قیمت سکه | قیمت سکه امروز

قیمت سکه از نفس افتاد | کاهش عجیب قیمت سکه

روند قیمت‌ها در این بازار یک روند نزولی ثبت شده و در آخرین معاملات هفته، سکه تمام ۲۴۰ هزار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۰۰۰ تومان ارزان از ابتدای هفته بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت سکه در چند وقت اخیر دچار نوسان است .قیمت سکه بسته بسته به قیمت دلار و نفت و خیلی از مسائل دیگر تغییر می کند.قیمت سکه روزانه اعلام می شود و قیمت سکه بهار آزادی و سکه امامی باهم فرق می کند. قیمت سکه این روزها نوسانات زیادی را تجربه کرده و الان که قیمت دلار تا حد زیادی پایین آمده، قیمت سکه و طلا نیز به تبعیت از آن کاهش پیدا کرده است.

نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: بازار طی دو هفته اخیر از بازگشایی در سال جدید و به‌ویژه یک هفته اخیر، همچنان رکود خود و کاهش تقاضا و معاملات را با توجه به ایام ماه رمضان و شب‌های قدر و همچنین نگرانی و تامل مردم برای انجام معاملات به امید آنکه قیمت‌ها با افزایش یا کاهش خاصی همراه شود، حفظ کرده است.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه این هفته، آخرین هفته از فروردین ماه بود اما هنوز بازار روند تقاضا آنگونه که باید، نبود و روال عادی خود برای خرید و فروش مصنوعات طلا و سکه را پیدا نکرده است. این هفته نیز با توجه به ایام شب‌های قدر میزان تقاضا کمتر بوده است اما امید است که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن عید فطر، بازار سکه و طلا نیز رونق بیشتری پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: در این هفته کاهش ۳۲ دلاری اونس جهانی را شاهد بودیم و بازارهای داخلی نیز تا حدودی با نوسان کاهشی نرخ ارز مواجه شد. نبود تقاضا و نوسانات کاهشی اونس جهانی و نرخ ارز سبب شد، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا ایجاد شود. البته از سوی دیگر تشدید جنگ اوکراین و روسیه، خبرهای سیاسی- اقتصادی در سطح دنیا، نگرانی مردم برای انجام معاملات به امید آنکه قیمت‌ها با افزایش یا کاهش خاصی روبه‌رو شود، دست نگه داشته‌اند و این موارد بازار سکه و طلا را تحت تاثیر قرار داده است و هنوز رونق خاصی در رابطه با بازار داخلی و صنعت طلا و سکه وجود ندارد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: اما همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است، بازار درحال‌حاضر از ثبات نسبی خوبی برخوردار است و نوسان‌های دو تا هفت درصدی، کاملا طبیعی است که تاثیرپذیر از نرخ اونس جهانی طلا و نوسان آن، نوسان بازار داخلی ارز و تقاضاست و ممکن است در تمام سطح دنیا این افزایش یا کاهش دو تا هفت درصدی وجود داشته باشد.

پیش بینی قیمت سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین قیمت سکه در سال گذشته به ۱۵ اردیبهشت ماه اختصاص دارد که در این روز نرخ سکه بر روی ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان قرار داشته و بیشترین قیمت سکه در ۲۴ آذر ماه بود. قیمت سکه در روز یاد شده بیش از ۲۰۰ هزار تومان گران شد و با ۱۳ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان به قله ۱۴۰۰ رسید و روز طلایی برای قیمت سکه بود.

با نگاهی اجمالی به بازار سکه در سال گذشته می توان گفت که بیشترین کاهش قیمت این فلز زرد رنگ در نیمه اول سال و در ماه خرداد بوده است. قیمت سکه در روزهای پایانی این ماه بیش از ۴۹۰ هزار تومان ارزان شده و با ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان نرخ گذاری شده بود. اما در نیمه دوم سال کمترین کاهش قیمت سکه به ماه های بهمن و اسفند بر میگردد. قیمت سکه در دو ماه پایانی سال قبل در روز های ۲۵ بهمن با ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان و ۱۸ اسفند با ۱۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان فقط ۵ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

در میان روزهایی که در جایگاه بالا ترین افزایش قیمت سکه قرار دارند می توان به ۸ خرداد و ۱۳ آذر اشاره کرد. قیمت سکه در این روز ها به ترتیب ۳۷۰ هزار و تومان و ۳۹۹ هزار تومان رشد کرد. قیمت سکه در ۸ خرداد با ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد و در ۱۳ آذر با ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار تومان مبادله شد. کمترین افزایش قیمت سکه هم در ۱۵ اسفند بود که تنها ۵ هزار تومان رشد را ثبت کرده بود.

سکه ۲۴۰ هزار تومان و طلا ۴۰۰۰ ارزان شد

بذرافشان در رابطه با تغییرات نرخ سکه و مصنوعات طلا و آخرین قیمت‌های معاملاتی این هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۲۴۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش نرخ داشته‌ و در آخرین معاملات هفته به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه‌های طرح قدیم نیز با کاهش حدودا ۱۲۰ هزار تومانی در پایان هفته به ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده‌اند. در این هفته حباب سکه اما تغییرات خاصی نداشت و همچنان در محدوده ۳۰۰ هزار تومان قرار دارد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: هر قطعه نیم سکه در پایان هفته هفت میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و ربع سکه چهار میلیون و ۲۴۰ هزار تومان نرخ دارد که به ترتیب نیم سکه با ۱۲۰ هزار تومان و ربع سکه با ۷۰ هزار تومان کاهش هفتگی را تجربه کرده‌اند. سکه گرمی در این هفته تغییر خاصی نسبت به ابتدای هفته نداشته و در پایان هفته دو میلیون و ۵۸۰ هزار تعیین نرخ شده است.

بذرافشان افزود: هر مثقال طلای آب شده ۱۷ عیار نیز طی یک هفته اخیر ۲۵ هزار تومان افت نرخ داشته و به پنج میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش حدود ۴۰۰۰ هزار تومانی، یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان در پایان هفته نرخ دارد. اونس جهانی نیز درحال‌حاضر ۱۹۴۲ دلار ثبت شده است که در یک هفته اخیر ۳۲ دلار کاهش داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان