شکنجه دانش آموز کلاس اول توسط معلم

پدر این دانش آموز افزود: وقتی که به خانه آمده بود به مادرش گفته بود که گرمم است، نهار نخورده بود و فقط گریه کرده بود تا در نهایت ماجرای کتک خوردنش توسط معلم را برای همسرم بازگو کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

دانش آموز ایلامی توسط معلم خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت.معلمی در روستای ریزه وند بولی از توابع شهرستان چوار دانش آموز کلاس اولی خود را کتک زد به نحوی که آثار کبودی روی بدن این کودک ۷ ساله کاملا مشهود است.
پدر دانش آموز گفت: چوپان هستم. صبح زود احشام را به صحرا می‌برم و عصر برمی‌گردم، هفته گذشته وقتی به خانه آمدم همسرم را در حال گریه کردن دیدم وقتی موضوع را جویا شدم گفت که امروز معلم ابوالفضل او را کتک زده و تمام بدنش کبود شده و نمی‌تواند چیزی بخورد.
وی در ادامه گفت: دخترم کلاس پنجم است و به همراه پسرم در یک مدرسه درس می‌خواند، روز حادثه طبق روال هر روز دخترم ساعت ۱۲/۳۰ به منزل آمده بود، اما پسرم حدود ساعت ۲ به خانه برگشته بود.

پدر این دانش آموز افزود: وقتی که به خانه آمده بود به مادرش گفته بود که گرمم است، نهار نخورده بود و فقط گریه کرده بود تا در نهایت ماجرای کتک خوردنش توسط معلم را برای همسرم بازگو کرد.
وی با بیان اینکه چشم دیدن بدن کبود پسرم را نداشتم بیان داشت: عصر که به خانه آمدم با دیدن دست‌های کبود و متورم پسرم آرزو کردم که بمیرم، تحمل دیدن آزار هیچ کودکی را ندارم، اما باز هم به قانون تمکین کردم و روز بعد با مراجعه به پاسگاه از معلم فرزندم شکایت کردم و سپس به آموزش و پرورش شهرستان چوار رفتم و آنجا هم علیه او طرح شکایت کردم.
وی تصریح کرد: معلم، آب روی دست فرزندم ریخته بود و با چوب زده بود، به رئیس آموزش وپرورش هم گفتم معلم حق تنبیه دارد، اما شکنجه خیر، دیدن بدن کبود و متورم پسرم برایم شکنجه است.

این پدر با اشاره به اینکه پسرم شب‌ها مضطرب است و استرس دارد گفت: ابوالفضل شب‌ها وحشت دارد، از خواب بیدار می‌شود، می‌گوید بدنم درد می‌کند و با التماس می‌گوید بابا دیگر من را به مدرسه نفرست، چنان از مدرسه وحشت کرده که از کانکس مدرسه می‌ترسد. زیرا معلم گفته بود اگر پیش پدر و مادرت چیزیی بگویی باز هم کتکت می‌زنم.

اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام هم با درباره کتک‌کاری این دانش آموز توسط معلم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به موضوع تنبیه دانش آموز کلاس اول دبستان منتظر قائم روستای ریزوند از توابع شهرستان چوار با توجه به اظهار آموزش و پرورش این شهرستان اعلام می‌دارد.

روز سه شنبه مورخه ۱۴۰۰/۸/۱۱برابر تماس یکی از اولیای دانش آموزان روستای مذکور مبنی بر تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان کلاس اول، بلافاصله کارشناس ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مدیریت آموزش و پرورش چوار به همراه یک نفر دیگر از همکاران جهت بررسی قضیه به روستای مذکور اعزام شدند و همچنین آموزگار کلاس به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جهت توضیحات احضار گردید تا جنبه‌های موضوع روشن‌تر شود.

پس از آن اولیای دانش آموز به منظور شکایت و پیگیری موضوع به مدیریت آموزش و پرورش مراجعه و اظهار داشتند که فرزندمان توسط آموزگارش تنبیه شده است.
به همین سبب جلسه‌ای با حضور سرپرست و اعضای شورای معاونان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تشکیل گردید و تذکرات لازم توسط کارشناسان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و حراست شهرستان به آموزگار داده شد. از طرفی کماکان قضیه از بعد اداری در دست بررسی است و این مدیریت روال اداری و قانونی برخورد با این موضوع را در پیش دارد و در صورت محرز شدن تخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.»

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 
  • ناشناس
    0

    اگه من جای بابای ای بچو بودم معلمو زنده نمیزاشتم

  • امیر
    0

    وقتی فردی صلاحیت ندارد.که شغل مقدس معلمی را داشته باشد استخدام می کنید .باید منتظر عواقبش باشیدحالا هم چون پدر این کودک هفت ساله چوپان است و از قشر محروم جامعه کسی به شکایتش رسیدگی نمی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان