سارق پنج میلیاردی، زن همسایه بود

پشت پرده سرقت 5میلیارد تومانی از خانه‌ای در شمال تهران زن همسایه بود که پیش از این نیز به جرم سرقت دستگیر و زندانی شده بود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

پشت پرده سرقت 5میلیارد تومانی از خانه‌ای در شمال تهران زن همسایه بود که پیش از این نیز به جرم سرقت دستگیر و زندانی شده بود.

مدتی قبل مأموران پلیس پایتخت در جریان دستبرد میلیاردی به خانه‌ای در حوالی ولنجک قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. صاحبخانه می‌گفت که چند ساعت‌ قبل‌تر برای انجام کاری خانه را ترک کرده بود اما هنگام بازگشت متوجه شده که دزدان به خانه‌اش دستبرد زده‌اند و لوازم باارزش خانه‌اش و همه پول‌ها و طلاهایش به ارزش 5میلیارد تومان را سرقت کرده‌اند.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران برای کشف راز این سرقت وارد عمل شدند و در نخستین اقدام به بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف ساختمان پرداختند و به سرنخ مهمی دست یافتند. بررسی‌ها نشان می‌داد در ساعاتی که صاحبخانه در خانه نبود، هیچ فردی که همراه خود اثاثیه و لوازم مسروقه را حمل کند از خانه خارج نشده است. این یعنی سرقت از سوی یکی از ساکنان ساختمان رخ‌داده است.

ماموران در ادامه تحقیقات به زنی که در یکی از طبقات ساختمان زندگی می‌کرد مشکوک شدند. این زن پیش از این بارها به جرم سرقت دستگیر و زندانی شده بود. از سوی دیگر معلوم شد که زن همسایه‌ خانه‌اش را تبدیل به پاتوق معتادان کرده بود.

در این شرایط بازپرس پرونده دستور بازداشت این زن و بازرسی خانه‌اش را صادر کرد. مأموران پس از ورود به این خانه، برخی از اموال سرقت شده از خانه شاکی را کشف کردند و زن سابقه‌دار که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت 5میلیاردی اعتراف کرد و گفت: از قبل می‌دانستم که شاکی اموال باارزشی در خانه‌اش دارد و با او طرح دوستی ریختم و در فرصتی مناسب کلید خانه‌اش را سرقت کرده و از روی آن کلید یدک تهیه کردم.

بعد منتظر فرصت نشستم تا اینکه روز حادثه وقتی او برای انجام کاری خانه‌اش را ترک کرد، با استفاده از کلید یدک وارد آنجا شدم و همه اموال باارزش او را سرقت کردم. سردار مسعود مصدق، معاون هماهنگ‌کننده پلیس تهران با بیان این خبر گفت: با کشف مقداری از اموال مسروقه در خانه این زن معلوم شد که وی بقیه اموال را به فروش رسانده است که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری خریدار اموال مسروقه ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان