ایران خودرو| پیش فروش ایران خودرو

خودروی پرطرفدار ایران خودرو دوباره ترمز برید/ قیمت سمند سرسام‌آور شد

امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ بازار خودرو پس دو روز پیاپی رشد قیمت، با نزولی شدن نرخ دلار استپ کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

ایران خودرو هر هفته آگهی پیش فروش دارد ماشین های ایران خودرو با کیفیت است ایران خودرو شاسی بلند جدید وارد بازار کرده است قیمت ماشین های ایران خودرو بالا است.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز پرتیراژهای ایران خودرو در کنار سایپایی ها بدون تغییر قیمت گذاری شدند. تثبیت قیمت خودرو در حالی صورت گرفت که طی روزهای اخیر بازار خودرو به دفعات شاهد رشد قیمت بود و به گفته فعالان بازار خودرو در صورتی که تغییر خاصی رخ ندهد بازار به نوسان اندک خود ادامه خواهد داد.

مسکوت ماندن مذاکرات و خروج آن از بن بست یکی از عواملی است که می تواند بازار را بار دیگر تغییر دهد. از سوی دیگر در صورتی که شنیده ها در خصوص احتمال باز شدن واردات ۷۰ هزار دستگاه خودرو شاهد تغییراتی در بازار خودرو خواهیم بود، در غیر این صورت بازار با روال کنونی پیش خواهد رفت.

از سوی دیگر به گفته فعالان بازار خودرو نوسان قیمتی در بازار خودرو در حالی هر روز قیمت خودرو را به یک سمت می برد که به گفته فعالان بازار خودرو، هنوز خریداران با بازار خودرو آشتی نکرده اند، در این خصوص فعالان بازار خودرو به این نکته تاکید می کنند که بی اعتمادی در بازار موجب شده تا معاملات در بازار خودرو به پایین ترین سطح خود برسد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX»، «سمند LX با موتور EF۷» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی»، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز «سمند LX» در بازار امروز بدون تغییر۲۸۰ میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتور EF۷ » هم امروز ۳۲۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد. از سوی دیگر امروز «سمند سورن پلاس» هم بدون تغییر ۳۲۱ میلیون تومان در بازار قیمت خورد.

از سوی دیگر در میان محصولات ایران خودرو امروز «رانا پلاس» امروز بدون تغییر در بازار ۳۳۲ میلیون به فروش رسید. «دنا معمولی» هم تغییر قیمت نداشت و ۳۸۵ میلیون تومان در بازار معامله شد. «دنا پلاس توربو اتومات» نیز بدون تغییر ۴۹۲ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر در میان خانواده پژو ۲۰۷ نیز شاهد تغییر قیمت نبودیم و امروز «پژو ۲۰۷ دنده ای» ۳۸۶ میلیون تومان در بازار دست به دست شد و قیمت «پژو ۲۰۷ شقف شیشه ای» هم در بازار به ۳۹۷ میلیون تومان باقی ماند.

رایط اختصاصی بخشنامه ایران خودرو

    مشمولین این طرح فقط مجاز به ثبت نام در یکی از شرکت‌های خودروسازی هستند.

    تحویل خودرو بر پایه اولویت بندی تعیین شده در قرعه کشی و دیگر ضوابط ابلاغی کمیته خودرو خواهد بود.

    انتخاب رنگ خودرو توسط مشتری، پس از اعلام اسامی منتخبین و توسط مشتری در زمان واریز وجه صورت خواهد گرفت.

    خودروی ثبت نامی، از بیمه شخص ثالث برابر آخرین سقف قانونی ابلاغ شده در زمان تحویل خودرو برخوردار خواهد بود.

    صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی، آدرس و کد پستی بر عهده متقاضی است و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده کلیه تبعات ناشی از آن از جمله تأخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودرو برعهده شخص است.

    اعلام تولد فرزند دوم یا مابعد، پس از تاریخ ۱۹ / ۰۸ / ۱۴۰۰ و صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی، آدرس و کد پستی بر عهده متقاضی است و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده، کلیه تبعات احتمالی ناشی از آن مانند تأخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودرو برعهده متقاضی است

    در صورت بروز هرگونه تأخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، معادل ۳۶ درصد سالیانه (۳ درصد ماهانه)، خسارت تأخیر به صورت روز شمار محاسبه و مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود.

    امکان انصراف از ثبت نام تا قبل از پایان مهلت نام نویسی از طریق سایت و میز کار (پنل کاربری) امکان پذیر است و لیکن پس از انعقاد قرارداد، مشتری به هیچ عنوان حق انصراف ندارد.

    سامانه پیام کوتاه شرکت ایران خودرو به شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ است و کلیه پیامک‌های ارسالی از طریق شماره مذکور صورت خواهد گرفت.

    شماره تلفن مرکز تماس ایران خودرو برای پاسخگویی در حین نام نویسی ۸۲۲۷۲۷۲۷-۰۲۱ است.

علاوه بر شرایط اختصاصی، محدودیت های طرح های فروش خودروسازان نیز به قوت خود باقی است. بر این اساس:

    به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می گیرد.

    حداقل فاصله زمانی از آخرین خرید از شرکت های ایران خودرو و سایپا ۴۸ ماه است.

    ثبت نام همزمان در طرح های فروش ایران خودرو و سایپا ممکن نیست

    ثبت نام برای متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال بر روی خودروهای سواری با کاربری شخصی ممنوع است

    ارائه گواهینامه رانندگی حدقل پایه سوم معتبر الزامی است.

    انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع است

    شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد

    ثبت نام برای افراد حقوقی میسر نیست

    گارانتی خودرو پس از ۵ ماه از تحویل خودرو در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می گردد و حداقل کارکرد در این مدت ۱۰۰۰ کیلومتر است.

 

قیمت خودرو در روزهای گذشته

وانت آریسان ارزان‌ترین خودرو تولیدی ایران‌خودرو در بازار آزاد محسوب می‌شود و در دسته وانت‌های تک‌کابین قرار می‌گیرد. ارزان‌ترین خودرو سواری تولید شده ایران‌خودرو در بازار آزاد رانا Lx است. رانا با موتور TU5 از نظر پیشرانه با خودرو‌های ۲۰۶ تیپ پنج، پژو پارس، پژو ۲۰۷ و پژو ۴۰۵ رقابت دارد. با وجود توقف تولید رانا، نسخه به روزرسانی شده رانا پلاس توسط ایران‌خودرو روانه بازار شد. بعد از رانا Lx، پژو ۴۰۵ و سمند LX ارزان‌ترین محصولات داخلی ایران خودرو به حساب می‌آیند.

گران‌ترین خودرو داخلی ایران‌خودور دنا پلاس توربو اتوماتیک است. دنا پلاس توربو اتوماتیک از موتور EF7 توربو بهره می‌برد و مجهز به جعبه دنده شش‌سرعته است. همچنین جدیدترین خودرو داخلی ایران‌خودرو تارا دنده دستی است و همین حالا دومین محصول گران‌قیمت ایران‌خودرو به شمار می‌رود. همچنین قرار است نسخه اتوماتیک تارا به زودی وارد بازار شود.

پژو پارس اتوماتیک نیز ارزان‌ترین محصول ایران‌خودرو با جعبه دنده اتوماتیک است. بین مدل‌های مونتاژی ایران‌خودور پژو ۵۰۸ بیشترین قیمت را دارد و کنار سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک در دسته خودرو‌های گران‌تر از یک میلیارد قرار می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان