کشف جسد کوهنورد ۴۰ ساله در دارآباد

مدیرعامل هلال احمر استان تهران از سقوط یک کوهنورد در محدوده آبشار 《چال مگس》خبر داد و گفت: پیکر کوهنورد ۴۰ ساله پس از جستجوی ۱۰ ساعته در دارآباد پیدا شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

مدیرعامل هلال احمر استان تهران از سقوط یک کوهنورد در محدوده آبشار 《چال مگس》خبر داد و گفت: پیکر کوهنورد ۴۰ ساله پس از جستجوی ۱۰ ساعته در دارآباد پیدا شد.

شاهین فتحی اظهار داشت: در پی اعلام مردمی در خصوص گم شدن فردی به سامانه ندای امداد و نجات ۱۱۲ در ساعت ۱۳ روز چهارشنبه سوم فروردین ۱۴۰۱ مبنی بر مشاهده تعدادی تجهیزات کوهنوردی در ارتفاعات دارآباد تهران، بلافاصله مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران موارد را به تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان شمیرانات جهت اعزام به محل ابلاغ کرد.

 فتحی افزود: پس از اطلاع به تیم اعزامی پس از جستجو و بهره گیری از اطلاعات کوهنوردان حاضر در منطقه توانستند پیکر کوهنوردی آقا و حدوداً ۴۰ ساله را در محدوده آبشار چال مگس دارآباد پیدا کنند.

    وی عنوان داشت با توجه به قرار گرفتن جسد کوهنورد سقوط کرده در رودخانه‌ای که انتهای دره وجود داشت، نجات گران پس از ساعت‌ها تلاش با ایجاد کارگاه فنی طناب کشی توانستند با انتقال پیکر به بالای دره، پیکر وی را تحویل عوامل شهرداری و انتظامی جهت طی اقدامات لازم کنند.

    فتحی گفت: هلال احمر استان تهران در ارتفاعات شمال تهران که بیشتر آن در شهرستان شمیرانات واقع شده است، دارای ۳ پایگاه امداد و نجات کوهستان می‌باشد که با استقرار نجات گران کادر و داوطلب تخصصی در این پایگاه‌ها، به حادثه دیدگان محدوده شرقی قله توچال خدمت رسانی می‌کند.

    مدیرعامل هلال احمر استان تهران در پایان عنوان داشت: شهروندان در صورت مواجهه با حوادثی در ارتفاعات و جاده‌ها می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲ (ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر) جهت امدادرسانی موردنیاز، تماس حاصل کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان