد ناظر این صنعت یعنی وزارت صمت در برخی از موارد مانند افزایش دوره گارانتی انجام دادند و تلاش برای افزایش تولید صورت گرفت، طی روزهای اخیر دو تحول اساسی دیگر در این بخش رخ داد که شامل راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو و آزادسازی واردات خودرو می‌‌شود که هر یک به سهم خود تأثیر بسیار زیادی دراین بازار خواهد داشت.

 

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه یکپارچه فروش خودرو از ۱۲ ظهر دیروز، با هدف ایجاد شفافیت و امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی، آغاز به کار کرد و بزودی متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمام شرکت‌های خودروسازی ارائه‌ شده است، مطلع شوند و از روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.

 تقدم یا تأخر زمان ثبت‌نام، هیچ تأثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت. طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، در روزهای یکشنبه و دوشنبه، متقاضیان قادر خواهند بود از بخشنامه‌های مختلف فروش خودرو که از سوی تمامی شرکت‌های خودروسازی ارائه ‌شده است، مطلع شوند و از روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، امکان ثبت‌نام در سامانه فراهم خواهد شد.

بر این اساس در راستای اجرای بند ۵ از دستورهای  ابلاغی رئیس‌جمهوری در رابطه با چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو فعال شد.

در نخستین دوره فروش خودرو در این سامانه، بازه‌ زمانی یک هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان در نظر گرفته‌ شده است و تقدم یا تأخر زمان ثبت‌نام، هیچ تأثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت و مراسم قرعه‌کشی با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود. عرضه خودرو بر اساس این سامانه بسیار متنوع و چند برابر ظرفیت دوره‌های پیشین خواهد بود و خودروسازان موظفند تمام محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند و هیچ گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است، پیش از این، عبدالله توکلی- مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت- نیز ضمن تشریح جزئیات فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش، تأکید کرد که این سامانه با هدف ایجاد شفافیت در همه جنبه‌ها، افزایش میزان عرضه و توقف تولید خودروهای ناقص فعال خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان عرضه‌ای که در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام خواهد شد، چندین برابر دوره‌های قبل خواهد بود، اعلام کرد: در سازوکار این سامانه  برای آنکه هجوم زیادی هم اتفاق نیفتد، بازه زمانی مشخص تعیین خواهد شد و متقاضیان با عرضه تعداد قابل توجهی خودرو از سوی خودروسازان متعدد مواجه خواهند بود و دیگر مهلت زمان چند روزه برای ثبت‌نام مطرح نیست.

در حقیقت طی یک بازه مشخص خودروسازان، محصولات خود را با هم عرضه می‌کنند و مشتریان در این مدت مشخص می‌توانند با قدرت انتخاب بالا اقدام به خرید خودرو مورد نظر خود کنند. روال تحویل  به این صورت خواهد بود که برای تقاضاهای بیش از ظرفیت، مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی تعیین خواهند شد؛ در غیراین صورت خودرو به هر فرد ثبت‌نام کننده تعلق خواهد گرفت. اما با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در جهت افزایش عرضه و قاعدتاً با توجه به اینکه، شرایط به گونه‌ای پیش خواهد رفت که مصرف‌کننده واقعی می‌تواند از این طرح بهره ببرد، مرحله به مرحله تقاضاهای سوداگرانه حذف و بتدریج در گام‌های بعدی قرعه‌کشی حذف خواهد شد.

در پایان لازم به تأکید مجدد است که تفاوت تخصیص خودرو در این سامانه نسبت به فروش‌های گذشته، مؤثر نبودن تقدم تأخیر زمان ثبت‌نام متقاضیان در برنده شدن (در طرح‌های بدون قرعه‌کشی که تقدم و تأخر ثبت‌نام مؤثر بوده و در طرح‌های فروش خودروسازان خصوصی) متقاضی است.

 عواید واردات خودرو به همه اقشار جامعه خواهد رسید

 

از سوی دیگر مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست کلی بر این است که عواید واردات خودرو به همه طبقات جامعه از جمله اقشار متوسط و کم‌درآمد برسد و فضایی رقابتی ایجاد شود. «عبدالله توکلی لاهیجانی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کلیات مباحث مربوط به واردات خودرو مصوب شده و حداکثر تا یک ماه آینده آیین‌نامه آن تهیه می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخلاف صحبت‌هایی که به‌تازگی از سوی برخی عنوان شده، واردات خودرو منحصر به حجم موتور یا سقف قیمتی خاصی نیست و طیف‌های مختلفی از خودروها با حجم موتور و قیمت‌های مختلف، اتومبیل‌های برقی و غیره را شامل می‌شود که به روش‌های مختلفی وارد خواهند شد.

توکلی لاهیجانی تأکید کرد: سیاست کلی بر این است که عواید واردات خودرو به همه طبقات جامعه از جمله اقشار متوسط و کم‌درآمد برسد و فضایی رقابتی ایجاد شود، در غیر این صورت اگر واردات فقط منحصر به خودروهای لوکس و گران‌قیمت باشد، هیچ تأثیری در فضای رقابتی نخواهد داشت و قیمت‌ها را در بازار تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای نخستین بار است که از واردات به‌ عنوان ابزار سیاست‌گذاری در جهت تولید دانش‌بنیان استفاده می‌شود تا در ادامه منجر به توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه شده و افزایش بازارها و مقاصد صادراتی را نیز به دنبال داشته باشد.

وی بیان داشت: شرایط برای واردات خودرو تسهیل شده است و با توجه به فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش که طی یکی دو روز آینده اجرایی می‌شود، با افزایش عرضه خودرو و همچنین شفافیت معاملات که اتفاق می‌افتد، عرضه‌ای چند برابر دوره‌های گذشته شاهد خواهیم بود.

محدودیت های جدید برای ثبت نام در طرح قرعه کشی ها خودرو از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در سایت ایرانی کار (sale.iranecar.com/public/home) اعلام شد.

انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام

برای کلیه طرح های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (۴۸ ماهه) ملاک است.

تبصره : در صورت اتصال به سامانه برخط راهور ناجا به سامانه فروش خودروسازان (صرفا برای فروش فوق العاده یا فوری) نداشتن پلاک فعال انتظامی ملاک قرار خواهد گرفت.

غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از ۵ ماه و ۱۰۰۰۰ کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمهhttps شروع و صرفاً با عبارت .shaparak.ir به پایان می‌رسد.درصورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی توان در طرح های فروش بعدی شرکت نماید. از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می گیرد؛ اینجانب با علم به کلیه مسولیتهای مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش ؛ اقدام به ثبت نام می کنم.

سعید مدنی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به تغییر شیوه قرعه‌کشی خودرو توسط وزارت صمت، اظهار داشت: به اعتقاد بنده این موضوع نشان‌دهنده عدم اعتماد وزارت صنعت و مجموعه دولت به شرکت‌های خودروسازی است که مدیرانش را خود وزیر صنعت منصوب می‌کند، از سویی تغییر شیوه قرعه‌کشی نیز به هیچ عنوان مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه ممکن است مشکلات بیشتری را برای شرکت‌های جاده مخصوص ایجاد کند.

سیر تا پیاز ماجرای تغییر شیوه قرعه کشی ایرن خودرو

سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرده است: همه خودروساز‌ها از ۱۸ اردیبهشت هرگونه عرضه خودرو را صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودرو‌های تولیدی فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه‌ای خطاب به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده است: تا زمان ایجاد توازن در عرضه و تقاضای خودرو، تمهیدات لازم برای قرعه‌کشی متمرکز خودرو توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حداکثر تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه فراهم شود.

این درحالیست که در اوایل دی‌ماه سال گذشته، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌های طراحی‌شده، اعلام کرد که در سال ۱۴۰۱ عرضه خودرو متناسب با تقاضا خواهد شد و بدین‌ترتیب دیگر قرعه‌کشی خودرو حذف خواهد شد.

پس از آن در اسفندماه سال گذشته فاطمی‌امین بار دیگر اعلام کرد: از اواسط سال ۱۴۰۱ به‌تدریج قرعه‌کشی حذف می‌شود. البته اینطور نیست که از ابتدای سال ۱۴۰۱ قرعه‌کشی نداشته باشیم، چراکه هنوز تولید در حال رشد است و با تقاضا فاصله دارد. اما زمانی که خودرو به اندازه کافی و متناسب با تقاضا باشد، دیگر انگیزه سوداگری موضوعیت ندارد.

سعید مدنی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به تغییر شیوه قرعه‌کشی خودرو توسط وزارت صمت، اظهار داشت: به اعتقاد بنده این موضوع نشان‌دهنده عدم اعتماد وزارت صنعت و مجموعه دولت به شرکت‌های خودروسازی است که مدیرانش را خودِ وزیر صنعت منصوب می‌کند، از سویی تغییر شیوه قرعه‌کشی نیز به هیچ عنوان مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه ممکن است مشکلات بیشتری را برای شرکت‌های جاده مخصوص ایجاد کند.

وی گفت: اگر قرار باشد مبالغ قرعه کشی نیز به حساب دولت یا خرانه واریز شود و از خزانه پول‌ها به خودروسازان پرداخت شود، این موضوع برای خودروسازان مشکل ایجاد می‌کند، زیرا آن‌ها با کمبود نقدینگی مواجه شده و ممکن است، دولت در چنین وضعیتی به شرکت‌ها بدهکار شود، مانند مسئله‌ای که در حال حاضر تامین اجتماعی با دولت دارد و دولت بدهی‌های این صندوق را پرداخت نمی‌کند.

مدنی افزود: در حال حاضر در هر قرعه کشی که توسط خودروسازان انجام می‌شود، حدود ۶ میلیون درخواست برای ۵۰ هزار خودرو در سایت ثبت می‌شود، قدر مسلم بسیاری از این درخواست‌ها به عنوان نیاز واقعی نبوده و تنها برای سرمایه‌گذاری در بازار خودرو صورت گرفته است. به نوعی تقاضا‌های کاذب باعث می‌شود که کسانی که نیاز واقعی به خودرو دارند، نتوانند خودروی مورد نظر را خریداری کنند.

این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: به بیان دیگر از هر ده نفری که برای پیش فروش خودرو در قرعه کشی ثبت‌نام می‌کند، تنها یک نفر نیاز واقعی دارد، چنین تقاضایی باعث می‌شود، متقاضیان حقیقی مجبور شوند، در بازار آزاد حضور پیدا کنند، که این موضوع نیز باعث شده قیمت خودرو سر به فلک بکشد، بنابراین تا زمانی که این وضعیت ادامه دارد، مشکل بازار خودرو حل نخواهد شد. دولت باید به دنبال راهکاری باشد که تقاضای سوداگرانه در بازار خودرو را از بین برود، و این موضوع با شیوه فعلی قرعه‌کشی خودرو به هیچ عنوان محقق نخواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو افزایش تولید را شرط حذف قرعه‌کشی می‌دانند، بیان داشت: این موضوع تنها در صورتی محقق می‌شود که خودروسازان مورد حمایت قرار گیرند. در حال حاضر با توجه به اینکه آن‌ها با زیان انباشته بسیار زیادی روبرو هستند، نمی‌توانند به یکباره تولید خود را دو برابر کنند، در این زمینه دولت باید خودروسازان را به نوعی دریابد و به آن‌ها کمک کند.

مدنی ادامه داد: درحال حاضر بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد وضعی که خودروسازان در آن گرفتار شده اند تقصیر دولت است، زیرا مدیریت توسط دولت تعیین می‌شود، قیمت‌گذاری و نحوه فروش خودرو نیز به وسیله دولت مدیریت می‌شود، در چنین شرایطی دولت باید به وضعیت خودروسازان رسیدگی کند، در غیر این صورت بازار خودرو سامان نخواهد یافت.

این مدیر اسبق خودروسازی با تاکید بر اینکه قرعه‌کشی خودرو شبیه لاتاری است، تصریح کرد: قیمت‌گذاری خودرو باید آزاد شده و قیمت در حاشیه بازار تعیین شود، در این صورت بسیاری از تقاضا‌های کاذب از بازار خودرو خارج خواهد شد و پس از مدتی با متعادل شدن بازار و تامین عرضه توسط خودروسازان می‌توان قیمت خودرو را متعادل کرد و بسیاری از مردم دیگر خودرو را به قیمت‌هایی که امروز در بازار خریداری می‌کنند را نخواهند خرید.

ایران خودرو زمان قرعه کشی طرح پیش فروش عادی و ویژه مادران شامل تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس توربو در اردیبهشت 1401 را اعلام کرد.

جی پلاس، گروه خودروسازی ایران خودرو طرح جدید پیش فروش محصولات خود را به روش قرعه کشی از روز سه شنبه 6 اردیبهشت ماه 1401 آغاز شد و تا پایان روز گذشته 8 اردیبهشت 1401 ادامه داشت. در این طرح 4 محصول تارا دستی، تارا اتوماتیک، دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس توربو ارائه شده است.

بانک اول - دقایقی قبل قرعه کشی فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو ویژه مرحله سی و ششم و مرحله چهارم طرح مادران آغاز شد.

به گزارش بانک اول دقایقی قبل قرعه‌کشی طرح فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو مرحله سی‌ و ششم آغاز شد.

مراسم قرعه کشی طرح فروش فوری با قیمت قطعی ۴ محصول ایران خودرو ساعت یازده صبح امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه آغاز شده است

اسامی برندگان در طرح "مادران" تا ۷۲ ساعت آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

منتخبان به مدت ۳ روز مهلت خواهند داشت تا به واریز، مبلغ پیش پرداخت براساس بخشنامه اقدام کنند و در صورت واریز نکردن وجه، نفرات فهرست ذخیره، جایگزین خواهند شد.

ظرفیت محصولات در طرح ویژه عموم:

تعداد شرکت کنندگان

ظرفیت

شانس برنده شدن

پارس سال سفارشی XU۷P

۱.۵۹۲.۲۰۹

۱۵۰۰

۱ به ۱۰۶۱

پارس TU۵

۲.۵۴۰.۱۹۱

۱۵۰۰

۱ به ۱۶۹۳

رانا پلاس پانوراما

۴۸۴.۳۶۷

۵۰۰

۱ به ۹۶۸

رانا پلاس

۱۷۷.۳۹۹

۵۰۰

۱ به ۳۵۴

مجموع ۴.۷۹۴.۱۶۶ ۴۰۰۰ ۱ به ۱۲۴۳

ظرفیت محصولات در طرح مادران:

تعداد شرکت کنندگان

ظرفیت

شانس برنده شدن

پارس سال سفارشی XU۷P

۱۰۷.۸۷۲

۱۵۰۰

۱ به ۷۱

پارس TU۵

۱۷۱.۸۲۱

۱۵۰۰

۱ به ۱۱۴

رانا پلاس پانوراما

۱۸۲۱۲

۵۰۰

۱ به ۳۶

رانا پلاس

۸۷۷۶

۵۰۰

۱ به ۱۷

مجموع ۳۰۶.۶۸۱ ۴۰۰۰ ۱ به ۷۶

مراسم قرعه کشی سی و ششمین فروش فوق‌العاده ایران خودرو فردا یک‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد.

به گزارش برنا، گروه صنعتی ایران خودرو در سی و ششمین فروش فوق‌العاده متقاضیان عادی و چهارمین فروش فوق‌العاده طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، چهار محصول خود را عرضه کرد.

در این طرح، چهار محصول پارس سال سفارشی، پارس با موتور TU5، رانا پلاس و رانا پلاس با موتورTU5P، سقف شیشه ای و گیربکس شش سرعته دستی عرضه شد.

با توجه به تعطیلی روز شنبه، سال‌روز شهادت حضرت امام علی (ع)، مراسم قرعه کشی یک‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار خواهد شد.

دو شرط مهم برای حذف قرعه کشی ایران خودرو

سخنگوی ایران‌خودرو گفت: ما به دو شرط از شهریور سال ۱۴۰۱، قرعه کشی را حذف خواهیم کرد.بابک رحمانی، گفت:ما به دو شرط افزایش عرضه ۷۵۰ هزار دستگاه در سال و حذف قیمت دستوری یا همان اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه، قرعه کشی ایران خودرو حذف می‌شود.

سخنگوی  ایران خودرو افزود: نیاز بازار خودرو سالانه ۱ میلیون ۲۰۰ تا ۱ میلیون ۵۰۰ هزار دستگاه است که ایران خودرویی‌ها برای تولید ۷۵۰ هزار دستگاه شامل ۲۵ هزار خودرو سنگین و ۷۲۵ هزار دستگاه سواری برنامه ریزی کردند، ولی افزایش عرضه، یک دلیل حذف قرعه کشی است که مسلما به تدریج در نیمه دوم سال اتفاق می‌افتد.

رحمانی در خصوص افزایش ۴۰ میلیونی قیمت خودرو سمند دوگانه سوز گفت: بیش از یکسال است که سمند دوگانه سوز نه تولید و نه فروخته می‌شود و فقط مصرف تاکسی دارد لذا افزایش قیمت آن تابع قوانین خاصی نیست.

وی اضافه کرد: ما در دو ماهه پایان سال نسبت به ۱۰ ماهه قبل، ۱۷ درصد افزایش عرضه داشتیم و بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه عرضه شدکه ۶۸ هزار دستگاه خودرو تحویل مردم دادیم بنابراین افزایش قیمت خودرو ناشی از عدم عرضه نیست و عواملی مانند انتظارات تورمی سال ۱۴۰۱، افزایش قیمت ارز و لغو مصوبه واردات موجب افزایش قیمت خودرو شده است.

سخنگوی  ایران خودرو درباره واردات ۱۳ دستگاه خودرو سواری بنز E ۲۰۰ که ۶ ماه گذشته توسط شرکت زیرمجموعه ایران‌خودرو واردشده بود، گفت: این شرکت نمایندگی انحصاری واردکننده بنز آلمان که کل سهام آن مربوط به ایران خودرو است؛ ثبت سفارشات آن، قبل از تصویب ممنوعیت واردات بوده است.

وی افزود: قبل از تحریم ها، نمایندگی زیرنظر خود شرکت مرسدس بنز انجام شد و ۷۵۶ دستگاه از این دستگاه در ایران تولید شد و این اجازه را مستقیم از شرکت مرسدس بنز گرفتیم که توسط شرکت تجارت ستاره ایران، بنز تولید شود منتها بعد از تحریم نتوانستیم این همکاری را ادامه دهیم.

رحمانی نمایندگی رسمی بنز آلمان را شرکت تجارت ستاره ایران معرفی کرد و گفت: انتقال دانش فنی از سوی شرکت بنز فقط به شرکت تجارت ستاره ایران انجام شده و امروز درخواست دارند که با معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری، شرکتی دانش بنیان ثبت کنند.

سخنگوی  ایران خودرو با اشاره به موافقت ایران خودرو نسبت به واردات خودرو گفت: واردات خودرو، کمک کننده خودروسازان است، زیرا که تجربه نشان داده هروقت خودرو وارد شد ما بیشترین تولید را انجام دادیم.

اما به راستی مزایای خرید خودرو به صورت اقساطی چیست و چرا اینچنین خریدی بهترین گزینه برای ماشین‌دار شدن قلمداد می‌شود؟

در این مقاله سعی داریم درباره پاسخ به این پرسش مهم مطالب جامعی ذکر کنیم و با شما درباره شیوه خرید خودروهای جدید و زیبای ایران خودرو و سایپا یعنی تارا و شاهین به صورت اقساطی مواردی را در میان بگذاریم. پس خواندن هیچ یک از قسمت‌های این مقاله را از دست ندهید و با دقت آن را تا انتها دنبال کنید.

پول کمتر، ماشین بهتر

نخستین مزیت برای خرید اقساطی خودرو و شرکت در طرح‌های فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا این است که می‌توان با رقمی پایین‌تر خودرویی بهتر سوار شد.

مثلا تصور کنید کسی بخواهد با رقمی معادل یکصد میلیون تومان نسبت به خرید خودرو اقدام کند. اینجاست که بجز پراید دست دوم و کارکرده گزینه دیگری برای خریدار محترم باقی نخواهد ماند. اما همین فرد اگر سراغ شرکت‌های معتبر فروشنده خودرو مثل فرنام خودرو برود، می‌تواند با همان یکصد میلیون تومان خودروهای مختلفی مثل پژو ۴۰۵ و یا سمند از ایران خودرو و یا تیبا و ساینا از سایپا بخرد و آنرا فوری تحویل بگیرد.

شاید بگویید خرید نقدی دست دوم فقط یکبار هزینه دارد و تمام اما خرید اقساطی به پرداخت ماهانه موکول می‌شود و اگر کسی بخواهد در طرح فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا شرکت کند، باید در ادامه هم هزینه اقساط را بپردازد. اما این حرف درست و دقیق نیست؛ به عللی که در ادامه خواهد آمد.

خرید خودروی دسته دوم یعنی استقبال از هزینه‌های تعمیر و تعویض قطعات مصرفی خودرو. خرید خودروی دست دوم یعنی هزینه‌کرد برای تعویض تسمه تایم و یا هزینه برای تعویض رادیات پوسیده و سوراخ شده. شاید اگر کسی همین هزینه‌ها را باهم جمع بزند و از آن میانگین بگیرد، این میانگین از هزینه اقساط خرید قسطی خودرو بیشتر هم بشود!

سبقت گرفتن از حرکت سریع قیمت خودرو

بازار خودروی ایران یک بازار خاص و متفاوت از جاهای دیگر دنیاست، این موضوع بر هیچکس پوشیده نیست. عدم اجرای طرح فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا از سوی نمایندگی‌های کارخانه‌ها و بالا رفتن قیمت خودروها بیش از کیفیت لازمه آن، از جمله مولفه‌هایی است که گواه عجیب بودن بازار خودروی ایران است.

در شرایطی که قیمت خودرو با دلیل و بی دلیل مرتبا بالا می‌رود، تفکر پس انداز کردن برای خرید خودروی جدید و ارتقا خودروی زیرپای هر فرد، امری عبث و بیهوده است.

در این میان خرید اقساطی خودرو یعنی با قیمت امروز خرید کنید ، خودرو را به‌صورت فوری و آنی تحویل بگیرد ولی قیمت آن را در بازه طولانی بپردازید و اینگونه پول جمع کنید و گران شدن خودرو را دور بزنید.

چگونه برای خرید اقساطی خودرو به فروشنده اعتماد کنیم؟

در سایه عدم اجرای طرح فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا از سوی کارخانه‌ها، برخی  شرکت‌های مختلف در امر فروش اقساطی خودرو اقدامات خود را آغاز کردند و کار به جایی رسید که شیادان هم در لباس شرکت لیزینگی به مثابه یک گرگ به جان بازار و اعتماد مردم افتادند.

اینجاست که باید یک مجموعه با سابقه، مورد اطمینان و متعهد در زمینه اجرای تعهدات را یافت. ما این مسیر را برای شما کوتاه کردیم و قصد داریم یکی از معتبرترین فروشندگان اقساطی خودرو را به شما معرفی کنیم.

فرنام خودرو که نام آن یکی دو مرتبه در خلال متن مقاله آمد در سایه تجربیات گسترده و ارزشمندی که در بازار خرید و فروش خودرو کسب کرده، طرح‌های گوناگونی برای فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته است.

این مجموعه از آنجایی برتر و محل رجوع مناسبی برای خرید خودروی اقساطی است که متعهد به تحویل فوری خودرو برای تمامی محصولات است.

فرنام خودرو در گام‌ دیگر متعهد به این است که ما به ازای دریافت پیش پرداخت از مشتری، اصل سند و پلاک خودرو را به نام خریدار میزنیم تا او نیز بتواند با آسودگی خیال و ضمیری مطمئن‌ به رانندگی با خودرویش مشغول شود.

ویژگی دیگر فرنام خودرو تنوع بالا در محصولات قابل ارایه در طرح فروش اقساطی خودرو می‌باشد. علاقه‌مندان به خرید اقساطی خودرو از سراسر ایران می‌توانند نسبت به تهیه خودروی دلخواهشان اقدام کنند.

فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا در کنار محصولات گروه تولیدی بهمن تنها بخشی از طرح‌های فروش اقساطی در فرنام خودرو است.

تا چندی پیش زیباترین خودروی تولید داخل یا دنا پلاس یا موارد مشابه آن. اما به تازگی خودروهای جدیدی به خط تولید دو خودروساز بزرگ ایرانی پیوسته است.

تارا از ایران خودرو و شاهین از سایپا دو خودرویی هستند که طراحی ظاهری زیبا و جذابی نسبت به دیگر خودروهای ایرانی دارند.

متاسفانه این دو خودرو در طرح‌های فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا به هیچ عنوانی عرضه نشده است‌. اما این پایان راه نبود؛ چرا که مجموعه معتبر فرنام خودرو اقدام به فروش اقساطی شاهین و تارا نموده است.

شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر در زمینه خرید اقساطی ایران خودرو و سایپا توسط فرنام خودرو، به سایت مجموعه فرنام خودرو مراجعه کرده و از طریق گوشی با کارشناسان خبره و زبر دست این مجموعه ارتباط برقرار کرده و پاسخ پرسش‌های خود را برشمرید.

این مجموعه علاوه بر فروش اقساطی ایران خودرو و سایپا و دیگر محصولات تولید داخل، امکان خرید اقساطی برای برخی خودروهای خارجی را هم فراهم کرده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان