مرگ دردناک خانم معلم فداکار

صبح روز شنبه ۲ دختر دانش‌آموز همراه با خانم معلمشان جان خود را در یکی از هوتک‌ها (آبگیر) در روستای سلور بازار بخش پلان چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان از دست دادند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

همزمان با گرم شدن هوا حوادث مربوط به غرق شدگی نیز رو به افزایش است. در تازه‌ترین حادثه که در روستای سلور بازار بخش پلان چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان رخ داد، ۲ دختر دانش‌آموز همراه با خانم معلمشان جان خود را در یکی از هوتک‌ها (آبگیر) از دست دادند، اما این حادثه چگونه اتفاق افتاد؟ ماجرا از این قرار بود که صبح دیروز (شنبه) این خانم معلم به نام یاسمین هوت همراه تعدادی از دانش‌آموزان که از اقوامش بودند برای تفریح به اطراف روستا رفته بودند.

هرچند این روستا در سال‌های اخیر از آب لوله‌کشی برخوردار شده، اما همچنان در اطراف روستا هوتک‌ها وجود دارند و بارندگی‌های اخیر موجب شده هوتک‌ها پرآب باشند. بعد از آنکه دختربچه‌ها ساعتی را در اطراف روستا به بازی گذراندند، برای شستن دست و روی‌شان کنار یکی از هوتک‌ها رفتند. هنوز چند لحظه از حضور بچه‌ها در آنجا نگذشته بود که به‌دلیل گل‌آلود بودن کنار هوتک پای ۳نفر از آنها سر خورد و داخل آب افتادند. خانم معلم با سر و صدای بچه‌ها متوجه حادثه‌ای که اتفاق افتاده بود شد و دوان‌دوان خودش را به هوتک رساند و داخل آب پرید. او می‌خواست هرطور که شده جان بچه‌ها را نجات دهد. خانم معلم فداکار به هر زحمتی که شده توانست یکی از دختربچه‌ها را نجات دهد، اما ۲ دانش‌آموز ۷ و ۸ ساله به نام‌های رقیه و مریم همراه با خود خانم معلم در هوتک غرق شدند.

مهرداد آرام، بخشدار بخش پلان چابهار، در این‌ باره گفت: تفریح بچه‌ها همراه با معلم‌شان ارتباطی به مدرسه ندارد و آنها چون فامیل بودند با یکدیگر به اطراف روستا رفته بودند و یکی از قربانیان برادرزاده خانم معلم بود.

او ادامه داد: به‌دنبال این حادثه و با داد و فریاد سایر بچه‌ها بعد از حدود ۲۰ دقیقه مردان روستا متوجه حادثه شده و پیکرهای قربانیان را از آب بیرون کشیدند.

این حادثه تلخ در شرایطی اتفاق افتاد که چند روز قبل نیز ۳ دختر نوجوان که برای شستن لباس به کنار رودخانه‌ای رفته بودند به‌دلیل باتلاقی بودن رودخانه در آن گرفتار شده و جان خود را از دست دادند. روز چهارشنبه گذشته ۴ دختر نوجوان که اهل روستای گورناگ از توابع بخش مرکزی شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان بودند برای شست‌وشوی لباس کنار رودخانه گورناگ رفتند. آنها مشغول شست‌وشوی لباس و بازی بودند که به‌دلیل باتلاقی بودن حاشیه رودخانه در آن فرو رفتند. در جریان این حادثه ۳ نفر از دختران نوجوان در رودخانه غرق شدند و یکی از آنها نجات پیدا کرد. 

در همین حال ماریه امیریان، بخشدار بخش مرکزی شهرستان سرباز در این‌باره گفت: این حادثه حدود ساعت ۱۵روز چهارشنبه اتفاق افتاد و قربانیان بین ۱۲ تا ۳۰ سال سن داشتند. آنها از اهالی همان روستا بودند که در رودخانه غرق شدند و با تلاش افراد محلی پیکرهای‌شان از آب بیرون کشیده شد.

وقوع این دو حادثه جداگانه که منجر به مرگ ۶ زن و کودک در سیستان و بلوچستان در رودخانه هوتک شد بار دیگر زنگ خطر درباره رسیدگی به مناطق محروم را به صدا درآورد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان